Ben even nieuwschierig!

Discussie in 'Voeding' gestart door renaatje86, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

En sorry had niet zo aanvallend moeten reageren...

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan geef je hem toch ook een lepel in de hand? Kan ie lekker mee doen. Kregen ze hier ook vanaf een week of 15, gewoon droogoefenen. Toen ze na 6 maanden vast voedsel kregen konden ze dat al heel snel zelf.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van vijf naar vier voedingen: toen ze tegen de twee jaar liepen schat ik zo.
    Laatste voeding: nooit laten vervallen, ze kregen borst op verzoek, dag en nacht
    Rijstebloem: nooit gegeven
    Vast voedsel: gewoon mee begonnen nadat ze zes maanden waren, eerst groente en een week of zes later fruit

4. Partyrocker

Dit is ontstaan nadat hij bijvoeding kreeg...
    ;)

5. Partyrocker

:(
    Trouwens, geef hem wel zn lepel als ik zelf eet. Kan hij dan lekker mee keuvelen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij mijn kinderren ontstond dat ook pas na de leeftijd waarop die van jou bijvoeding kreeg hoor;)

7. Partyrocker

De 1 is de ander niet... mijnes krijgt iets op zijn lepel en we genieten er samen van.

8. misa

misa Niet meer actief

Net voorbij de 4 maanden hebben we geprobeerd de fles van 23:00 eraf te halen. De rest van de dag was het 7:00-11:00-15:00-19:00. Ging gelijk prima!

We zijn pas met bijvoeding (groente) begonnen na 6 maanden. Rijstebloem hebben we nooit gebruikt, wel eens pap geprobeerd, maar dat vond hij niets. Maar dat was ook na het halve jaar.

Ik zou alleen voor 6 maanden met bijvoeding (rijstebloem, groente, fruit) beginnen als mijn kindje aan de maximale hoeveelheid flesvoeding niet meer genoeg zou hebben. Dan zou ik denk ik eerst aan rijstebloem denken.

9. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb sterk het idee dat mijn zoontje toe is aan wat anders dan alleen melk, zelfs de oppas zei dat, haar zoontje is nu bijna 7 maanden en had die behoefte totaal niet maar haar dochter was ook juist heel vroeg van 5 naar 4 flessen en met bij voeding.
    Met groente en fruit wacht ik ook nog wel even en als ik daar mee begin is het ook zodat hij aan de smaak en structuur kan wennen, maar denk dat ik wel met rijstebloem ga beginnen, ontdek ik wel of mijn gevoel klopt of niet!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gaf rond die tijd nog volledig borstvoeding, dus wanneer en hoe die flessen afbouwen kan ik niet over meepraten.
    Wat betreft 'toe aan bijvoeding': hier ging alles de mond in, zat ook de lepel uit mijn mond te kijken rond die leeftijd. Maar als ik een hap zand/ houten blokje oid in mijn mond zou stoppen, zou ze hetzelfde hebben gedaan.
    Hier kreeg ze ook vaak een lepeltje of zo in haar handen... Zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden en hebben het in haar tempo opgebouwd. Daarvoor sliep ze al keurig door en had ze zeker genoeg aan de BV....

Wat betreft de rijstebloem: zou ik ook pas vanaf 4mnd geven (staat ook niet voor niks op de verpakking) en rustig opbouwen met een theelepeltje door een fles of zo. Werkt namelijk ook verstoppend en veel kindjes worden er juist onrustig van...

Deel Deze Pagina