Ik heb sinds deze week ineens last van bloedend tandvlees. Nu weet ik dat dat erbij kan horen maar ik vraag me toch ff af wat ik moet doen want het lijkt namelijk erger te worden. Op advies van mijn moeder die tandartsassistente is poets ik nu drie keer per dag mijn tanden en stoker ik. Daarna spoel ik met corsodyl mondspoeling. Alleen bij 1 kies doet het nu best pijn en het tandvlees lijkt ook war open bij de tandhals zeg maar. De praktijk is al dicht en ik weet niet of dit iets is voor de spoeddienst. Ik kan de pijn prima verdragen hoor maar ik vraag me eerder af in hoeverre dit kwaad kan voor mijn kindje.
Volgens mij niet schadelijk voor je kindje maar ik zou wel even aan de bel trekken bij je tandarts, kan vervelende gevolgen hebben .
Heeft totaal geen gevolgen voor je kindje. Tijdens de zwangerschap is de kans groot dat je last krijgt van je tandvlees, heb ik ook. Goed poetsen, flossen, spoelen en op tijd naar de mondhygieniste doet wonderen
Je hebt meer bloed en de hormonen die erbij komen zorgen er samen voor dat je tandvlees sneller bloed. Als ik heb geflost zie ik eruit of iemand me tegen mijn kaak heeft geslagen; overal bloed. Je kan dit NIET verhelpen met mondhygiene (omdat het door de zwangerschap komt). De pijnklachten kun je WEL verminderen met goede mondhygiene Sterkte!
Deels mee eens. Aangezien TS er erg last van heeft dan wat vaker naar de tandarts voor controle dat doe ik namelijk nu ook want bloedend tandvlees geeft aan dat er "iets mis is" qua gebit en hygiëne je tandvlees is wat gevoeliger en alles eromheen. De kans op vroeggeboorte is daarom ook groot.
Even tip: ik heb altijd slecht tandvlees gehad en dacht dus: dat wordt wat tijdens zwangerschap. Dus niet! Ik ben overgestapt van met een ''stoker'' aan de slag nu met van die ''raggertjes''. Werkt stukken beter. En verder doe je eigenlijk alles al. Dus gewoon door blijven gaan met wat je nu doet...
Zou wel even in de gaten houden of het niet gaat ontsteken want dan kan wel schadelijk zijn voor je kindje.
Waarom is de kans op vroeggeboorte groter?? Bij beide kids gehad en beide overtijd gelopen. Nooit een verband gezocht met vroeggeboorte en bloeden tandvlees? Heeft me ook nooit iemand wat van gezegd zowel de tandarts niet als vk niet
Bij flink ontstoken tandvlees heb je wel degelijk een verhoogde kans op vroeggeboorte. Vooral als je kaakbot ook aangetast is. (Wat extra doorbloed tandvlees is natuurlijk wat anders, dan een ontsteking.) Het is niet gezegd dat iedereen dat krijgt, maar je hebt wel een verhoogde kans op vroeggeboorte. (dit is tevens met alle ontstekingen) Dit is mijn vermeld door mijn tandarts, mondhygieniste en verloskundige Ik heb zelf veel problemen met ontstoken tandvlees en ik ga elke maand naar de mondhygieniste om mijn gebit goed te reinigen zodat het onder controle blijft. (niet dat straks mijn tandvlees terugtrekt of dat mijn kaakbot aangetast wordt) Advies wat ze mij gaven was: 2x per dag goed poetsen en ragers gebruiken. Ik gebruik zelf de gum soft picks, die bevallen mij het beste