ben heel erg verdrietig

Discussion in 'De lounge' started by nachtvliinder, Feb 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pammy

pammy Actief lid

He jakkes vervelend zo een schoon ma
    Ik snap ze nooit zo goed het is jullie kind dus wie bepaalt het nou grrrrrrrrrrrrrr schoonmoeders

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Als ik jou was zou ik samen met je man naar je schoonmoeder gaan en laten zien dat jullie het totaal niet mee eens zijn hoe zij zich gedraagt. Het is jullie kind en jullie beslissen van a tot z wat ermee gebeurd.

Gewoon samen als man en vrouw laten zien dat jullie op 1 lijn zitten zodat zij niet denkt dat ze haar zoon nog kan overhalen. Je man speelt hierin een heel belangrijke rol hoor, hij moet duidelijk laten zien dat hij nu een eigen gezin heeft en dat zij nou niet meer de baas in huis is.

3. Bibu

Bibu Fanatiek lid

Nov 18, 2006
    1,496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Laat je niet gek maken meid ! Het is jullie kindje en wat voor redenen jullie ook zouden hebben het is gewoon zoals jullie het willen.

En als je dan brutaal gevonden wordt jammer dan.

Liefs en een knuffel, Bibu !

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Zo hee die durft!

Tuurlijk wil je je kindje bij je houden, is volkomen logisch. En ookal zou het niet logisch zijn, het is jullie kindje!

5. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs

Laat maar lekker denken wat ze denken wil, blijf bij je/jullie standpunt. Dit is ook precies de reden waarom ik het niet zou doen! ha ha grappig, dacht al dat dat het was, overigens een heeeele goeie reden waar ze begrip voor zouden moeten hebben. Zij gaat toch ook niet alleen zonder haar man op pad, dus dat haar man met de trein zou gaan en zij met tootootje? Nee dus, precies om diezelfde reden denk ik. Nee meis, gewoon nu even pootje strak houden, dat kun je wel! En leg het haar maar gewoon uit anders hoor, misschien begrijpt ze het dan, en zo niet, tja da's haar pech dan.

Doei!

xx

Booey

6. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Belachelijk zeg! Ooohhh die schoonmoeders, weet er alles van ;)

Trek je eigen plan hoor, het is jullie kindje! Grenzen mogen gesteld worden vind ik :)

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    nou hier komt het hoor, vriendlief had gebeld naar moeders toe om te vragen wat er nou eigenlijk aan de hand was.....

hmmmmm :rolleyes:

toen begon ze hoor, ik gaf haar het gevoel dat ons kleintje niet veilig was bij der en niet gewenst bij hun(of iets dergeljiks) en dat ze alleen maar dat zei om een symbolische reden :rolleyes: :confused: ...Ja en ik zeg '' symbolisch NEE'' :)

en toen begon het, ze was niet van me gewend dat ik een grote mond had :rolleyes: (heb naar mijn idee geen grote mond gehad) en dat ik de broek thuis aan had, en hij er niks over te zeggen heb..
    .en ons huis was een teringzooi, omdat er nog 1 kerstukje in huis stond, gewoon een plantje met toevallig een stukje uit de kerstboom, en omdat ik die kerstlichtjes om mijn spiegel heb hangen... :confused: :confused:

Maar het allermooiste vind ik, is dat ze tegen mijn vriend zei...

'' het is niet het allerzaligste in mijn leven hoor dit kleinkind'' :confused:

het brak mijn hart, met andere woorden, voor mij had het niet gehoeven....wel ik heb ook geen kind genomen omdat ik jou wil pleasen....

maar goed ze heeft van een mug een olifant gemaakt :rolleyes:
    en ik ben er klaar mee... ik hoef haar niet meer te zien, en al helemaal niet accepteer ik dat ze zoiets zegt over onze zoon....

dat soort dingen keren allemaal wel weer terug bij der..

bah bah bah bah en ik hoor lekker op mijn blauwe wolk te zitte. :(

bah bah

8. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Annuleren die vakantie, en lekker met je eigen gezinnetje ergens anders heengaan. Hier kun je nu toch niet meer van genieten? Laat ze lekker het rambam krijgen joh.

Enne, die kerstlichtjes om je spiegel, die laat je toch wel hangen tot september he!

veel liefs meis,
    en laat je niet gek maken hoor!
    xxx

9. Female

Female Niet meer actief

Vrremd he eigenlijk, dat er vaak zo'n strijd is zeg maar met schoonouders enzo. Het zijn nb volwassen mensen! Dat ze zich zo met jou bemoeien, he. Jij bent de moeder dus JIJ bepaald wat wel/ niet goed is voor je kinderen.

Ik begrijp je volkomen hoor! je kunt het mss nog een keer rustig en duidelijk uitleggen, ook uitleggen hoe jij je erbij voelt. en tja als dat nog niet helpt heb jij gedaan wat je kon hoor.

