Ben er zat van... wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door misa, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja mijn arts in het ziekenhuis huis hoefde het niet eens te zien en moch meteen stoppen met tempraturen. Veel succes

2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    wij zitten nu in ronde 3. was vorige week bij mn huisarts voor iets anders maar heb toch even verteld over onze kinderwens etc. wij mogen ten alle tijden sperma inleveren!! ik ga ook echt niet wachten tot een jaar.levert alleen maar spanning op.als er iets niet klopt weet ik het liever nu..

3. misa

misa Niet meer actief

We zijn net samen bij de ha geweest en het voelt erg goed voor ons beiden. Ik heb het verhaal net ergens anders ook al geschreven, maar hier ook even een keer!
    De ha was erg begripvol en zei dat ze dacht dat onze kansen wel goed en groot waren. Ze verwachtte geen gekke dingen en gaf aan dat haar eerste zwangerschap lang op zich liet wachten. Achteraf bleek ze er onbewust nog niet helemaal klaar voor te zijn zei ze. Dus misschien ook te veel mee bezg geweest. Ik heb aangegeven dat ik dat echt niet denk bij ons, maar het te veel mee bezig zijn zal ook een oorzaak kunnen zijn, zei ik.
    Ze zag aan ons dat we het heel graag willen en geen jaren willen wachten.

Mijn man mag nu een sperma analyse laten doen (morgen potje inleveren) en maandagochtend hebben we weer een afspraak bij de ha. Dan krijgen we de uitslag en kijken we hoe het verder gaat. Dan krijg ik eventueel een verwijzing voor de gyn. Ik mocht zelfs mijn voorkeur aangeven en ze zei dat ze het een goede keuze vond! Schat van een mens die ha van mij!

Dus ik ben benieuwd! We hebben weer een beetje hoop..!
    Oja, ze zei ook nog dat ze dacht dat wij ons echt geen zorgen hoefden te maken. Dat we al helemaal niet na hoefden te denken over een kinderloos bestaan. Ze voorzag nog niet zoveel problemen en zei dat ze dat echt niet zei als ze dat niet zo dacht.

:) :) :)

Ik weet het ook liever nu als het allemaal moeilijk gaat worden. Dan hoeven we geen tijd en energie meer te verspillen en kunnen we kijken naar de overige mogelijkheden.
    Dus ik raad het iedereen aan: niet te lang wachten, en zoek je ha op! Het voelt voor ons echt goed!

4. Wat fijn zeg dat het gesprek zo goed gegaan is!!! Kan me voorstellen dat het een enorme opluchting is! Hopelijk mag jullie wens snel in vervulling gaan!

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Jois,
    Dat is idd. goed nieuws.
    En wat fijn dat je man ook meteen sperma in mag leveren, en meteen maandag de uitslag al...;)
    Ben erg benieuwd naar hoe het nu met jullie verder gaat, en wens alvast veel succes met alles...
    Houd ons op de hoogte...:)

En @bloemetjes, dat was de reactie van mijn gyn. ook.
    Hij hoefde ook helemaal geen temp. lijstjes te zien, hij vind het niet nodig, omdat de lijstjes niet altijd correct zijn.
    Alhoewel ik het, bijv. vorige cyclus toen ik wist een EI te hebben, gewoon voor mezelf gedaan heb.
    Maar heb het idee dat de meeste wel een paar lijstjes willen zien, dus slecht is het nooit...
    SUCCES met de evt. IUI, begrijp je helemaal dat het ietsje makkelijk te accepteren is, als je daadwerkelijk ook verder geholpen wordt.

@Niki86, dat is fijn om te weten, dat jullie altijd sperma in mogen leveren.
    Mocht er iets verkeerd zijn dan weet je dat liever vandaag als morgen, zodat je sneller geholpen kan worden.
    Maar 3 maanden is idd. nog niet zo lang, en zou het gewoon misschien nog 3 maanden proberen.
    Volgens de statistieken is maar 50% van de vrouwen binnen het eerste half jaar na het stoppen met de pil zwanger.

@gelukkig, je hebt helemaal gelijkt, als je nu 1 maand getempt hebt, zit je voor je eindelijk bij de gyn. bent toch ook al wel aan 3 kaartjes...

6. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel meiden, voor jullie medeleven!
    Ik hou jullie op de hoogte als ik nieuws heb!

Allemaal veel succes met zwanger worden en veel geluk voor de al zwangeren! :)

7. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    goed zo jois!
    ben super blij dat jullie ha met jullie mee denkt!

liefs
    keina

8. sabina84

sabina84 Lid

7 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan me heel goed in je verplaatsen, had zelf ook al zo'n soort topic neer gezet is heel moeilijk mee om te gaan..

9. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel keina..!

Sabina, ik heb je topic gelezen. Jullie zijn ook al lang bezig en hebben al veel voor de kiezen gehad. Verschrikkelijk om te lezen. Ik wil je ook hier nogmaals veel sterkte wensen. :)

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hoi meiden, mag ik ook meekletsen?
    Wij zijn ook al n tijdje bezig (ronde 10) en zitten al in de mmm!
    (heb optijd die stap zodat we zsm 'geholpen' kunnen worden, ik had namelijk sterk het gevoel dat er iets 'mis' was..
    (Aangezien ik een gelijkmatige cyclus heb en elke maand een eisprong (ovulatietesten) en we klusten op 'de' juiste dagen..

Mn vriend heeft sperma ingeleverd en de uitslag daarvan was 'matig' niet heel beroerd maar wel onder het gemiddelde..
    (hij had 12 miljoen zaadjes wat er zowiezo 20 moeten zijn) en de beweeglijkheid etc was ook minder..
    Ook ik heb bloed laten prikken en daarbij was alles goed!

