Ben er Zooooooo klaar mee... Wat kan ik nog doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1991Mamavanvier, 15 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nou, daar ga ik dus niet in mee om hem nog een luier om te doen om daar in te poepen.. Maar hij doet alles ook op de wc hoor. Als ik er achter kom dat hij een beetje in z'n onderbroek heeft stuur ik hem naar de wc om te poepen, doet ie dan ook zonder problemen..
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Wat vervelend zeg! Je zou bij de huisarts kunnen vragen om macrogol en dat eens een maandje proberen.
    Mijn oudste zoontje poepte iedere keer hele kleine beetjes. Gek werden we ervan. Het was niet hard, dus we hadden totaal niet aan obstipatie gedacht.
    We hebben vanwege allerlei andere klachten hem macrogol gegeven op aanraden van de huisarts en nu is het over.
    Het is het proberen waard lijkt me.
    Overigens krijgt ons zoontje genoeg vezels binnen en drinkt hij echt genoeg. Geen idee waardoor hij dit heeft.
     
    1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Mijn oudste en jongste hielden alles te lang op, omdat ze niet goed naar hun lijf luisterden. Hoe langer je dat doet, hoe slechter de 'communicatie' tussen je brein en je darm/blaas wordt en dan kun je in een vicieuze cirkel terecht komen, waarbij het na een tijdje ook 'medisch' kan worden, dat je kind er niets meer aan kan doen. Dat die het ook echt niet meer voelt.

    Mijn oudste had in mijn beleving geen obstipatie, poepte ook elke dag, maar toch bleek zijn endeldarm flink verwijd/opgerekt te zijn door het ophouden. Mijn jongste had wel duidelijk obstipatie, die kreeg ook al 2 jaar forlax, maar toch was dat niet goed genoeg en kwam ook in een vicieuze cirkel terecht waarbij ze ook ging broekplassen (steeds meer/vaker).

    Wij zijn bij kinderuroloog terecht gekomen, via hem moeten we heel flink laxeren (macrogol) tot bijna diarree aan toe, zodat ze gedwongen werden om te luisteren naar hun lijf en de communicatie met brein te resetten, een gezond 'patroon' in te slijten. Kinderuroloog benadrukte altijd 'jong geleerd, oud gedaan' dat het nu juist belangrijk is om het goed aan te leren, ook voor je latere volwassen leven.

    De oudste is na 2 jaar laxeren van alle problemen af, bij de jongste zijn we nu een jaar bezig. Het gaat met haar ook goed, al heeft ze soms in drukke/spannende tijd nog wel een ongelukje. We kunnen dus nog niet stoppen.

    Ik zou idd hulp inschakelen.
     
  4. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips!

    Zoals vandaag ook, hij is thuis vanwege een positief geteste juf... En ik was een dagje vrij... Hij is spelletje aan het doen dit mocht van mij even.. Vervolgens zie ik hem van de bank afstappen en gaat er voor zitten in een soort hoekje tussen bank en deur... Dat is voor mij een reken dst hij wel moet maar niet wil... Dus hem naar de wc gestuurd. Nee ik hoef niet, zei hij.. Ik zeg je probeert maar even wel daarna kan je verder spelen. Na 3x gezegd te hebben ging hij.. En ja hoor en dat ie moest... Vandaag resultaat. Schone onderbroek... Maarja ik kan hem niet 24/7 gaan observeren. Hij zal dat zelf moeten doen.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Had je mijn reactie op de vorige pagina al gelezen? Aangezien jij ook denkt dat het niets medisch is, kun je daar misschien iets mee
    succes!!
     
  6. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ja had ik gelezen indd. Maar hebben al best vaak een beloningssysteem gebruikt. En hij mag zich zelf uit en aankleden, heb hem ook al vaak genoeg zelf schoon laten maken. Maar trekt ie zich weinig van aan helaas.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.026
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik zou contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de poep/plas poli!
    Zo te horen heb je alles al geprobeerd :) en dan is het extra frustrerend dat niks lijkt te helpen.
    Bij de poli kunnen ze jullie vast verder helpen. Succes!
     

Deel Deze Pagina