Ben gestopt met roken!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Caithlin79, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    hai mieke,

ik ben bijna 8 weken zwanger en ben het met je eens dat het erg moeilijk is om te stoppen. ik heb er ook ontzettend veel moeite mee. ik rook nu nog 2 sigaretten per dag en wil natuurlijk op 0 komen. ik heb ook heel sterk dat ik de momenten mis. na het eten, op feestjes verjaardag of lekker een peukje bij de koffie s ochtends. bah!! wat een verschrikkelijke verslaving. misschien kunnen we mailen om elkaar te helpen???

groeten lies

2. Niet meer actief

Ik snap niet wat er moeilijk aan is! Je stopt toch voor jezelf en je kindje.

Ik had na bijna de helft van mijn leven flink gerookt te hebben geen enkele moeite om te stoppen met roken.

3. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    jij snapt niet wat er moeilijk aan is, dat vind ik nou weer zo een opmerking waar je niks aan hebt. ik vind het wel moeilijk en dit onderwerp is aangekaart volgens mij om elkaar een beetje te helpen .
    ik vind het van mezelf al een hele prestatie dat ik op 2 sigaretten zit ipv 20, en mijn streven is nul. en ben al op de goede weg!! :)

groeten

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het is ook moeilijk!! Ik had een week eerder al een poging gewaagd, maar daar raakte ik zo van in de stress (zweten, huilen etc.) dat ik na een paar uur al weer een sigaret heb opgestoken ;)

Toen heb ik mezelf een ultimatum gegeven. We gingen op vakantie en ik had mezelf beloofd nadat we terug waren van vakantie te stoppen.
    Zo kon ik me er geestelijk een beetje op voorbereiden.

En nu lukt het wel! 't is niet altijd even makkelijk, maar het zweten en huilen heb ik geen last meer van :) Dus misschien een idee?
    En anders.... 1 of 2 sigaretjes op een dag stellen ook niks voor hoor!!! Voor mij was dat alleen geen optie, omdat ik dan nog de hele dag op de klok zit te kijken wanneer ik er weer 1 op mag steken. (en dus alsnog constant stress heb)

5. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    ja een goede voorbereiding zal wel helpen. ik zit ook de hele dag op de klok te kijken, is het al 8 uur want dan mag ik een peukie bij mn koffie en s ochtends om 10 uur neem ik er 1. ik heb besloten om vanaf maandag de knoop door te hakken..... het moet mij toch ook gewoon lukken!!

bedankt voor de tip. :p

groeten lies

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Probeer er ook voor te zorgen dat er vanaf maandag geen sigaretten meer in huis te vinden zijn, want dat maakt het extra moeilijk!
    Mijn vriend is helaas wel blijven roken, maar hij rookt op mijn verzoek alleen maar shag in huis en die kan ik toch niet draaien ;)

En zondagavond heel bewust je laatste sigaretjes roken, weten dat het de laatsten zijn. (dat hielp mij iig wel)

Succes!!

7. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

Makkelijker gezegd dan gedaan!
    Ik vind het knap dat ze het proberen.
    Ze willen het in elk geval!

8. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Liesa en Mieke, ik wens jullie veel succes en het lukt jullie wel om op de 0 te komen!! ;)
    Bij mij heeft het jaren niet gelukt en rookte meer dan een pakje per dag, toen de test positief was draaide er bij mij een knop om en ben ik zo gestopt.
    Het gaat me goed af, misschien fruit in huis halen of lollies en als je dan zin hebt aan een sigaret dat nemen.

9. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Caithlin79, jij ook succes ;)

10. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    hoi charrissa,

bedankt voor je steun en support!! hebben wij afkikkers nodig!!

11. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Iedereen die het gelukt is om te stoppen van harte!!

Voor degene die er moeite mee hebben succes en sterkte.

