Joepie, zwanger! Maar toch verdrietig...

Discussion in 'Zwangerschap' started by marjelleke, Oct 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjelleke

Sep 10, 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo dames, ik moet ff mijn hart luchten, voel me zo ellendig. Ik ben zwanger en het was eigenlijk niet gepland, maar we zijn er dolgelukkig mee. Mijn beste vriendin is nu 5 maandan bezig om zwanger te worden, maar bij hen wil het nog niet lukken, helaas. Nu had ik alle moed verzameld (ze waren 2 weken op vakantie en heb me dus ook al die tijd ellendig gevoeld ten opzichte van haar, hoe moet je zoiets nou vertellen :oops: ?) en haar verteld dat we zwanger zijn. Nu reageerde ze heel mat, wat ik op zich wel kan begrijpen natuurlijk. Heb toen gezegd dat we deze week maar eens af moesten spreken, zodat we met een bakkie erbij er over konden praten. Dit wil ze niet, het doet haar teveel zeer en neemt afstand tot nader order, en dit heb ik maar te begrijpen en te accepteren. Ik heb hier verschrikkelijk om moeten huilen, mede omdat we over dit onderwerp al zo vaak gesproken hebben en uitgesproken hebben dat we het hoe dan ook elkaar gunnen en blij zouden zijn voor elkaar. Dit is dus voor mijn gevoel niet het geval. Ik voel me zo ellendig, schuldig bijna, omdat ik zwanger ben. Ze doet het overkomen alsof ik niet gelukkig mag zijn met mijn zwangerschap. Ik voel echt wel heel erg met haar mee, maar als vriendin zijnde kun je toch wel een beetje blijdschap opbrengen voor de ander? Ik ben eigenlijk heel erg teleurgesteld, dacht dat onze vriendschap wel wat meer betekende :cry: Te meer omdat we er altijd zo open over gesproken hebben. Maar ja, we zien wel, ik wacht wel af tot ze zover is dat ze me wel wil zien. Of moet ik toch gewoon nog een keer de stoute schoenen zelf aantrekken? Wat vinden jullie? ik weet echt niet wat ik ermee moet, maar ik weet wel dat me dit veel negatieve energie kost die ik eigenlijk wel beter kan besteden. Bovendien wil ik me ook niet zo ellendig voelen, want ik ben dolgelukkig met mijn zwangerschap.... :(

2. Niet meer actief

Jeetje meis, wat een rottige situatie...
    Al moet ik wel zeggen dat je hier ook al ziet dat 5 maanden bezig echt nog niet lang is. Vind persoonlijk dat ze pas na een jaar of anderhalf recht heeft op dit soort gedrag.
    En als je vriendinnen bent, dan gun je elkaar toch alles? Dus geniet maar lekker van je zwangerschap! Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig van d'r om zo te reageren...

Sorry, maar dit is mijn mening natuurlijk he...

3. trutje

trutje Fanatiek lid

Apr 12, 2006
    3,411
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Er zullen altijd mensen zijn die raar doen over je zwangerschap en van je vriendin hoef je dat juist niet te pikken. Ik zou haar ook echt vertellen dat je erg teleurgesteld bent en met de neus op de feiten drukken. Ze wilde, denk ik, graag de eerste zijn, helaas is dat voor haar niet gelukt.

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik vind dit een beetje een rare reactie... omdat het bij jou niet wil lukken kun je toch nog wel blij zijn voor een vriendin... geduld is een schone zaak...
    ik vind het erg rot voor je maar ja zo leer je toch je echte vrienden kennen.. want vrienden zouden toch wel blij zijn voor elkaar... en zeker bij zoiets...

5. Kay

Kay Lid

Dec 1, 2005
    95
    0
    0
    Ik zou haar even laten. Maar je moet je ondertussen niet schuldig voelen hoor!! Ze kan het wel jammer vinden, en zelf graag willen, maar 5 maanden proberen is écht nog niet lang. Ze heeft (mijns inziens) nog niks te klagen eerlijk gezegd. Kijk, als ze nu langer dan een jaar bezig was zou ik het anders vinden. Maar dan nog, ze is een vriendin van je en ze kan toch wel blij voor je zijn zeker? Ik zou even wachten of ze zelf bijdraait. Misschien belt ze van de week zelf wel?

Sterkte, dit is niet leuk zo!

6. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    dit is idd niet leuk van d'r, zo leer je je vrienden wel kennen zeg!. ik vind het niet echt netjes van haar, en zeg nou zelf wat is 5 maanden nu helemaal?

mijn schoonzus was 3 jaar bezig en een goede vriendin 7 jaar toen ik zwanger werd van de eerste en zij waren allebei gelukkig wel blij voor ons en het meest geweldige was dat ze alle twee vlak na ons ook aantelde dus waren we met z'n 3en zwanger.

ik hoop voor je dat ze nog verandert van mening/houding en dat het allemaal goed komt, en is dat niet zo dan is dat misschien maar beter zo, hoe moeilijk dat ook kan zijn

7. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Hallo Marjelleke,

Wat een rotsituatie! Moeilijk wat je in zo´n situatie moet/ kan doen. Ik vergelijk het een beetje met mijn eigen situatie (al kan dat niet, want iedere situatie is uniek). Ik heb vorig jaar twee miskramen gehad. Toen ik net een curettage achter de rug had, vertelde een hele goede vriendin dat ze zwanger was (ze waren er nog niet echt mee bezig, maar heel veel geluk dat het meteen lukte). Ik was voor haar heel erg blij, maar ik werd wel heel erg geconfronteerd dat ik het ook zo graag wilde, te graag, dat het mij heel veel pijn heeft gedaan. Ik heb haar een kaartje gestuurd om dat uit te leggen, gelukkig kreeg ik een heel lief kaartje terug waaruit bleek dat ze het begreep.

Ik denk dat de reactie van jouw vriendin niet komt omdat ze het jou niet gunt, maar dat ze heel erg met haar eigen gevoelens zit. Jullie hebben er van tevoren al uitgebreid over gesproken. Ze heeft dus wel heel duidelijk een sterke kinderwens. Voor haar is 5 maanden blijkbaar al heel lang, op zich maakt die tijd niet veel uit, denk ik. Het gaat met name om haar gevoel. Het is voor jou heel erg vervelend dat ze zich daar niet over heen kan zetten en voor jou blij kan zijn. Je moet je beslist niet schuldig voelen. Het is zo iets moois zwanger zijn, daar moet je lekker van genieten. Je zou haar een lief kaartje kunnen sturen, en dan de bal bij haar neerleggen.

Heel veel sterkte, maar vooral ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
    liefs,
    Cleo

8. Jil77

Jil77 Lid

Oct 11, 2006
    6
    0
    0
    hoi meis,

Ik ben zelf sinds juli 2002 bezig.

De eerste ander half jaar waren het allermoeilijkste op het vlak "waarom zij wel en ik niet!" ik vermeed zwangere en kraamvisites maar hoe langer het duurde hoe blijer ik voor een ander kon zijn.

Ik weet dat het heel tegenstrijdig klinkt maar niemand kan voorspellen hoe een ander zich voelt.

Geef haar de tijd, maar ga niet mee in haar verdriet, je hebt er niets aan en het is niet goed voor jou en je kindje.

Succes! :)

9. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Vervelend voor je meis.
    Ik kan me wel voorstellen dat je vriendin het er erg moeilijk mee heeft.
    Al is ze pas 5 maanden bezig, ze is toch natuurlijk erg met een zwangerschap bezig.
    En bij jou was het niet gepland en jou lukt het direct en zij wil zo graag en haar lukt het (nog) niet.
    Wel vind ik dat ze voor jou wat blijer mag zijn.
    Tuurlijk is het moeilijk voor haar maar ze kan ook wel aan d'r beste vriendin denken.

Succes, hoop dat jullie het snel bijleggen.

Silly

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0

Gelukkig ben je heel blij met je zwangerschap, maar wat mij opviel....hoe kan het niet gepland zijn, en je bent/was al wel lid van dit forum vóór je zwanger was?? Tenminste, tuurlijk kan dat, maar als je niet met zwanger worden bezig bent....zit je ook niet (al) op een forum als dit.

Ennuh....over je vriendin....lekker gaan genieten hoor, 5 maanden bezig zijn valt best mee hoor, geen reden om jou zou opzij te schuiven.
    Hopelijk ziet ze dat zelf ook snel in en draait ze bij....

Veel geluk.

Gr. Cellie.

11. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik raakte ongepland zwanger van mijn 3de zoon... mijn beste vriendin was toen al een maand of 9 bezig zwanger te raken... haar collega's werden 1 voor 1 zwanger en elke keer vertelde ze me dat ze dat zo rot vond omdat het haar niet lukte...

