Wij zijn nu 10 maanden bezig en het wil niet lukken. Iedereen zegt dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Herkennen jullie dit? Ik heb besloten toch naar de ha te gaan volgende week. Ben erg onregelmatig ongi. Zit vaak op de 35 dagen. Is het gek dat ik eens langs wil voor een gesprek? Ik heb het gevoel dat me dat rustiger gaat maken. Ben erg bang dat het niet gaat lukken.
Ja hoor meis is echt heel herkenbaar. En ik zou zeggen als een bezoekje bij de huisarts jou geruststeld dan moet je het zeker doen! Liefs Dreamy
dankje Dreamy voor je reactie. het is soms moeilijk om te weten waar je nu wel of niet goed aan doet.
hoi ik snap je gevoel.. maar 10 mnd is echt niet heeeel erg lang.. de meeste mensen zijn langer bezig dan ze denken.. 6 mnd wordt zelfs snel genoemd als je zwnaegr raakt.. na een jaar proberen word je vaak doorgestuurd maar ook nog niet eens altijd.. ik zou zeker met de dok overleggen kijken wat ie zegt.. maar idd probeer je te focussen op iets anders.. onregelmatug?? 35 dagen... onregelmatig ben je alleen als het altijd verschilt in aantal dagen en dan niet 5 dagen of een week ofzo maar dan heb je het echt over weken!!! ikzelf heb ook een cyclus tussen de 33 en 35 dagen dit is heel normaal..
Ik geef mijn eigen lichaam een jaar de tijd en dan stap ik ook echt naar mijn huisarts. Ik vind het echt niet raar
Ik weet hoe je je voelt Ilse, ik ben na 5 maanden al naar de ha gegaan omdat ik onregelmatig was. Ik kreeg toen het advies om te tempen. Dat heb ik 2 maanden gedaan en het resultaat is dat ik na 10 maanden eindelijk zwanger ben. Ik hoop voor je dat je heel snel zwanger mag worden. Laat anderen je niet voorschrijven wat lang of kort is.
ik ben al wel een aantal maanden aan het tempen. Mijn cycles verschilt van 25 tot 35 dagen. Ik verwacht ook niet dat ik direct doorgestuurd wordt, maar wil gewoon weten wat hij ervan zegt
ik ben gelijk begonnen met tempen.. en het heeft mij heel erg geholpen.. maar het beste kun je daar mee beginnen als je een neiuwe ongi krijgt gelijk de eerste dag..
meestal wel een lichte stijging. Ik denk wel te kunnen zien wanneer mijn ei is geweest, maar dan ben je te laat...........vorige maand voor het eerst een ovulatietest gebruikt. Was wel positief en daar ook wel gebruik van gemaakt..............maa helaas
Dan kun je er in ieder geval gerust op zijn dat je een eisprong hebt. Dat heeft mij al heel erg gerustgesteld.
Ik kan me wel voorstellen dat je onzeker wordt/bent. Je wilt tenslotte zo graag. En er te veel mee bezig zijn is idd zo'n waardeloos advies, kun je niets mee. Ilse jullie beeb komt ook echt hoor !!! En eigenlijk is 10 maand nog niet heel lang maar voor je gevoel duurt het suuuuuuuuper lang.
ergens weet ik ook wel dat 10 mnd niet heel erg lang is,maar het is ook meer de angst dat het niet zou lukken. Is ook niet redelijk, maar ja je gevoel is niet altijd redelijk. Ik heb wel dat ik al na een dag of 10 na mijn ei ongi wordt. Maar dat is volgnes mij wel lang genoeg
ja hoor dag of 10 is lang genoeg! En ook ik heb nu in 8e ronde zoiets van kom nu astjeblieft ben er echt erg onzeker over maar ja zoals alle andere meiden al zeggen een jaar is nog steeds normaal zelfs na een jaar komt veel voor. Als je eerste jaar niet bent bevrucht wordt er nog 50% van alle stellen in het 2 jaar zwanger! de dokters hebben in nederland afgesproken dat ze na een jaar proberen je verder zouden kunnen helpen met extra onderzoeken wat je ook nog niet gelijk hoeft te doen..soms wil een huisarts als je erom vraagt nog wel eens het zaad van de man controleren voor die tijd?? En als jij dan weet dat je ovuleert zijn er al een aantal zaken uitgesloten! Maar vooralsnog meid kop op moet ik ook vaak tegen mezelf zeggen hoor maar onze tijd komt ook! Ik duim voor je! Liefs nina
Allemaal bedankt voor de reacties. het is wel fijn om er zo eens over te praten met meiden die snappen wat je voelt. diegene die het in mijn omgeving weten hebben geen kinderen dus dat is altijd anders
Hé daar zijn we voor hoor Ilse. Deze maand had ik me echt ingesteld 'het wordt niets' alles om maar niet wéér teleurgesteld te worden, want met een cyclus tussen de 28 en 53 dagen is er geen pijl op te trekken. Nou, die nurkse houding heeft voor mij wellicht wel goed gewerkt, ik weet het niet.
gefeliciteerd en wat fijn voor je. Een cycles van 53 dagen is wel lang. Dan heb ik eigenlijk niets te klagen.........
hoi ilse ik ben nu pas 6 maanden bezig en ook al heeeeeel erg onzeker dus ik denk wel te weten wat je voelt!! we moeten doorzetten en toch van binnen geloven dat ook wij eens aan de beurt komen.
Wij zijn zelf ook 10 maand bezig nu. Was al eerder langs de dokter geweest en als ik in september nog niet zwanger ben dan gaan ze verder kijken. Mijn cyclus is wel regelmatig, alleen vorige maand was alles een beetje vroeger dan verwacht, maar aangezien ik het eigenlijk best goed voel maken we daar ook gebruik van. Tempen is hier niet echt doenbaar aangezien we een onregelmatig leven hebben. Verder ben ik wel blij dat mijn vriend zo met me meeleeft, hij is zelfs op eigen houtje naar de dokter gestapt om te zien of hij al getest kon worden(hij heeft een poos steroïden moeten nemen). Kan getest worden dan, maar we zitten nu midden in een verhuis en september is ook niet zo gek ver meer weg... Echt wel grappig hoe hij zo is omgeslagen. Toen ik het in het begin over dokters en testen had zag hij het echt niet zitten. Maar ben wel blij dat zijn houding helemaal veranderd is nu. Dus ik zou zeggen meis als jij je beter voelt door raad te gaan vragen aan je HA, doe dat dan. Anderen kunnen zeggen dat het misschien nog niet erg lang is, maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Succes ermee, Elisje
Wat herkenbaar dit topic! Wij zijn nu zes maanden bezig, en hoewel het officieel ronde 6 is (waarin ik rekening houdt met mijn cyclus), zijn er feitelijk al 8 cyclussen verstreken sinds het moment dat ik gestopt ben met de pil. Het stomme is dat ik al jaren zo bang ben dat ik niet zwanger zou kunnen raken, terwijl die angst nergens op is gebaseerd. Maar ik raak het maar niet kwijt. En elke maand lijkt het wel of ik daarin bevestigd wordt. Ik weet het, binnen zes maanden zwanger raken is snel, maar ik heb in mijn nabije omgeving zoveel mensen die snel in verwachting zijn geraakt, dat het voor mij een beetje de norm is geworden. Iedereen om ons heen is zwanger of heeft al 1 of meer kinderen. Ik word er steeds treuriger van Wist ik maar een manier om er relaxed mee om te gaan. Iedereen op dit topic: veel sterkte, rust en vooral geduld toegewenst.