Ben gestopt met roken!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Caithlin79, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    @mieke heel veel succes meid nou ik nog ff hihi.. en voor de rest iedereen die gestopt is SUPER!!

2. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    en hoe is het gegaan vandaag???

ik heb gefaald!!!!!!!! 1 siga op om 16.00 uur. wat een drama. ik werd er zo kriebelig van en onrustig dat ik er maar 1 heb opgestoken.
    oh bah ik ben echt verslaafd :evil:

3. fay

fay Actief lid

14 jun 2006
    398
    0
    0
    limburg
    hai, ik kom me hier ook melden....Ga vanaf morgen stoppen!!!!......Ik ga dr heeeel erg hard mijn best voor doen, en ik hoop dat het me echt lukt...Mijn ventje is nu al anderhalf jaar gestopt...
    Hou jullie op de hoogte

fay

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik wil ook nooit meer roken, echt een superbeslissing om te stoppen! :)

Overmorgen ben ik er een half jaar vanaf!

Gr. Jessica

5. biebe

biebe Lid

26 mei 2006
    11
    0
    0
    proficiat aan alle winnaars!!!! wat ben ik jaloers op jullie!!!
    ik hou nu vol op 3 per dag! toen ik naar de gyn ging dacht ik dat ik enorme preek ging krijgen... maar neen , ze vond het goed dat ik zo snel van 15 naar 3 sig ben gegaan! je moet doen wat je kan, gestresserd lopen is bijna even slecht voor het kindje in je buik! Voor sommige (voor mij dus) is bruusk stoppen een reden om opnieuw te beginnen denk ik. Volgende week ga ik naar 2 sig per dag en daarna naar 1 enzoverder. tot nu toe hou ik het al heel goed vol!! duimen dat ik tegen september op 0 sta!! SUCCES NOG DAMES!!!

6. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Hallo allemaal, ben nu inmiddels meer dan 3 weken gestopt. De eerste week was heel erg moeilijk, de tweede week werd al wat makkelijker en nu de derde week moet ik er bijna niet meer aan denken. Het is dus eigenlijk heel erg goed te doen. Je moet alleen in het begin tegen die stomme buien vechten en daarna gaat het echt goed. Voel me al veel gezonder, kan dieper lucht halen, mn huid ziet er beter uit, het huis stinkt niet. Super! Voor iedereen die ook gestopt is: gefeliciteerd! Voor iedereen die wil stoppen: Sterkte! Jullie kunnen het!

7. mieke

mieke Bekend lid

het lukt me nog steeds om niet te roken
    t is heel moeilijk maar t lukt
    verder zat ik van de week zonder internet
    dus kon vandaag pas weer komen kijken hier

liefs mieke

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dag meiden!!
    CAithlin : Hoe bereidde je je voor op stoppen met roken?

Ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben. Sinds we zijn gaan proberen om een kind te krijgen heb ik met mezelf afgesproken om minder te gaan roken (rookte ruim pakje per dag). Dat ging aardig. Ik dacht: zodra ik een posi test in handen heb dan stop ik helemaal, nou zo makkelijk is het niet....... Ik merk wel dat het er elke dag minder worden en zit nu op circa 5 per dag binnen 4 dagen en sterker: ik inhaleer ze niet meer want ik voel me zooooooooo mega schuldig tov m'n beebje in m'n buik. Op mijn werk wil ik ook nog niet dat iemand het weet omdat het nog zo pril is. Ik steek de peuk dus op en neem af en toe een klein trekje dat ik dan niet inhaleer (alsof dat niet opvalt, hihihi). Ik wil er echt helemaal vanaf, maar m'n lichaam wil gewoon die handeling verrichten en geloof me: ik WIL echt niet meer roken....
    Alle tips en trucs zijn welkom!

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heel herkenbaar hoor! Ik riep van tevoren ook altijd dat ik gelijk zou stoppen bij een positieve test... maar dat is nog niet zo simpel als het van tevoren lijkt!

Ik heb mezelf een ultimatum gegeven. In mijn geval gingen we nog op vakantie en wist ik dat ik het heel moeilijk zou gaan krijgen om dan net gestopt te zijn dus had ik met mezelf afgesproken om na m'n vakantie te stoppen en tijdens de vakantie gewoon wat minder te roken.
    Dus eigenlijk was ik me er al een week vantevoren van bewust dat ik ermee ging stoppen. Op die manier kon ik me er ook een stuk beter op voorbereiden.

Nog een tip is om niet 's middags of 's avonds te stoppen maar gewoon 's ochtends. Als je later op de dag stopt is het extra moeilijk om van een sigaret af te blijven omdat het toch al geen rookvrije dag is geweest... dus kun je het ook niet meetellen als 'stopdag'.

Heel veel succes met stoppen, en dat je er zo mee bezig bent is al een heel goed teken hoor!

Edit: en natuurlijk zorgen dat je peuken op zijn als je stopt, zodat je niet te snel in verleiding komt en echt speciaal naar de winkel moet rijden om te kunnen roken. Dan hou je het een stuk beter vol!
    Als jouw vriend net als de mijne wel blijft roken, vraag hem dan om bv alleen shag te roken en geen filtersigaretten, en zoveel mogelijk uit jouw zicht.

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn man rookt heeeeel weinig (behalve in weekend in de kroeg of op feesten/etentjes dan wel wat meer). Thuis vaak 1 sigaret op een avond en dan ook nog eens een sigaret van mij. Ik vind het niet erg als hij rookt, maar geloof dat hij zelf ook niet meer in huis wil roken vanwegen de beeb op komst!

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nou, dames, sinda ons gesprekje van gisteren hier op dit draadje gaat het echt goed met stoppen met roken. Ben super gemotiveerd en merk dat ik er minder behoefte aan heb!

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Super!! Geniet maar lekker van je rookvrije leven :D

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb altijd gezegd dat als ik zwanger ben, stop ik met roken. Het is iets eerder geworden omdat ik rookvrij zwanger wilde zijn. Ik ben gelijk met de pil en met roken gestopt.

En ja, het is moeilijk! Maar wat mij heel erg geholpen heeft is Fisherman's Friend. Elke keer als ik zin in een sigaret had heb ik een Fisherman's Friend genomen. En nu ik weet dat ik zwanger ben heb ik die ook niet meer nodig en ben ik al 12 weken rookvrij!

Iedereen heel veel succes en sterkte met het niet roken. Jullie kunnen het!

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dank Jopie, zal ook Fisherman's friend gaan kopen. Ik moet wel zeggen dat als ik misselijk ben (niet elke dag) dat ik het niet roken veel makkelijker vind, maar dat is logisch denk ik!

15. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    iedereen die gestopt is van harte meiden succes!!

Deel Deze Pagina