Baby 7 maanden, obstipatie

Discussie in 'Voeding' gestart door dreumesmama, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ons meisje heeft ontzettende last van obstipatie, ze krijgt nu 5 ml. lactulose op een dag, maar dan nog heeft ze veel moeite met haar ontlasting.
    Ze perst, maar er komt niets.

Het is begonnen toen we zijn gestart met de bijvoeding, maar het wordt wel steeds erger heb ik het idee.

Ze groeit ook niet heel hard meer. (300 gram in 1.5 mnd tijd)

Zijn er nog tips qua voeding om haar ontlasting zacht te krijgen?

Ze heeft koemelk, soja en kippenei allergie dus er valt wel het een en ander af.
    Kiwi wat goed zou zijn durf ik nog niet te proberen.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is pas 7 maanden, heeft ze het ook als ze een paar dagen alleen maar melkvoedingen krijgt?

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Toen het net begon zijn we weer even terug gegaan op alleen melk voor 2 dagen en daarna was het wel weer beter.
    Maar ze drinkt te weinig om het daar alleen op te doen.
    3 flesen 180+6 Neocate, soms 's nachts nog een 4e fles.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wat bij ons (obstipatie vanaf 2 maand ivbm nexium gebruik tegen de reflux) was de oplossing...veel drinken (buiten de melk). Ze krijgt nu naast haar melk (hier ongeveer 500cc) nog 400 cc thee per dag uit een rietjesbeker (die snapte ze best snel) en daar kan ze veel sneller uit drinken en drinkt dus meer.
    Verder hielp volkorenbrood hier ook goed.

5. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Volkorenbrood gaat helaas niet lukken ivm allergie, ze krijgt nu blue band goede start bruin brood, of daar veel vezels in zitten weet ik niet, maar is het enige km vrije brood wat ik kon vinden.
    Drinken doet ze echt goed al. Ze kijgt naast de melk, rooibosthee en als ze die uit een gewone tuitbeker (geen anti lek) krijgt drinkt ze zo 150 ml. weg.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Jeetje, dat is echt wel heftig hoor als gewoon brood niet kan. je kan zien of het volkoren is aan het meel wat er in zit, tarwemeel of volkorenmeel. mar ik denk wel dat het goed is. Wij eten vaak brinta brood (vind mama erg lekker) en daar zitten extra vezels in en is volkoren en 30% minder zout. Dit zijn de ingredienten:
    volkorentarwemeel, water, tarwegluten, gerstemoutmeel, gierst, gist, broodzout, tarwebloem, emulgatoren (E471, E481, sojalecithine), plantaardige olie, zuurdesem (bevat rogge), gerstemoutextract, tarwemoutbloem. Gemaakt in een bakkerij die ook melk, noten, lupine en sesam verwerkt.

Anders zou je misschien om een ander laxeermiddel kunnen vragen (floradix is er nog geloof ik). Wat wij ook maaden gebruikt hebben waren kindicol druppeltjes van VSM kind, ik had het gevoel dat die echt wel hielpen
    Verstopping | Kindicol druppels bij obstipatie baby of kind | VSM Kind

Ik weet niet wat aan vetten wel en niet mag, boter mag vast niet dan? maar lekker wat olijfolie door haar eten.

verder aan eten; bij kiwi's merk ik hier geen enkel verschil hoor dus dat is zeker niet zaligmakend. ik geef haar wel veel peer en heeeel erg overrijpe banaan (met heel vel zwarte vlekken). dat scchijnt te helpen. Misschien ook vette vis? Hier krijgt ze 2 keer per week verse gerookte zalm van de visboer en dat is natuurlijk ook best vet, maar dan met hele goede vetten

meer weet ik ook effe niet maar weet wel hoe verveled het is. Het is niog steeds niet helemaal weg maar ze poept nu elke dag minimaal 1 keer. Gata nog wel gepaard met een hoop lawaai maar dat zit er nu eenmal in omdat ze dat gewend is ;)

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Die kindicol hebben we in het begin ook gebruikt, maar daar zijn we toen we met lactulose begonnen ook mee gestopt. Heb jij die wel samen gebruikt?

Olijfolie is een goeie, dat zal ik morgen eens proberen!

Vis mag ze ook nog niet helaas. Lastig hoor met die allergieen er ook nog eens bij.

Haha lawaai erbij is ook wel handig, weet je gelijk dat je kan verschonen! Hier ligt er na een hoop gepers en lawaai vaak 1 muizenkeuteltje in de luier.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook een meisje dat problemen met dr ontlasting heeft. De lactulose werkte niet en we hebben nu forlax gekregen. Het gaat nu voorzichtig aan beter.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik voor thijs ook nexium ivm het spugen en forlax om te poepen. lactulose deed echt helemaal niets bij hem. ik zou gewoon terug gaan naar de dokter en om iets anders vragen, er zijn genoeg andere mogelijkheden!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze zit op neocate!?!
    Is de vast voedsel introductie dan niet te snel gegaan?
    Verstopping kan ook een uiting van allergie zijn,
    Kun je niet terug naar meer neocate en minder happen en langzamer en nog voorzichtiger opbouwen?
    Heb je begeleiding van een diëtist?

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb de kindsol samen gebruikt met de lactulose maar wij hebben de lactulose niet trsuctureel gebruikt. Wij hebben de keutels geaccepeteerd zolang ze niet huilde bij het poepen en verder gelukkig leek

Wat gezegd wordt over allergische reactie op iets in haar voeding lijkt me ook nog ene mogenlijkheid hoor, juist omdat het bij bijvoeding begonnen is maar waarschijnlijk heb je al heel voorzichtig geintroduceerd

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    We zijn heel voorzichtig begonnen met bijvoeden met 5.5 mnd onder begeleiding van een dietiste. Ik durf nog niet veel anders te geven dan een paar groenten en appel/ peer/ banaan/ mango. Ze krijgt sind een week of 2 brood.
    Ze heeft verder niet de reactie die ze op de andere allergenen had. Alleen groeit ze slecht sinds ik met bv gestopt ben.

Ik ga maandag de ha eens bellen voor advies. En even overleggen met de dietiste.

Lastig hoor die voeding.

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    5 ml lactulose is ook niet erg veel trouwens...mij wordt altijd verteld dat je mag ophogen totdat zer diarree krijgen en dan iets minder is dan de juiste dosering. onze dochter kreeg met 3 maanden al 6-8 ml per dag.

het allergieverhaal heb ik verder geen verstand van

Deel Deze Pagina