Wat vinden jullie het drukste tijdstip van de dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kalush, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou nog 1 vraagje dan.. :confused:
    Mijn man is sinds kort gelukkig wat minder gaan werken en komt wat op mooiere tijden thuis.
    Daarvoor was hij soms tot 20.00 weg of had hij avonddienst.
    Dus was nooit thuis rond etenstijd.

Ik vond het helemaal niet leuk, want ik moest eten koken maar Eliza wilde ook eten.
    En ja dat kreeg ik niet altijd op tijd klaar dus dat was de hele tijd jengelen.
    Nu red ik het ook niet altijd op tijd, alleen dan is mijn man gelukkig thuis om haar een beetje bezig te houden.

Vanaf een uurtje of 17.00 tot bedtijd (rond 19.30) vond ik het vrij heftig allemaal. Ook doe ik haar vaak voor het slapen gaan in bad.
    Nou dan had ik mijn bekomst wel..

De 2 dagen dat ik zelf werk kookte ik niet, had ik geen tijd voor, dus had ik vaak nog een prakje staan van de vorige dag. Nu is vaak het eten al klaar als ik thuis kom. (heerlijk)

Wat is jullie spitsuurtje op de dag?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

van 17:30 tot 19:45
    Wij eten Dano om de dag in bad, slaapritueeltje en hopen dat hij gelijk gaat slapen
    als ik werk ben ik om 17:15 bij het KDVen om 17:30 thuis, mijn vriend is dan om 18:30 thuis in de tussentijd leg ik dano meestal nog even op bed, zet alvast het eten klaar. doe hem daarna in bad. mijn vriend gaat dan koken en ik voed Dano, daarna naar bed. meestal eten we als hij op bed ligt maar soms nog veel eerder tijdens zijn laatste slaapje. As een van ons vrij is bijvoorbeeld.

maar inderdaad de namiddag is een crime, kom altijd tijd te kort ;)

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ja, hier ook tussen 17.00 uur en 19.30 uur. Ten eerste omdat ik een peuter heb rondlopen die al m'n aandacht wil. En ten tweede omdat de kleinste het ook altijd zo weet uit te kienen dat hij dan precies wakker is. Nou moet ik zeggen dat ik twee hele makkelijke kinderen heb, maar ik moet zoveel doen. Eten koken, opeten, afwassen, hond uitlaten, oudste in bad doen, boekje lezen, liedje zingen, kleinste een fles geven. Tja en dat allemaal in een hele korte tijd. Maar als het dan allemaal weer gelukt is en ze liggen allebei weer schoon en verzadigd op bed, dan ben ik altijd wel weer happy dat het gelukt is..... En zo gaat dat eigenlijk elke dag. Als ik moet werken, zorg ik er altijd voor dat ik wat makkelijks eet. Bijv. soep met een broodje of een afbakpizza. Dat scheelt al een hoop stress.
    xxx Linda

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wanneer niet? Spitsuur de hele dag door, maar tegelijk ben ik er zo aan gewend, dat ik me gewoon in dit nieuwe ritme schik.

Hier natuurlijk nog geen 'gedoe' met KDV en tegenstribbelen bijvoorbeeld. Siem is nog zo jong, die schikt zich ook gemakkelijk in ons plan. Ik ben benieuwd wat er gaat veranderen als ik iedere dag op tijd op mijn werk moet zijn en nadien een maaltje wil koken voor ons én Siem zijn flesje krijgt enz... Poe...

5. sim

sim Niet meer actief

smorgens tussen half 8 en 8.15u zorgen dat mijn dochter helemaal klaar is voor school en elijah eten krijgt

en savonds tussen 17.00 en 19.30, avond eten, afwas, sport oudste dochter, soms badje elijah (soms smorgens ligt aan de dag), douchen oudste dochter etc

20.30......rustig en relaxed vanalles opruimen :D en dan KOFFIE! :)

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier sochtends het opstaan en savonds het naar bed gaan. Met 1 viel het allemaal wel mee maar nu heb ik er dan 2 die er aandacht willen en vooral bij het naar bed gaan is het ff hectisch. Dan zijn ze al moe en een beetje hangerig en dan nog eten, wassen, pyama's aan, melk drinken, tandjes poetsen. voorlezen enz. Als ze in bed liggen dan nog ff alles in de vaatwasser en ff stofzuigen, ff strijken en dan zit mijn dag er ook weer op.

Sochtends is het vooral goed plannen... als ik om 9u ergens moet zijn moet ik er goed rekening mee houden dat ik er 2 moet aankleden, verzorgen (haartjes doen enzo), tas inpakken, boterhma smeren, bv geven enz.

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Poeh.. je zou bijna denken van: laat de 2e maar even wat langer zitten (een olifantsdracht) ;)
    Vind het nu al druk, laat staan er straks nog zo'n schreeuwertje bij.. :)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Echt 1 druk moment hebik niet. als daan 's middags op bed lig dan zorg ik voor het eten dat alles klaar staat en alleen nog maar gekookt hoef te worden en het vlees alleen nog maar op hoef te warmen.
    Het in bad gaan doe ik altijd na het warme eten ongeveer 5 uur dan is hij om 1800 helemaal schoon en aangekleed nog even een fesje en naar bed. Vaak is het dan 1830 dan doe ik even stofzuigen dweilen en de afwas en is om 1930 mijn avond geworden. Ik voel me goed hiermee en zo heb ik me handen vrij om alles te doen zonder te lopen stressen.
    Ik doe dit schema nog maar 2 weken maar ikv ind het heerlijk.

Deel Deze Pagina