De angst..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EsraMaria, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsraMaria

EsraMaria Actief lid

4 okt 2006
    125
    0
    0
    Laatste jaar nederlands recht, strafprocesrecht
    Gerwen
    Hi,
    Mijn vriend en ik zijn nu +/- 6 maand écht bezig met zwanger worden..
    Helaas is het tot dusver nog niet gelukt.
    Ik ben een gezonde vrouw, sport goed, nooit ziek, geen slechte gewoonten (Roken e.d.) en toch zit ik met heel heel heel veel angst..
    Mijn grote angst is, wat ongeveer iedere dag wel even door mijn hoofd spookt, dat ik onvruchtbaar ben..
    Het is gekomen sinds wij zijn begonnen met zwanger worden, mijn vriend is er heel nuchter onder "het komt wel" maar bij mij kriebelt het toch heel erg.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of dit 'normaal' is? En hoe ik er een beetje af kan komen? En of er meer vrouwen zijn die dit hebben?

Alvast bedankt,
    Liefs Esra

2. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    EsraMaria,
    Ik denk dat meerdere op dit forum daar last van hebben. Vooral als je allerlei verhalen leest over meiden die in ronde 1 zwanger raken.
    En ik heb inderdaad ook die angst dat er wel iets mis zou zijn (zal ik dat weer hebben denk ik).
    Echter je moet het de tijd geven, minimaal een jaar voor je iets erover kan zeggen. Want snel of niet snel zwanger raken zegt niet zo heel veel, meer iets over de timing en domweg geluk.

Groetjes

Fiorentina

3. EsraMaria

EsraMaria Actief lid

4 okt 2006
    125
    0
    0
    Gerwen
    Hoi,
    ja ik zeg het ook de hele tijd tegen mijzelf, maar tja soms weet ik echt even niets positiefs te bedenken en zit ik maar in een dipje vol angst..
    Wel moet ik er zelf ook nog rekening mee houden dat ik, door het werk van mijn vriend, beperkt kan 'klussen' .. hij is zo goed als alleen de weekenden thuis. Dus timing is erg moeilijk!

Ben druk bezig positief te blijven denken, en voel me soms zo'n ontzettende zeur als ik lees dat er stelletjes al 2 a 3 jaar bezig zijn..

Liefs Es

4. Alex

Alex Lid

23 sep 2006
    92
    0
    0
  5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hoi Esra,
    Ik had dat ook heel erg! Ik was voor dat we begonnen met klussen er al heilig van overtuigt dat het ons toch niet zou lukken! Tijdens het klussen werd dat gevoel steeds sterker, ik wist het zeker..wij konden geen kindjes krijgen! Elke maand weer die teleurtselling en dus de gedachte...zie je nou wel! Maar kijk! Na 6 rondes is het gelukt..ik die zeker wist dat ze onvruchtbaar was, is zwanger!
    Nu is dat niet zwanger denkne te kunen nowrden omgeslagen in...dadelijk komt het niet goed, dadelijk gaat het fout...
    Ik denk dat je die onzekerheid altijd zult houden, en hoe sterk dat gevoel ook is...je gevoel heeft niet altijd gelijk!

Meid ik weet zeker, binnenkort kun jij hier vertellen dat je zwanger bent! Heel veel suc6 en veel sterkte met wachten!

kus miek

6. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi Esra,

Ik herken je gevoel heel goed!
    Ik ben in februari met de pil gestopt en we zijn vanaf juni bezig om proberen zwanger te raken. We zitten nu in ronde 6.
    En ook al ben ik me er heel goed van bewust dat het normaal is als je in het eerste jaar proberen niet zwanger raakt, toch heb ik ook die angst en kan ik daardoor van het ene op het andere moment even in een dipje raken. Dat kan ook zo weer over zijn, maar het houdt me regelmatig wel erg bezig.
    Ik zou er heel graag wat minder mee bezig willen zijn, maar het lukt gewoon niet! Ik zou niet weten hoe in ieder geval. Ik probeer soms wel om wat minder op zwangerschapssites te komen, maar dat lukt ook niet, is ook wel verslavend ;) en ik vind het gewoon heel fijn om verhalen van anderen te lezen.
    Eerst was m'n vriend er niet zo mee bezig, maar nu ook steeds meer. Hij zou ook nu al wel zijn zaad willen testen. Maargoed het heeft denk ik niet zo veel zin om daar nu al voor naar de huisarts te gaan.
    Ik besef heel goed dat we nog niet lang bezig zijn en dat er vrouwen zijn die inderdaad al een paar jaar bezig zijn. Ik hoop ook dat ik hen niet kwets met mijn gevoelens.
    Maar ook al zijn we nog maar een half jaar bezig, ik heb ook wel eens de angsten dat het bij ons niet zal lukken. Ik vind het zo moeilijk voor te stellen, zwanger te zijn!

