Mijn zwangerschap verloopt als ik het zo mag zeggen ongelofelijk kloten... Er zit iets in mijn urine wat wijst op een onsteking en daarvoor steeds antibiotica krijg... Er zit iets van onstekingswaarde in mijn bloed maar niet groot genoeg om te kunnen vinden wat het is... En heb steeds ongelofelijk veel pijn links in mijn buik wat naar mijn rug en tussen mijn billen trekt bij de minste inspanning pfff.. Als ik even naar de winkel ga om een pak melk te halen lig ik daarna minstens een paar uur plat van de pijn... Loop in het ziekenhuis bij de gyneacoloog en die weet ervan en het kindje groeit prima en is ook lekker actief.. Eigenlijk moet ik opgenomen worden in het ziekenhuis om te rusten maar dat kan gewoon niet omdat ik nog 2 kleine kindjes rond heb lopen en voor hun moet zorgen... Het is hopeloos en hoe erg het ook klinkt ik wou soms weleens dat ik nooit zwanger was geraakt ( weet dat het heel erg klinkt voor diegene die problemen hebben met het zwanger worden) en dat alles terug gedraait kon worden... Ik ben wel heeeel blij met het kindje hoor begrijp me niet verkeerd maar ik voel me de hele dagen zo ellendig en heb zoveel pijn dat ik het gewoon zat ben... Heb heel vaak momenten dat ik hoop dat het kindje veel te vroeg wordt geboren dan ben ik er vanaf maar ik weet ook dat dat niet goed is.... Moet nog even volhouden ik weet het allemaal wel maar het is zoooo moeilijk als je niets meer kan en er niet van kunt genieten bah.... Sorry voor het lange verhaal en excuus voor de meiden die al zo lang proberen zwanger te worden en die dit er graag voor over zouden hebben... Gr een verdrietige Sas
Pfft, kan me goed voorstellen hoor, dat je baalt. Tijdens de zwangerschap wil je genieten en tuurlijk, iedereen heeft hier en daar een kwaaltje. Maar dit is echt niet leuk! Sterkte meid!
He Sas, jij had het over die ontstekingswaarde. Bedoel jij je BSE ? Die is namenlijk altijd verhoogd bij zwangerschap en dat zegt dan niets over ontstekingen en anders wel. Verder hoop ik dat het vanaf nu beter mag gaan, en dat je lekker kunt genieten.
pfff geen flauw idee hoe dat heet maar elke keer als ik moet bloedprikken krijg ik te horen, ja er zit wel wat in je bloed wat niet goed is maar wat het is kunnen we niet vinden... Maar euh BSE is dat niet de gekke koeien ziekte...? hahahaha Gr Sas
O oké weer wat geleerd en wat houdt dat precies in..? Ze hebben nog nooit een naam of i.d. genoemd... Weet het ook niet hoor... Als ik ontzettende pijn heb moet ik steeds met spoed naar het ziekenhuis en controleren ze de baby en mijn nieren (o ja die zijn ook vergroot sinds ik zwanger ben..) of die nog dezelfde grote hebben gehouden... Als alles hetzelfde is en de baby is oké doen ze verder ook niets pffff... Ze weten het zelf ook niet wat ze moeten doen... Sorry voor mijn gezeur hoor maar wordt er gewoon depri van zo langzamerhand.. Gr Sas
BSE = ESR = Bezinking De bezinking is een maat voor de snelheid waarmee de rode bloedcellen uitzakken in bloed dat onstolbaar is gemaakt. Deze snelheid is verhoogd als de hoeveelheid fibrinogeen of immuunglobulinen in het bloed toeneemt zoals bijvoorbeeld bij een infectie. De afkorting BSE heeft in dit geval niets met gekke koeien ziekte te maken. Heb even wat voor je gekopieerd. Maar wat een toestand meid, is dit je eerste zwangerschap ?
pfff wat ingewikkeld... Nee dit is mijn derde zwangerschap en tevens de laatste.... Mijn ander 2 zwangerschappen zijn wel goed verlopen alleen van de eerste 9 maand overgegeven... De tweede is prima verlopen.... Maar bedankt dat je even info voor me hebt opgezocht... Gr Sas
Meid ik begrijp je helemaal. Ik loop ook al vanaf week 1 te rommelen. Vanaf 8 weken heb ik fysio ivm bekkeninstabiliteit, en ipv beter lijkt het wel alleen maar erger te worden. Ik voel me lichamelijk EN geestelijk uitgeput. Mijn grootste angst is dat straks mijn kleintje geboren word en dat ik gewoon te moe ben om ervan te genieten en er goed voor te kunnen zorgen. Ik ben verdorrie nog niet eens 20 weken, heb nog niet eens een ECHTE buik en zit al thuis. Kan gewoon niet meer werken. Vanavond het zoveelste feestje waar ik niet heen kan..... Ja ik ben ontzettend blij met het kindje in mijn buik maar op de echt slechte dagen, zoals vandaag, vraag ik me weleens af of het wel zo'n goed idee was om zwanger te worden.....waar ik me vervolgens weer vreselijk schuldig over voel want ik moet er niet aan denken dat ik dit kindje kwijt zou raken. Meid ik hoop voor je dat toch iets kunt bedenken voor je andere twee kleintjes want rust nemen is echt wel heel belangrijk. Is er niemand die een tijdje de zorg kan overnemen? En je man/vriend? Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter zal gaan zodat je, al is het maar even, toch nog kunt genieten! Liefs Lilly
Heeeyy lilly Nou das ook klote voor jou zeg en ook al zo vroeg in de zwangerschap problemen pfff het is gewoon niet eerlijk.. En idd ik ben ook bang dat ik straks geen energie meer heb om voor mijn kindjes te zorgen... Nou ik heb nog geluk dat mijn andere 2 kindjes naar school gaan dus dan ga ik slapen slapen en nog eens slapen maar zelfs ze naar school brengen en halen is me al teveel... En mijn vriend is net weer gaan werken na 6 weken thuis te zijn geweest... moeten toch centjes verdiend worden hé.... Familie en vrienden moeten ook allemaal werken of wonen te ver weg of haken af .... Het is moeilijk allemaal..... Gr Sas