Eerste keer bij de VK...ff klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missym, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vandaag de eerste keer bij de verloskundige geweest, ging allemaal goed bloedafgenomen e.d.

Wat mij heel erg verbaast is dat ik al bij de huisarts ben geweest en bij de verloskundige en dat je net zo ver kan komen als je eigenlijk helemaal niet zwanger bent... ik bedoel ik heb nog geen enkel bewijs gehad geen urinetest geen andere test om er nou zeker van te zijn dat ik echt echt zwanger ben...vind ik zo raar!

Maandag gelukkig een afspraak bij de gyn voor een echo, dan krijgen we voor het eerst een bewijsje.

Niet dat ik denk dat ik niet zwanger ben, maar het is toch beter als een beroepsmatig persoon je dat aangeeft dat het echt zo is. Wij hebben nu soms het idee van ja is het wel zeker of toch niet of is het niet al weg of gewoon twijfels word er gek van kan niet wachten tot maandag!

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Was bij mij ook niet het geval.. het eerste echte bewijs wat wij kregen was de echo..
    Waarom zou je huisarts dit nogmaals moeten bevestigen dat je zwanger bent aan de hand van je urine, heeft je eigen test toch al uitgewezen?

Groetjes Kalush

3. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    ik had ook al mijn huisarts gebeld voor een test, maar de assistente zei dat dit niet noodzakelijk is en gewoon naar de VK kon bellen voor een afspraak. Ik dus gebeld en gevragen of ik een plasje mee moest nemen maar dat hoefde niet vind het ook maar raar,maar goed het zal er wel bijhoren.

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    De huistesten zijn tegenwoordig net zo betrouwbaar als de testen die ze bij de huisarts gebruiken. Als je dus een positieve tesst hebt gehad, is het eigenlijk ook niet meer nodig nog een test te doen bij de HA of VK.
    De enige reden waarom ze hier bij de HA een test doen is als je lang over tijd bent, maar thuis steeds negatief test. Er wordt dan een bloedtest gedaan omdat die gevoeliger zijn.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Net wat Noralien zegt de testen bij de huisarts zijn net zo betrouwbaar als thuis. Dus als ie thuis positief is ben je echt zwanger, al is dat mischien moeilijk te begrijpen.
    Ik denk ook wel eens van ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger, zou ik het wel zijn ? Maja heb toch echt een echo gehad met kloppend hartje.
    Ik denk gewoon dat het moeilijk te beseffen is, zo wonderlijk ook allemaal :)

6. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb ook niet bij de huisarts of vk een test gehad.
    als je daar komt ben je zwanger.
    die testen die je thuis doet zijneigenlijk het zelfde als die ze bij de huisarts doen.
    alleen de mevrouw die bij me langs kwam van moeders voor moeders heeft nog even een test gedaan om te kijken of ik genoeg hcg hormoon had om mee te doen.
    dus dat was mijn bubbele bevestiging.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik weet ook wel dat die huistesten heel betrouwbaar zijn, maar had toch graag een bevestiging gehad van zo iemand. Het lijkt me ook voor hun zelf wel nodig om een bevestiging te krijgen maar goed we wachten tot maandag rustig verder af haha :)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Toen ik de huisarts belde met de mededeling dat ik zwanger ben. zei ze omdat het door de pil is moet je even een test komen doen. nou dat hebben ze gedaan de 2 strepen stonden er zo. kreeg een brief mee van de huisarts voor een echo en bloed te laten prikken. en toen na de 2 keer echo het hartje te zien was ben ik doorverwezen naar de VK.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    niemand krijgt hier een extra test hoor bij de vk. je moet bloed afnemen en daar word ook gekeken naar het zwangerschap hormoon.
    een echo word pas gemaakt rond de 10 a 11 weken.
    en als je nog een extra echo wil, dan kan je dat bij je huisarts doen,maar dan moet je de kosten voor je eigen rekening nemen.

10. minjon

minjon Lid

6 okt 2006
    16
    0
    0
    geen
    Kampen
    Ik had dat ook niet, maar ja het eerste bezoekje die je afbrengt tegenwoordig is dan ook al met 8 weken ofzo, en dan rond de 12 -de week een echo? Maar je kan het hartje enzo ook niet eerder horen toch.

Gewoon uitgaan van de zwangerschapstest die je gedaan hebt toch>?

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    De testen die je tegenwoordig bij de drogist kunt kopen zijn zo betrouwbaar dat een HA het niet nodig acht om het nog eens extra te testen.

Ik kan me voorstellen dat je graag bevestiging krijgt van een deskundige, maar de positieve tester is eigenlijk al bewijs genoeg dat het echt zo is !

Geniet ervan !

Groetjes,
    Nikki F

12. Binaatjuh

Binaatjuh Lid

29 sep 2006
    15
    0
    0
    Den haag
    Ja ik weet wat je bedoeld :)

had ook alleen huistest gedaan,en toen langs de dokter,en toen naar de VK en bloed laten testen, best grappig,maar zal wel zo moeten denk ik :p

13. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Heb thuis getest (2x voor de zekerheid) en daarna een afspraak gemaakt met de verloskundige praktijk. De huisarts doet bij ons niets (kom er ook eigenlijk nooit).
    Ze gaan er inderdaad vanuit dat je geen afspraak maakt als je niet zwanger bent. Bij ons maak je je eerste controle afspraak in week 8 of 9 en dan maken ze gelijk een echo. Maar pas na de intake. Voor mij een echte bevestiging en voor hen om de duur van je zwangersschap te bepalen.

Het was 2,1 cm (afgelopen vrijdag) dus 8 weken en 5 dagen. Wat mij verbaasde dat ze het geluid liet horen van het hartje. Wist niet dat dat zo vroeg al kon.

14. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    heb de dokter gebeld toen de zwangerschapstest uitwees dat ik zwanger zou zijn. Die hoefde mij niet te zien. Kon meteen door naar de VK. Daar werd mijn urine direct bij het eerste bezoek (was tevens intake) getest en kreeg ik meteen een echo ter bevestiging van de zwangerschap. Bloed werd ook afgenomen. Alles meteen in 1 X dus. Voor mij dus wel verbazend dat je naar een gynaecologe moest voor een echo. Vond het wel fijn dat dat bij mij gewoon in eenzelfde afspraak bij de VK terecht kon, maar blijkbaar geldt dat niet voor alle VK praktijken.

Groet Anita

Deel Deze Pagina