Vandaag was ik in een badkamerspeciaalzaak en toen wees de verkoper naar mijn buik en vroeg wanneer het zover zou zijn, terwijl ik nog niet eens een eerste echo heb gehad! Ik werd helemaal rood en zei maar dat het nog wel een tijdje zou duren.. Ik ga helemaal twijfelen of ik er misschien voorheen ook zwanger uit heb gezien. Nooit een super strakke buik gehad ofzo, maar heb deze vraag gelukkig nog nooit eerder gehad van een vreemde. Zou je het dan echt al kunnen zien?? Ik heb het nog niet eens mijn collega's en schoonfamilie verteld. Wanneer zagen mensen het bij jullie?
bij mijn eerste kindje was het ongeveer met 8 weken al goed zichtbaar, maar nu ben ik zwanger van de tweede en kon je het met 5 weken al goed zien, ik ben nu net 7 weken zwanger en het lijkt echt al heel wat.. maar dit verschilt echt heel erg per persoon. ik heb het op mijn werk nog niet bekend gemaakt, maar weet zeker als ik het vertel dat ze dan zeggen: dat dachten we al aan je te zien... geniet van je zwangerschap en vertel het mensen wanneer jullie er klaar voor zijn.
bij deze zwangerschap zag je het al met 6 weken, ik kon toen mijn broek al niet meer dicht. nu denkt iedereen dat ik al veel verder ben. spinnekop
Er is bij mij tot op heden nog helemaal niks te zien. Op zich wel lekker, want nog niet iedereen hoeft het te weten (zoals leerlingen en hun ouders) maar ik hoop dat het straks niet meer te lang duurt. Ik wil toch wel graag een beetje gaan pronken met mijn buik. Ik vind het trouwens wel ontzettend onbeleefd dat iemand er zo naar vraagt. Je weet inderdaad nooit zeker of die persoon echt zwanger is. En zelfs al is het zo; misschien is die persoon er nog niet aan toe het met Jan en alleman te delen. Ik zou er dus nooit zelf over beginnen!
Bij mijn eerste heb ik het tot 15 weken stil kunnen houden op school (waar ik werk) en bij de 2e kon je er bij 9/10 weken echt niet meer omheen en moest ik positiekleding aan.
Bij mij was het met ongeveer 16 weken dat ik mijn eerste positietbroek moest kopen. En het dus ook begon op te vallen. Maar de echte vraag of ik zwanger was kwam rond de 20 weken pas. Maar dat was van mensen die het nog niet wisten.
De vraag oowww ben je zwanger krijg ik pas sinds een paar dagen. Daarvoor was het nog van, zou ze aangekomen zijn of misschien zwanger Toch vind ik dat ik al een aardige buik heb!
Mijn buik is vanaf de 20 weken wat gaan groeien.Het is nog steeds geen ''echte'' zwangere buik,maar ik merk duidelijk verschil. Daarvoor was er zo goed als niks te zien. Als het zo door gaat als nu denk ik dat er over een week of 3 al wel een mooie buik zal zijn.
Bij mijn vorige zwangerschap herinner ik me dat pas met ongeveer 18 weken iemand voor het eerst tegen mij zei 'jij bent zwanger he?'. Ik was helemaal trots Ik zag het zelf pas met een week of 13 a 14. Ik merk nu al dat het dit keer veel eerder zal zijn.
Bij 12 weken kreeg ik een heel klein bolletje. Ik ben slank dus voor mij en mijn vriend viel het met 12 weken echt op. Ik krijg mijn strakke spijkerbroeken sinds de 12e week dus ook niet meer dicht. Voor anderen is het nog niet zichtbaar, alleen als ik het mini-bolletje laat zien
Bij mij was het met zo'n 11 weken toch wel goed zichtbaar, maar ik draag erg naar voren, nog steeds . Aan de achterkant zie je niks tot ik me omdraai en dan heb ik toch echt al een behoorlijke buik
Ten eerste vind ik het nogal brutaal van die verkoper...ik zou mezelf er bij iemand anders nooit aan wagen! Beetje indiscreet...maar goed! de een heeft sneller een buikje dan de ander hoor! het kan goed zijn dat bij jou door hormonen en het opzwellen van je darmen al goed te zien is dat je zwanger bent! dit ligt ook totaal niet aan de bouw van je lichaam. je kan slank zijn en het al heel snel zien en andersom... Bij mij werd het naar mijn gevoel ook al met 68 weken zichtbaar maar mijn omgeving begon het pas echt met 12 weken te zien (degenen die mij kennen en wisten dat ik zwanger ben vanaf de eerste week!). Broeken heb ik al meteen niet meer aangedaan, die zaten niet lekker meer. Zelf ben ik niet erg vol en toch zie je nu al een behoorlijk buikie hoor, met 17 weken zeker! Afgelopen week stonden mensen voor me op in de bus (ik schaamde me een beetje...) haha! geniet er maar van! enne, kijk eens op het forum van buikfoto's dan kan je zien hoe verschillend iedere buik is!! en je kan ook je eigen foto erop zetten...leuk!
ik ben vandaag 10 weken en ik kan het ook goed verbergen, terwijl ze wel zeggen dat je het bij een 2de sneller kunt zien.... elk lichaam is verschillend
Bij mij begon mijn buikje vanaf een week of 9 zichtbaar te worden. Dat verbaasde me wel, omdat ik lang en slank ben en ik had gedacht dat het dus wel langer zou gaan duren voordat je wat zou kunnen zien. Het is ook pas mijn eerste zwangerschap. Ik had al snel dat bepaalde broeken niet meer lekker zaten, maar nu, met 13 weken, pas ik zelfs mijn ruimste spijkerbroek alleen met knoop open. Dus ik zal er aan moeten geloven en binnenkort aan de positiekleding moeten gaan....
Ik ben nu 23 zwanger en kan nog steeds mijn gewone kleding aan. Sinds week 20 zie ik het zelf een beetje en mijn naaste omgeving ook. Maar ik krijg vaak de vraag: goh, ik hoorde dat je zwanger bent, maar het zal nog wel pril zijn hè? Niet altijd even leuk, maar de eerste 14 weken heb ik niets binnen kunnen houden vanwege het overgeven en daarna kreeg ik zwangerschapsdiabetes (nu insuline aan het spuiten), waardoor ik op een streng dieet ben gezet. Maar wie weet, kan ik over een poosje toch ook echt positiekleding gaan kopen en mijn buik gaan showen!
Bij mij werd het pas echt aan mij gevraagd toen ik over de helft was... dus ongeveer 22 weken. Maar sommige mensen zagen het pas met 30 weken. Ik heb mijn hele zwangerschap een subtiel buikje. Nu begint hij toch behoorlijk te groeien, maar ik groei ook heel erg naar voren. Het hangt er dus ook wel vanaf hoe je buik groeit.
Mijn zusje zei afgelopen weekend dat ze het al zag! Was toen net 7 week zwanger. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nee dus... Ik merkte het eigenlijk al direct dat mijn buik zo opgezet is, een beetje alsof ik teveel paaseitjes heb gesnoept ofzo. Er staat nu inderdaad een klein 'kopje' op, en ik ben sinds die opmerking maar serieus begonnen met het dragen van verhullende kleding. Mijn broeken pas ik nog, maar echt lekker zitten ze niet meer...Ik heb best zin in zo'n positiebroek! Mijn schoonmoeder zei dat het bij haar pas rond 4,5e maand zichtbaar werd, dus blijkbaar zit er inderdaad een groot verschil tussen de een en de ander!