Ben je ook aan het tempen of gebruik je misschien ovulatietesten?
    Ik ben deze cyclus begonnen met de Persona, en ik hoop dat die mijn eisprong aan gaat geven. Ook ben ik aan het tempen. De site van fertility friend geeft wel een eisprong aan.

Heel veel succes in ieder geval!

Miekie, wat fijn om te lezen dat je zwanger bent terwijl jij ook zo sterk dat gevoel had! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Het zal inderdaad wel voor een groot deel met onzekerheid te maken hebben. Maar nog 198 dagen (hihi aan je banner te zien!) en dan heb je een wondertje in handen!

7. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hoi Esra! Ook ik heb precies dezelfde gedachtes als jij ze beschrijft.... Heel vervelend en ik zou ze ook heel graag uit m'n hoofd verbannen, maar helaas komen ze iedere keer toch weer terug :x Het verhaal van poessie1 vind ik dan wel weer heel positief en doet me dan ook weer ff beseffen dat het ook voor ons is weggelegd, maar dat we 'gewoon' nog geduld moeten hebben... We zijn nu ook een half jaar onderweg, dus is ook nog relatief kort natuurlijk... Meis, houdt de moed erin en we gaan er gewoon voor :D Dikke cyberknuffel van mij!

8. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hoi meis...ik heb er een jaar over gedaan voor ik zwanger was.....en achteraf bleek dat ook vrij normaal te zijn... ;)
    Ik hoop dat het voor jou ook binnenkort raak is... :D

9. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ik heb dat gevoel ook sterk.
    Ik denk altijd mij gaat het niet lukken, mij gaat zoiets moois niet overkomen.
    Maar ik weet dat mijn moeder ook altijd zo dacht en zij heeft mij en mijn broer gekregen :D
    Ik ben nu in ronde 5 en weet ook dat dit nog niet heel lang is, maar toch voel ik ook elke maand, zie je nou wel.
    Dus je bent niet de enigste.
    Ik hoop dat we alemaal snel zwanger raken.

Liefs Jinky

10. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Tja er zijn grote verschillen daarin,de een is gelijk na een maand al zwanger en ik ken zelfs dames die er 8 jaar over deden.
    Geduld is het beste medicijn eigenlijk

11. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hoi!
    Ik ken het hoor ik zit nu in ronde 5 en heb soms hele negatieve gedachtes, maar ja het is idd vervelend als er om je heen allemaal mensen zwanger worden ( 2vriendinnne) ik gun het ze heel erg natuurlijk maar ja .. dan denk ik.. zucht! waarom bij mij niet zo snel! maar ik heb me er nu maar bij neer gelegd en ook besloten om niet meer zo negatief te denken! en als je het gewoon los laat en een houding aan neemt van ik zie het wel.. dan geeft dat echt meer rust! in je dagelijks leven EN in je sexleven!
    succes!

12. EsraMaria

EsraMaria Actief lid

4 okt 2006
    125
    0
    0
    Gerwen
    Hey, wat een reacties.. ben ik dus niet abnormaal .. ;)
    Ik blijf ook aldoor positief denken en mijzelf vertellen dat het altijd wel een tijdje kan duren etc. en rustig afwachten..
    Ik ben nog niet begonnen met ovulatietesten/temperatuur opnemen etc omdat het bij ons weinig zin heeft om het precies te weten, mijn vriend is door zijn werk meestal alleen de weekenden thuis dus het moet allemaal ook wel precies goed vallen wil ik een keertje zwanger raken! :rolleyes:
    Gelukkig veranderd dat over +/- 4 maanden en ik hoop dat ik dan vanaf die tijd er echt gericht mee bezig kan zijn (Hoewel eerder natuurlijk ook heel fijn zou zijn!).

Heb gelukkig genoeg afleiding en andere dingen te doen, dus hoop deze komende maand er iets minder mee bezig te zijn.

Succes gewensjes voor iedereen.. en probeer ervan te genieten (Het is namelijk toch niet echt onprettig, dat zwanger proberen teworden? ;) )

Liefs Es

Deel Deze Pagina