As maandag heb ik een follikelmeting... ben heel benieuwt naar de stappen die volgen....
    De gynaecoloog had het over IUI (inseminatie).
    maar wanneer dat gaat gebeuren weet ik nog niet.. hoop z.s.m!

Ik weet igg hoe het is, elke maand weer die teleurstelling...
    Je geeft zowat de hoop op! :)

Ik wens iedereen sterkte en ooit is het onze tijd!!

11. mjansen83

mjansen83 Lid

1 mrt 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

allereerst wil ik jullie allemaal heel veel sterkte toewensen!! is niet niks allemaal, en erg emotioneel ook. bij mij is het iets anders: ik heb nog geen eisprong kunnen ontdekken in 3 maanden tijd nu en wordt daarbij dus ook niet ongi. ik zou een moord doen om eindelijk weer eens bloed te zien... dat zou me zo geruststellen! als mijn cycles eenmaal weer op orde is, dan gaan we weer verder met proberen. vind het wel rot allemaal hoor om ook jullie verhalen te lezen... weet niet wat me allemaal nog te wachten staat.. maar goed, ben net 3 maanden geleden gestopt met de pil en dus nog aan het ontpillen, maar probeer positief te blijven. maar ken het gevoel dat het constant door mijn hoofd spookt waarom mijn lichaam niet doet wat het moet doen. en dan lees ik jullie verhalen dat het nog wel een jaar of langer kan duren.. heel veel sterkte allemaal!!! en ook succes natuurlijk!
    lieve groetjes

12. sabina84

sabina84 Lid

7 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey jois bedankt voor je lieve reactie, vandaag weer zo'n dag dat de duivels zijn doorgebroken, voel me weer zo'n mislukkeling:( en weet heus wel dat dat niet zo is hoor maar het voelt gewoon zo klote weer.. dus deze dag weer doorbijten en morgen maar weer met goede moed de nieuwe ronde in..

ook jij heel veel succes met zwanger worden.

liefs

13. He wat ontzettend klote zeg... Ik hoop voor je dat de volgende ronde echt raak mag zijn! Succes vandaag meid!

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi iedereen,
    Ik begrijp het helemaal. Wij zijn ook 11 maanden bezig geweest en ik vond het ook echt niet leuk meer. Maar dus in ronde 11 lukte het. Dus het is niet onmogelijk. Ik weet dat ik makkelijk praten heb nu. Maar ik was er ook heel erg mee bezig en zat er ook heel erg overin steeds. Ook omdat ik het moeilijk vond om aan mensen te zeggen. Wilde het liever geheim houden dat we bezig waren.
    Over een tijdje gaan we voor een 2e proberen. Maar ja, het kan dus wel even duren allemaal.
    Mijn man was ook al naar de ha geweest en sperma in het ziekenhuis ingeleverd. Was niet zo leuk om te doen. Maar ik vind ook. Als je het zat bent gewoon naar de ha gaan. Heeft geen zin om maar rond te blijven lopen en zo'n traject is ook niet zo een twee drie gestart dat duurt ook best wel lang.

Sterkte, keep it up, Groetjes Elba

15. sabina84

sabina84 Lid

7 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL

dank je wel voor de lieve woorden:) we gaan nu ronde 19 in en begin me er steeds onzekerder onder te voelen.. gelukkig mag ik maandag weer naar de gyn.. voor de uitslagen van mijn bloedonderzoek en uitstrijkje en hopen dat daar verder alles goed mee is..

16. Jee ronde 19... Wat heftig zeg... ik hoop dat maandag de uitslag goed mogen zijn en dat ze je hoop mogen geven dat ook voor jullie dit wonder is weggelegd! Hou je ons op de hoogte?? Knuf voor jou!

17. sabina84

sabina84 Lid

7 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    jah ik hou jullie zeker op de hoogte, tis voor mij ook zo moeilijk te accepteren, bij mn dochtertje was het zo snel raak, en ik weet dat dat uitzonderlijk is maar nu duurt het voor mij zoo lang.. we wachten gewoon maandag af en laat het weten..

liefs

18. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0

Ach meid, ik wens je veel sterkte.
    Maakt niet uit wat we nu tegen je vertellen, dit gevoel blijft altijd een paar dagen hangen.
    En daarna maar weer op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen...
    LIEFS

Mjansen83, als ik het goed lees, ben je nu, 3 maanden met de pil gestopt en nog helemaal niet ongi geworden??
    Als je de HA belt, kan hij je medicijnen geven, waardoor een ongi opgewekt wordt, en misschien is daarna je cyclus wel in orde.
    Ontpillen kan idd. tot 6 maanden duren, maar meestal ben je dan gewoon erg onregelmatig ongi, en niet helemaal niet.

Meiden meiden, wat een verhalen hier, en ik wens iedereen verder heel veel LIEFS, SUCCES en STERKTE toe.

XXXXXXXXXXXXXXXX

19. misa

misa Niet meer actief

Sabina84, wat klote zeg dat je weer ongi geworden bent. Daar kan je je de hele dag door van slag voelen he. Ik hoop dat jou tijd ook snel mag komen. Veel sterkte en natuurlijk voor al de dames die maar blijven proberen, wachten en hopen!

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!!

Zoo een dikke knuff voor iedereen die zo lang bezig is!!

hier zitten we ook in ronde 11.. maar pas ontpilt, teminste zei mn ha!! pas 3 maanden een klein beetje regelmaat in mn cyclus dus moet nu nog 9 rondes "afwachten" .. ben deze maand echt actief met ovu testen bezig omdat het eerst erg onregelmatig was kon ik mn eigen een bult testen!!

Hoe zit dat met temp?? als je verhoging heb heb je je ei? of hoe zit het? wil het ronde 12 gaan doen..

Liefs xxxx

Deel Deze Pagina