Vervolgens moest ik haar ook gaan vertellen dat ik óngepland ook nog eens, zwanger was... ik stelde het maar uit en uit en uiteindelijk moest ik het haar wel vertellen, ik voelde me zo enorm rot tegenover haar... en wat deed zei? Ze vloog me in de armen en riep "meid... wat leuk! Dat je dat niet durfde te vertellen, van jou kan ik het wel hebben want je bent mijn vriendin!"

Echt een top reactie... gelukkig was ze een paar maanden later ook zelf zwanger...

Wendy

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Jeetje meid, sorry hoor vindt het toch wel een heel egoïstische reactie van je “beste” vriendin…zo’n “beste”vriendin is het dan blijkbaar ook weer niet, ten eerste is 5 maanden bezig zijn natuurlijk nog maar “peanuts” , kijk ik kan heus wel begrijpen dat het haar ff steekt zo van “verdomme wanneer ik nou”? maar daar is ook alles mee gezegd, als echte vriendinnen zijnde leef je met elkaar mee en geef je de ander geen rot “schuld” gevoel omdat het bij jou niet zo wil lopen zoals gehoopt…

Ik ben nu 9mnd bezig en jammer genoeg in tegenstelling tot mijn 2 eerdere zwangerschappen waarbij ik zwanger was bij de gedachte alleen al duurt dit voor mij natuurlijk ook al eeuwen, ninentje die ik hier op het forum heb ontmoet, en waar ik een heel leuk contact mee heb inmiddels, blijkt tegen verwachting in zwanger te zijn ondanks dat ze het idee had dat het niet kon omdat haar mannetje de “goeie”periode niet thuis was, nou ja en ondanks dat ik natuurlijk ook zoiets had van “o ik wil ook zo graag” ben ik voor haar ontzettend blij dat zij wel al zwanger is, dat is toch normaal dat je elkaar het geluk gunt en dat mis ik bij jou vriendin tegenover jou…

Probeer je alsjeblieft niet schuldig te voelen meid, jij moet zorgen dat je lekker van je zwangerschap geniet en laat je vriendin dan maar even voor wat ze is, zij zou zich eerder moeten schamen dat ze jou zo’n schuldgevoel geeft….

Nou meid heel veel succes met je verdere zwangerschap, en bovenal geniet er lekker van…

13. Harley

Harley Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    2,152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hoi wat een vervelende situatie
    Het is natuurlijk begrijpelijk dat ze met haar eigen gevoelens geconfronteerd wordt op zo'n moment ondanks dat 5 maanden helemaal niet lang is.
    Daarentegen had ze voor jou wel wat meer op kunnen brengen dan wat ze nu gedaan heeft. Je bent tenslotte niet voor niks vriendinnen en als ze een echte vriendin is dan denkt ze niet alleen aan zichzelf.
    Ik zou haar laten weten dat ze je gekwetst heeft met haar gedrag en dan vervolgens aan haar overlaten of ze het met je uit wil praten. Zo niet dan weet je genoeg en was het geen echte vriendin. Vriendinnen ben je ook als het even moeilijk is.

14. marrie

marrie Actief lid

Oct 10, 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    he hoi,

Wat vervelend voor je zeg! Bij mij is het 'pas' na 8 maand gelukt. Voor mijzelf was dat een hele lange tijd (wat eigenlijk wel meevalt). Voor je eigen gevoel duurt het heel lang en ben je zelf ontzettend bezig met het zwanger worden. Om me heen werd ook iedereen zwanger en dan is het wel moeilijk om spontaan te doen, maar dat hoort wel vind ik. je vriendin is wel fout bezig als ze het jou niet gunt. Voor haar gevoel is het wel heel vervelend, maar dit kan ze niet maken naar jou toe.
    Ik denk dat het bij ons ongemerkt 'zo lang' heeft geduurd omdat ik toch te veel bezig was met zwanger worden. Toen ik eenmaal dacht dat ik geen eisprong had, was het ineens raak...
    Misschien dat je vriendin zich ook ongemerkt veel te veel ermee bezig houdt. Het is heel vervelend dat je van alle kanten te horen krijgt dat 5 maand nog niet lang is, want voor je gevoel is dat het wel. Ik kon soms echt boos zijn op mensen die zeiden dat 8 maand kort was (toen we het nadien vertelde dat we 'al' 8 maand bezig waren), het voelt dan echt een beetje kwetsend. Achteraf valt het ook wel mee.

succes met de situatie.

groetjes marjo

p.s. ik had ook iemand die eerst erg negatief nog was (mede dankzij medicatie) maar toen ik het er helemaal niet meer over had met haar, begon ze uiteindelijk er zelf meer over te praten. Nu is het zo dat zij er altijd over praat... hahaha. Dus misschien is negeren wel ff goed.

15. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Tjee, wat een overdreven reactie...
    5 Maanden bezig zijn is echt niet lang, het is wel vervelend, maar zo hoeft ze niet te reageren.

Ik heb het laatst wel moeilijk gehad om het mijn vriendin te vertellen dat ik zwanger ben.
    Ik was toen inmiddels al 19 weken zwanger toen we elkaar weer eens zagen, dus het was ook meteen te zien. Zij heeft al 2 miskramen gehad, dus dan is het erg zwaar om je vriendin weer zwanger te zien. Gelukkig was ze heel blij voor ons ook al is het moeilijk voor haar. Ik hoop voor haar dat ze snel zwanger is en dat het dan wel goed gaat.

Maak je niet druk over de reactie van je vriendin, hopelijk is ze ook snel zwanger.
    Ieder heeft zijn of haar eigen leventje en je moet elkaars geluk respecteren.

16. sim

sim Niet meer actief

ik vind na 5 maanden proberen deze reactie ook wat overdreven. maar ja, zo heb ik zelf ook mijn ervaring met mensen die zo reageren, dus vandaar dat ik ook wat zat wordt van dit soort reacties van mensen.

afgezien van het feit dat ik het van sommige mensen kan indenken dat zo'n reactie zouden kunnen geven uitgaande van het eerste gevoel, maar goed daarna zou in de meeste gevallen toch het verstand ook moeten spreken.
    het is onterecht dat degene die zwanger is het gevoel moet krijgen, dat ze zouden moeten wachten, schuldig zouden moeten voelen of er hand in hadden kunnen hebben dat zij eerst zwanger hadden moeten raken. het is niet zo dat de één dat meer verdient dan de ander. en het maakt ook niet uit of de één meer in het verleden heeft meegemaakt dan de ander.

het is alleen jammer dat dit soort situaties zich zo vaak voordoen, omdat dit heel wat vriendschappelijke relaties / banden in de familie kost.

echt heel jammer.....

17. marjelleke

Sep 10, 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi dames. bedankt voor jullie reacties! Doet me erg goed. Gelukkig ben ik er nu wel wat rustiger in en heb ik besloten om haar maar gewoon even te laten en hoop ik dat ze toch wel snel zelf tot inkeer zal komen en weer contact zal zoeken. Tot die tijd steek ik de energie in mijzelf en mijn kindje wat dat is echt veel belangrijker! En inderdaad, wat velen hier al gezegd hebben, ben ik het helemaal mee eens: als ze niets meer zou laten weten en niet blij kan zijn voor mij, al is het maar een beetje, is het misschien ook geen echte vriendin....In ieder geval allemaal nogmaals bedankt voor de warme en lieve reacties!

P.S.: @Cellie: was idd al lid van dit forum, omdat we het er wel regelmatig over hadden en ik het leuk vind om dan meer informatie te zoeken en zo, en inderdaad, we wilden sowieso kinderen, maar hadden het nog niet zo snel verwacht....dat is het eigenlijk meer, :)

18. marjelleke

Sep 10, 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Oeps, en nu vergeet ik nog iets heel belangrijks....wilde iedereen die zwanger wil worden heeeeeeeeeeeeel veel succes wensen, ik zal echt voor iedereen duimen dat er straks een mega babyboom plaatsvindt op dit forum en dat iedereen het geluk heeft om zwanger te worden! Iedereen die al zwanger is wens ik natuurlijk heel veel plezier met de zwangerschap en ik hoop dat iedereen een prettige zwangerschap zal hebben!

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit ik me bij aan. Ik vind persoonlijk de reactie van jouw vriendin nogal egoistisch!

20. sim

sim Niet meer actief

ik zou ook nog even iets willen toevoegen, probeer echt zoveel mogelijk waar je kan te genieten van je zwangerschap! stress is echt niet goed voor je zwangerschap, dat ondervind ik jammer genoeg nog elke dag door zo'n soort gelijke start, laat je niet kisten, als ze niet tot inzien komt...jammer dan, klinkt hard, maar jij bent hier niet verantwoordelijk voor, jij hebt net zoveel recht op dit geluk!

geniet ervan meid!

Share This Page