Ik was eigenlijk vanaf het moment dat we zwanger probeerde te raken gestopt met roken. Alleen was ik af en toe zo verschrikkelijk gestresst dat ik er gewoon 1tje MOEST hebben.

Toen ik in april mijn ongeluk kreeg (had net die avond een pakje gekocht omdat we een supergezellig weekend met vrienden ingingen en ik al drie sigaretten van anderen had gebietst) heb ik 2 weken in het ziekenhuis gelegen en had daar ineens absoluut geen moeite om niet te roken. 2 weken later bleek ik zwanger.

Geluk bij een ongeluk dus.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik sinds 2 dagen als ik bij de kassa sta en zie de sigaretten liggen dat ik denk van: Mmmmh ik heb er eigenlijk wel trek in 1ntje. Maar ja dan denk ik meteen weer aan de kleine.
    Trouwens mocht ik het durven om in het bijzijn van mijn man er 1 op te steken dan trekt hij hem gelijk uit mijn handen en krijg ik een preek hihihi.

12. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hier is er nog 1 die gestopt is met roken.. al 7wkn ik ben zelfs al op vakantie geweest en ik heb nog geen eens aan een sigaretje gedacht. ik word er zelfs flink misselijk als ik langs iemand loopt met een sigaretje..!

13. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    ik ben ook gestopt nu al 20 weken superrrr
    hebook geen behoefte en voel me stukken beter groetjes anita

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Echt super meiden!!

Pffff, bij mij is het soms wel ff moeilijk hoor. Dan komt opeens die zin in een sigaret super omhoog. Dan vergeet ik 1 seconde dat ik niet meer rook en op het moment dat ik me dat realiseer voel ik me ff down.
    Maar dat duurt maar een paar seconden en dan ben ik het ook weer vergeten ;)

Maar ben inmiddels ruim een week gestopt dus het gaat de goeie kant op! Je lichaam doet er toch 2 weken over ongeveer om van de nicotine verslaving af te komen?

15. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    wat knap allemaal van iedereen!! het is mij nog niet gelukt, ik vind het zo moeilijk (op het moment erg veel stres ook) daarom petje af voor iedereen die gestopt is echt waar mijn duimpie omhoog!! maybe soon ik ook..

groetjes Janna

16. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben in december gestopt, was toen namelijk in de VS en Canada en daar mag je nergens binnen roken. Ik rookte al niet veel en toen werd het helemaal weinig. Met - 15 buiten staan is echt niet leuk ;) Kan ik net zo goed stoppen, bedacht ik.
    In januari besloten lief en ik voor een kleine te gaan en dat gaf genoeg motivatie om het vol te houden. Heel lang misselijk blijven, dat helpt ook :)

Voor iedereen die gestopt is: bravo!
    Voor iedereen die geminderd is: ook bravo en succes met nog meer minderen! Op naar de nul, jullie kunnen het!

Wat bij mij hielp: heel veel afleiding zoeken. Zogauw je zin krijgt in een sigaret iets gaan doen. Meestal gaat het namelijk best snel over.

17. mieke

mieke Bekend lid

hoi liesa, caitlin79 janna19

het is heel moeilijk
    maar ik doe mee vanaf morgen stop ik ook
    geef vanavond mn sigaretten aan mn moeder mee
    wat erg eigenlijk als je gaat denken wat moet je nou met die
    sigaret je hoeft er niet van te leven zoals eten en drinken
    en toch moeten roken
    maar ik ga t doen ik ga stoppen het moet gewoon voor mn hummeltje
    daar in mn buik
    en laten we elkaar vooral steunen

en voor alle mensen die gestopt zijn super mijn complimenten erg knap :)

veel liefs mieke

18. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    hoi vandaag onze eerste rookvrije dag. nouja het is pas half 10 maargoed normaal had ik mijn eerste nu net op en nu NIET. ga nu gelijk aan de slag en ga er vandaag voor.

succes meiden!!!!

19. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Succes Liesa, zet 'm op!

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208