Het zal misschien ook wel een paar cyclussen duren voordat je een beetje wijs kan uit je temperatuurkaartje. Belangrijk is om echt de wekker te zetten, en elke ochtend op de zelfde tijd en VOOR het opstaan te tempen. Dan zul je zien dat je temp aan het begin van de cyclus vrij laag is. Rond je EI, meestal de dag ervoor, kan je temp. een klein dipje maken ( misschien 0.2 of 0.3C) maar dat is niet altijd terug te vinden in je kaartje. En dan na je EI gaat je temp. opeens omhoog (ook ongeveer met 0.3C) Daar blijft hij dan tot je ongi wordt. SUCCES ermee...
@honeyy: Ja, elke ochtend voor het opstaan rond dezelfde tijd tempen. Dus je thermometer op je nachtkastje! Het is bij mij weleens voorgekomen dat ik een uurtje eerder of half uur later heb getempt, maar dat is uitzonderlijk. Als je temp met 0,2 tot 0,5 omhoog gaat heb je je ei al gehad 1 of 2 dagen daarvoor. Dan moet je temp bij eventuele zwangerschap hoog blijven (t/m je ongesteldheid hoort te komen). Je temp hoort omlaag te gaan net voor of tijdens de eerste dagen van je menstruatie. Maar ik zou als ik jou was niet nog eens 9 maanden wachten hoor...! Over een klein half jaartje gewoon weer gaan en het desnoods gooien op dat je het emotioneel niet meer aan kunt. Succes!!
nog bedankt voor de reactie's, ben mn woensdag moeizaam doorgekomen, maar daarin tegen voelde ik me donderdag weer goed, we gaan dr gewoon weer voor en blijven treuren word ik ook nie zwanger van he maar goed als het dan doorbreekt is dat ff minder..
Sabina84, ja ik herken het. Vooral 1 dagje even rot en de volgende dag gaat het vaak wel weer. Al was dat de laatste keer voor mij niet zo... Het is logisch dat je er van baalt, je wilt gewoon graag he..! Sterkte en succes!