Ik kijk regelmatig naar het programma "I didn't know i was pregnant" en kan het me bijna niet voorstellen dat je op het moment dat je bevalt er pas achter komt dat je zwanger bent. Dus ik was gewoon even benieuwd of jullie iemand kennen die dit ook heeft meegemaakt.... Gebeurt dit nu ook in Nederland??
ja hoor genoeg mensen.. this dat ik me dochter toevallig voelde op 29 weken anders had ik het mischien ook n iet geweten de laatste 8 weken dat ik zwanger was... ik werd pas dik toen ik besefde dat ik zwanger was tot die tijd geen bobbeltje gewoon een strak slank buikje.
Wat zal je geschrokken zijn, maar wat ik me dan afvraag als je het niet wil andwoorden snap ik het. In de periode dat je zwanger bent dan crieer je toch een band met je kindje, hoe heb jij dat toen ervaren om zo ineens mama te zijn?
Volgens mij was er laatst iemand op het forum die hier een topic over had geopend. Weet niet meer wie het was, maar het is een kennis van haar overkomen geloof ik. Zal eens kijken of ik dat topic nog terug kan vinden!
Yup, twee keer in mijn familie meegemaakt. Heel bizar om te horen kan ik je vertellen. Ze wisten het wel wat eerder en dan bedoel ik een week of 4 tot 6 van te voren.
Ik denk ook dat als je het niet verwacht, je de signalen best wel kan missen. Een goeie vriendin van mij had het de tweede keer pas door op 3 maand, en dan enkel omdat haar maandstonden zo onregelmatig begonnen doen. Stel je blijft gewoon aan de pil, hoe zou je het dan moeten weten? Niet iedereen zet even hard uit En niet alle beebs schoppen even hard. Ik voel me nu bijvoorbeeld helemaal niet meer zwanger. Als ik niet heel hard aan het proberen was, has ik mijn eerdere misselijkheid misschien gewoon op een griepje gestoken. En wat met vrouwen die denken 'he kijk, de menopauze is begonnen.' Op die leeftijd mag je je lichaam al eens laten gaan, dus of je nu wat dikker wordt of niet...
De zus van een vriend van ons is met hevige buikpijn naar het zkh vervoerd waar het werd verteld dat ze aan het bevallen was. Ik snap het niet, ze is heel lang en mager als een lat. Kind moet toch ergens heen? Ze is nu weer zwanger, nu weet ze het wel en kan je het ook goed zien
Denk maar aan dat meisje van vorig jaar uit Groningen. 12 jaar oud en op kamp ineens buikpijn. Met spoed moest ze bevallen en het kindje bleek van haar vader... Je kunt je toch ook niet voorstellen dat niemand ooit gezien heeft dat haar buik dikker werd. En of ze het zelf geweten heeft of niet, dat weet ik niet.
Ook ooit het verhaal in de krant gelezen van een vrouw die dacht dat ze voor de grote boodschap naar de wc moest. En toen ze op de wc zat kwam haar dochter ter wereld, terwijl ze niet wist dat ze zwanger was.... Maar wat ik me nog afvraag: hoe zit het dan met de menstruatie? Die blijft toch uit dan neem ik aan?
Een vroegere vriendin van mij. Kwam er achter toen ze al zo'n beetje 40 weken was, 2 weken later had ze een zoontje. Kwam er achter doordat ze bij het aanrecht stond, en haar moeder haar aan de kant duwde, maar dus tegen d'r buik.. Tja, ze was 1 keer een paar dagen te laat ongesteld geworden, en daarna gewoon iedere maand. En al stevig van zichzelf, dus daar ook niet echt op gelet.
Jel, door de pil schijn je kunstmatig ongesteld te worden iedere maand. Ik kan het me ook nirt voorstellen hoor, maar oke
Zus van een vriendin van mij. Ik heb haar een week voor de bevalling gezien en zag niet dat ze zwanger was.
een kennis van mijn man, zijn vriendin had enorm buikpijn, bij de h.a.p. aangekomen zeiden ze dat het waarschijnlijk galstenen waren maar omdat het steeds pijnlijker werd stuurden ze haar door naar het ziekenhuis onder het mom van : ze zullen de galstenen waarschijnlijk onmiddelijk verwijderen. daar aangekomen deden ze een echo om te kijken of het indd galstenen waren, toen zei de echoscopist: ehmm mevrouw, u heeft geen galstenen... u heeft weeen !!! ze was rond de 36/37 weken zwanger, ze kon een dag extra in het ziekenhuis blijven zodat de kersverse papa en opa's en oma's alle spullen konden kopen enzo.
Och ja, daar heb ik niet aan gedacht. Dat is natuurlijk een nepmenstruatie. Maar toch ook weer apart. Dat bloed komt dan wel steeds uit de baarmoeder, terwijl er een kindje in zit dan...
Mijn collega heeft het ook gehad kwam er met 28 weken achter dat ze zwanger was. Ook gewoon ongesteld door de pil. Je zag ook niks aan haar ze was van zichzelf vrij stevig.
Jel Ja, idd. Dat vind ik ook erg apart. Eigenlijk is het natuurlijk al apart dat er een mens in een mens groeit, haha, maar wel ontzettens bijzonder.
Ik ken 2 vrouwen die het echt niet wisten, en er pas achterkwamen toen ze gingen bevallen. De ene was best stevig, en niks gemerkt Die andere was een klein slank vrouwtje, misschien 55kg? Was ietsje aangekomen, maar echt geen buik ofzo! Op t moment dat ze aan het paardrijden was kreeg ze pijn, Zo erg dat ze maar afstapte en terug ging lopen naar stal. De pijn werd zo hevig dat iemand de ambulance heeft laten komen. Paar uur later : suprise baby!!!
Ik ken ook iemand hoor die had opeens enorme buikpijn en die werd met de ambulance meegenomen in het zh aangekomen en na onderzoek bleek dat ze aan het bevallen was wel te vroeg het kindje woog 1,5 kg maar goed het bestaat dus wel ! Iemand uit de familie die wist het ook pas met 15 weken dat ze zwanger was Onvoorstelbaar lijkt mij eigenlijk !
Ken er 2 waarvan 1 familie.. máár niet helemaal tot aan de bevalling hoor, eentje met 31 weken en 1 tot 36 weken, toen zag je pas ook buikjes tevoorschijn komen, waarvan 1 gewoon echt een mega toeter..