kat neemt vanalles mee naar huis (beestjes)

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, May 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoe kan ik het voorkomen?

mijn kat neemt iedere dag wel iets mee wat hij of voor de tuindeur legd of in het midden van de kamer.
    zo neemt hij mee.

vogels en dan echt van mus tot duif.
    muizen, jonge (wilde) konijnen.steen marters echt vanalles.
    hij maakt het dood en neemt het mee.

maar ik vind het nu niet echt prettig ofzo. dus iemand tips?

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    oeh hij bedoelt het lief,het is bedoelt als kadootje voor jullie voor de goede zorgen:D
    maar snap dat je het vervelend vind,heb geen tips voor je.
    die van ons sluit ik s,nacht binnen op,overdag nemen ze hier niks mee

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hij is hier ook in de nacht binnen maar hij doet het echt de hele dag door!
    en mauwen dat hij dan doet! dan is het wel gelijk voor ons een teken dat we de deur dicht doen hahaha

4. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

Jun 1, 2010
    342
    5
    18
    belletje? wij hebben hetzelfde hier hoor... maar helaas is de kat niet te pakken... wel te aaien gelukkig!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

belletje heeft hij er nu 8 van gehad maar echt binnen een dag of 2 is hij het bandje verloren

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier ook zo'n moordlustig type in huis die bij voorkeur 's nachts op jacht gaat en dan als een idioot onder het raam gaat brullen dat ie wat voor ons heeft :cool:. Heb helaas geen oplossing voor je. Het is gewoon de natuur en daar kan je weinig aan veranderen ben ik bang.

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

yep ik heb dus nu een muisje in huis...ik heb een keer een kraai kunnen redden....nu nam hij een levend muisje mee die rende zo de kast onder...zucht....toch een goed bandje met belletje zoals iemand al als tip gaf ik zou het ook niet weten..niet leuk nee!!

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hmm, een van mijn katten komt met vreemde knuffelbeesten thuis... Geen idee waar ze ze vandaan haalt, maar er ligt regelmatig weer iets nieuws bij de achterdeur.... Maar dat heb ik geloof ik liever dan dooie beesten....

9. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Een belletje aan een goed bandje is een goede tip. Al weet ik zelf uit ervaring dat er dan nog genoeg "domme" (waarschijnlijk dove of zieke) beesten over zijn die zich dan alsnog laten vangen.
    Als je een kattenluik hebt deze buiten gebruik stellen. Dat heeft bij ons in zoverre geholpen dat wij geen dode/ levende en rottende dieren meer in huis vonden.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Agos wat lief! Haha. Die kat brengt heel lief een kadootje mee idd, en dan vinden jullie het niet leuk ;) Die kat snapt er niks meer van! Hihi

Is weinig aan te doen denk ik..

Mijn kat van vroeger legde regelmatig dooie kikkers neer.. op het aanrecht notabene! Brrrr

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier ook zo'n moordmachine. helaas ook geen tips. onze beperkt zich tot vogels en doden vind ik dan 1 (maar nog niet zo heel erg als ik ze zou kunnen weggooien) maar gaat ze ook opeten in de tuin. ik vind het walgelijk, maar je krijgt hem er niet bij weg op dat moment.hij agat dan grommen als een hond. hoewel het verder de goedzak zelf is. heel appart hoe zo'n ogenschijnlijk slome en domme kat vogels kan vangen.

mijn vorige kat gaf mij inderdaad ook elke dag kadootjes. maar die liet ze tenminste heel.

gelukkig ligt er bij ons op een enkele keer in de schuur na nooit wat binnen. dan zou ik in alle staten zijn denk ik. bah bah.

12. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik heb hier ook zo een moordmachine snik snik. Een belletje helpt niet,beest is toch te snel. Ik lag vanacht te slapen en beest kwam weer met iets binnen en ik hoorde hem op de botten kauwen en knersen. Werd er kotsmisselijk van! En laatst moest kat dus kotsen,kwam er een hele sliert onverteerde rode brokken uit jeggg. Het enigste wat helpt is mijn katten in de tuin houden. Dat helpt dus redelijk.

13. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij zitten ook met dat probleem, maar komt nog bij dat onze kat ze niet doodmaakt maar levend binnen brengt. Dus fladdert er vaak een vogel door onze woonkamer, of een loopt er een muis door de keuken. Onze kat heeft best een luid belletje om, maar dat brengt niets op

14. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    enige wat bij onze kat hielp was een elastisch bandje en daaraan 2 bellen. Want met 1 bel kon hij zo lopen dat het belletje geen geluid maakte ;P slim beest

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

ow, da's helemaal fijn. ik weet niet wat ik erger zou vinden dat ze smakelijk de botten zitten te kraken en te smullen ( gelukkig buiten tot nog toe) of een levend beest in huis.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zo heb ik eens een levende duif in huis gevonden overal veren:( ik zou op die kat van mijn moeder passen jaja ik kon de rotzooi op ruimen.

Een neefje was ook hier en denk die helpt wel is een man toch:( nou ik kon het toch mooi zelf oplossen mijn neefje een held opsokken haha....
    ;)

Voor de rest is het de liefste kat van de wereld maar pff ik heb een hekel aan mijn katten als ze met cadaeutjes thuis komen behhhhh:cool::D:(

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Onze kat was ook zo'n tuintijger, terwijl hij verder best sloom is, maar hij kan helemaal opleven als hij op jacht gaat. Hij neemt diertjes dood, levend of halfdood mee naar huis. Zijn favoriete plek om ze neer te leggen is midden onder ons bed. We hebben wel eens op een warme zomerdag gehad dat we het zo vonden meuren in onze slaapkamer en niet snapten waar die lucht vandaan kwam. Lag er een merel onder ons bed die opgezwollen was tot 2 keer zijn normale formaat.
    Soms hield ik hem in mei een tijdje binnen, want dan ving hij zoveel jonge vogels. Hij wordt gek als we hem een bandje omdoen, dus dat doen we maar niet.
    Afgelopen winter is zijn oog zwaar beschadigd tijdens het vechten, moest er nog bijna uit, maar uiteindelijk is het genezen, maar hij ziet er zowat niets meer mee. Sindsdien vangt hij nog maar weinig, ik denk dat hij de afstand niet meer goed in kan schatten met 1 oog.

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hier ook 3 ! katten die dat doen..
    is indd een kadotje maar vidn er niks leuks aan..
    huis ligt geregeld vol met veren ! / muizen / hoofden (rest ligt dan bijv. in de tuin ) enz enz enz .

en nee een belletje helpt niet.. hebben er hier 2 van de 3 ( de 3e niet omdat ze het vertikt een bandje om te doen 'prinsesje')

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, fijn hé?!
    Hier laatst ook al een dode muis onder de bank weg gevist.
    Het was trouwens de eerste keer dat dit gebeurde, en wie van de 3 'schuldig' is weet ik niet, maar ik controleer nu elke dag even extra ;) Denk niet dat je zoiets kunt voorkomen...

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    das toch lief hij brengt een cadeautje mee omdat je goed voor hem zorgt weet de kat toch niet dat jij dat niet lekker vind om op te eten ahahhaahahhaha sorry:d

Share This Page