Succes en laat je niet gek maken! ;)

groetjes

10. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Wees maar blij met zo'n vent, dan moet ze op gegeven ogenblik wel indammen. Zolang je man achter jou staat, is het goed!

ennuh..........Ik zou ook andere vakantieplannen maken, jij hoeft tijdens je vakantie niet op je tenen te lopen. Vakantie is voor je rust. Je moet die rust zeker pakken en aan jezelf denken, want je zoontje is zeker niet gebaat bij een gestresste moeder!

11. nachtvliinder

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    schiedam
    meiden jullie hebben helemaal gelijk hoor... ik denk toch zeker niet dat ik nog met hun op vakantie ga..pff ben ik heel de tijd verplicht om vroeg me nest uit te komen om met hun te gaan wandelen, en moet ik idd op eieren gaan lopen...maar ze kent haar plaats nu, dat heeft ze ook gezegd,ik heb een sterke karakter en daar had ze niet op gerekend...

maar goed, ik ga geen woorden er meer over vuil maken, want dan heeft ze gewonnen, en dat geluk gun ik haar gewoon weg niet....

pfff hoe moet dat gaan als die kleine geboren is...

en booey die kerstlichten blijven nog wel ff daar :) want het zijn van die kleurtjes, maken der maar gewoon gelijk een hoeren tent van :)

haha moet ze niet bij me vader gaan, die heeft de kerstballen aan zijn leidingen hangen haha en de kerstengel die staat voor zijn raam ( al een jaar of 5 )

BOEIE!

kus nachtvliinder

12. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    en booey die kerstlichten blijven nog wel ff daar want het zijn van die kleurtjes, maken der maar gewoon gelijk een hoeren tent van

Jaaaaaaah! Dat is dus mijn favoriete kerstverlamping, die gekleurde lampjes! Woehoe!

Meis, niet meer verdrietig zijn hoor, is echt niet nodig.
    Niet meer druk om maken en straks lekker tegen je man aankruipen in bedje en lekker slapen, morgen is er weer een nieuwe dag en ga je lekker uitzoeken waar jullie als gezinnetje heengaan op vakantie!

xxx
    Booey

13. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    één woord: jaloezie....

14. nachtvliinder

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    schiedam
    verklaar je nader, ik heb ook wel zon gevoel dat het zo is, maar kan de vinger niet op de plek leggen.... :(

15. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik loop zelf ook tegen vreemd gedrag van mijn schoonmoeder aan.... van haar had ik het dus helemaal niet verwacht. Nu ik er een poosje overna heb gedacht, kan ik maar 1 ding bedenken: haar kleine jongen (die in haar ogen nooit ouder dan 12 is geworden) wordt nu zelf pappa, en ik denk dat ze daar vreselijk aan moet wennen. Haar kleine jongen wordt groot.....(dat was ie natuurlijk alang al, hij is midden 30, maar zo heeft zij dat niet beleefd). Ik geef het maar een beetje tijd en als zij er niet blij mee is, nou ja, we doen heyt niet voor haar, toch?

Jouw schoonmoeder ziet jou/jullie ook duidelijk nog niet als ouders, krijg ik het idee. Lastig als mensen je niet voor vol aanzien he.

xx

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Wat een schijtlijster zeg die schoonmoeder zoals Booey zegt: laat haar lekker de rambam krijgen.
    Trouwens wat zegt schoonvader ervan, of zit die net zo onder de plak als jou man? (zoals schoonmoeder het zo mooi verwoord)

Lekker alleen met je gezin op vakantie gaan hoor, ik overleef 1 weekendje nog net met mijn schoonmoeder maar langer moet het niet duren, en dat terwijl het een hartstikke leuk mens is, maar we verschillen nogal in mening over bepaalde dingen.
    Als ik roep flesvoeding begint zei al te zeiken over dat borstvoeding beter is, ze vergeet alleen te vertellen dat ze het zelf vroeger ook niet gedaan (laat staan geprobeert) heeft. Een thuisbevalling is in haar ogen romantisch, ik vind bevallen een noodzakelijk kwaad en waar dat gebeurt... niet zo van belang. Als het erg heet word deze zomer dan hoop ik op ziekenhuis vanwege de airco. Maar zij ziet die dingen allemaal met een roze bril op ofzo, ik ben toch in dat opzicht wat nuchterder.

Ik weet wel dat ik jou besluit over het samen reizen met je kind totaal begrijp! Ik zou ook niet willen dat mijn kindje zonder mijzelf reisde, de kans dat er iets mis kan gaan of niet doet niet eens ter zake.
    Het gaat om het idee, jij bent de moeder en je partner is de vader, dat moet je schoonmoeder gaan accepteren. Vraag haar eens of zij vroeger hun kinderen apart van hun had laten reizen.... ben benieuwd naar haar antwoord.
    Word waarschijnlijk hetzelfde antwoord als ik van mijn schoonmoeder kreeg op de voeding die haar kinderen hadden gehad.

17. nachtvliinder

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    schiedam
    ja meiden nu ik er zo over nadenk hebben jullie wel gelijk..
    mijn schoonvader heeft tegen haar gezegd dat niet iedereen tegen haar opdringerigheid bestand was :) Lange leve mijn Schoonvader

of idg niet wilde horen, en dat ik idd mijn eigen standpunt heb

Ik heb geneens de tijd gehad om uit te leggen waarom ik samen met mijn gezinwilde reizen, want toen ik zei dat ze zelf toen haar jongens geboren waren niet uit handen kon geven,kreeg ik gelijk een grote mond dat ik normaal moest doen en liep gelijk het huis uit :confused:

en nu heb ik geneens zin om het uit leggen , want ik hoef en ben zeker niet verplicht om alles wat ik wil bij haar verantwoording te gaan brengen

en booey je heb helemaal gelijk mijn vriend hij is 30 en ik 22 , maar zij denk dat hij 16 is en ik 8 ofzow :confused:
    ze denkt dat we niet volwassen genoeg zijn om op onze eigen benen te gaan staan..
    en ze wil idd nog voor iedereen ''mama'' spelen, maa daar heb ik geen behoefte aan, aangezien mijn eigen moeder ook nooit naar me heeft omgekeken ben ik op me eigen al heel zelfstandig geworden, en dan iemand om me heen hebben die heel bemoeierig is :confused: :confused:

maar een ding is duidelijk, ze moet niet in mijn gezichtsveld komen, wan dan kan ze echt een grote mond verwachten van me :)

hmmm dit is nog lang niet afgelopen heb ik het gevoel....... 8)

18. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Ok zal het 'proberen' uit te leggen wat ik bedoel :)
    Heb het wel vaker gezien, dus wat ik denk is dat je schoonmoeder een vinger in de pap wil hebben omdat ze zoiets heeft van hun (lees, haar zoon) hebben een eigen leven nu en ik hoor daar ni meer bij, en (mss onbewust) gaat ze dan zo doen. Iets af proberen te dwingen, jaloers op jou ook want jij (vooral nu je weer zwanger bent) bent toch het middelpunt (en jullie andere kindje natuulk ;) ) maar alle aandacht gaat naar de zwangerschap en iedereen heeft het erover (denk ik, zo gaat dat meestal iig) dus waar blijft zij dan in heel het verhaal, dus jaloezie. En omdat jij haar geen gelijk geeft of instemt met haar 'idee' gaat ze 'zielig' lopen doen tegen haar zoon, mss dat het bij hem meer uit haalt. Door jaloezie gaan mensen vreemde dingen doen. Persoonlijk vind ik jaloezie een slechte eigenschap. Maargoed, snap je me verhaal een btje? :)

19. nachtvliinder

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    schiedam
    haha meid ik snap je helemaal en dit is ons eerste kindje hoor ;)

maar ze moet doen wat ze niet laten kan, want dit soort dingen keren op een gegeven moment naar je terug..
    en wat je zegt klopt hoor, ze wil het liefst nog der vinger in de pap houden bij ons, maar ze is zelf al op leeftijd, en leeft in ee sprookjeswereld waar schoonmoeders altijd gelijk hebben, en ja ik heb een sterk karakter, en dat is ze niet gewend... maar goed ze doet wat ze niet laten kan, want haar eigen zoon is het ook spuugzat nu :rolleyes:
    ppffff hahah schoonmoedersssssssssssss :evil:

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat schoonmoeders het moeilijker hebben als ze moeder zijn van een zoon dan als ze moeder zijn van een dochter (vaak dan, niet altijd). Dochter-moeder relatie is vaak sterker dan zoon-moeder relatie en als een zoon vader wordt dan voelt misschien de (schoon)moeder zich achtergesteld omdat zoonlief misschien niet veel verteld of haar erbij betrekt. En wij als dochters vaak naar onze eigen moeders gaan omdat het veel vertrouwelijk is (uitzondering daargelaten natuurlijk).

En schoonmoeders hebben dan ineens helemaal geen grip/macht meer over hun zoon omdat zoonlief zijn eigen gezin krijgt en schoonmoeders weten heus wel hoe het voelt om een mama te worden onzekerheid enz en daar spelen ze op in bij ons. Door ons onzeker te maken en zij maken gebruik van hun machtpositie van : ik weet het beter want ik heb ook mijn zoon opgevoed".

Ik denk dat als jij samen op 1 lijn zit met je man, dus dat je man ook voor jullie opkomt je schoonmoeder haar plaats wel weet. En het allerbelangrijkste is dat jij zekerheid en rust straalt als de baby er is zodat zij niet voelt dat ze in moet grijpen (in haar ogen dan). Als ik dingen krijg te horen die ik niet wil dan zeg ik vriendelijk: Ja dat is ook een manier maar wij doen het liever zus en zo. Gewoon beleefd blijven maar wel laten zien dat je wel weet hoe je het moet doen.

Ik hoop niet dat wij ook zo worden later iig :D kunnen we dit topic niet bewaren en over 20-30 jaren teruglezen wanneer onze zoons later papa worden.

Share This Page