Hoi allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en wil mijn verhaal graag doen. Ik hoop dat jullie iets in mijn verhaal herkennen en weten wat er aan de hand is o.id. Sinds vorig jaar mei ben ik gestopt met de NUVA- ring. Vanaf eind september probeer ik zwanger te raken. Mijn menstruatie is zeer onregelmatig. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik heel lang hormonale anticonceptie heb gebruikt, met HA er over gehad, die dacht er net zo over. Toen ik op 25 december normaal ongesteld werd en daarna een cyclus had van 30 dagen (voorheen wel eens korter dan drie weken en dan weer langer, met veel rare tussentijdse bloedingen) dacht ik dat het eindelijk genormaliseerd was. Helaas, toen ik dacht dat het over was kreeg ik weer menstruatiekrampen en ja hoor, weer een week ongesteld. Bij elkaar ben ik ruim twee weken min of meer (een soort van)ongesteld geweest (lichtbruin en rood), waarvan ik op de meeste dagen niet eens een tampon nodig had, zo weinig was het. Afijn, nu had ik het er echt mee gehad en ben ik voor de zoveelste keer naar de HA gegaan. Die schreef mij Orgametril voor wat een ontrekkingsbloeding moest veroorzaken om alles schoon te krijgen. Volgens de HA zou het daarna normaal moeten zijn, zo niet dan moest ik naar de gyn voor een echo. De bloeding zou 2 á 3 dagen na het stoppen met Orgametril moeten optreden. Ik had echter al tijdens Orgametril (kuur= 10 dagen) al bloedverlies (rood en lichtbruin) en 3 dagen na het beëindigen van de kuur kwam er heel veel donkerbruine troep. In tegenstelling tot wat de HA zei was het dus nog steeds niet normaal. Na de ontrekking was ik 1 dag schoon en daarna begon ik weer hele kleine beetjes donkerrood/ bruin bloed te verliezen gedurende een dag of 3. Bij de eerste dag bloedverlies heb ik een afspraak gemaakt bij de gyn, waar ik zo goed als meteen terecht kon (maandag). Die heeft een inwendige echo gemaakt waarop te zien was dat mijn eileider op springen stond. Flink klussen dus die week. Verder moest ik twee keer bloed laten prikken, waarvan één keer op de derde dag van mijn menstruatie. Dit in verband met de molen van vruchtbaarheidsonderzoek waar ik plotseling in terecht kwam, ik dacht dat er alleen een echo gemaakt zou worden om te kijken naar eventuele vleesbomen, dat begreep ik van mij HA althans. De echo was verder prima, niks geks aan. De vrijdag nadat ik bij de gyn was kreeg ik pijnlijke tepels (altijd voordat ik ongi moet worden), ook was ik vreselijk moe (ook elke maand) en wat later ook een soort zeurende pijn in de onderbuik, die ongeveer een week heeft aangehouden. Weer een week later kreeg ik op zaterdag een hele lichte bloeding na het vrijen en de dagen daarna met afvegen lichtbruin achtige afscheiding/ bloed. Nu weet ik dus niet of dit nu een begin van mijn menstruatie is (wat volgens mij niet kan gezien het feit dat die 14 dagen na de eisprong optreed, maar volgens de doktersassistente kan het wel ) of dat het een contactbloeding was, of een innesteling. Iemand enig idee? ik word er zo onzeker van. Ik durf nog niet te testen aangezien het, als ik al zwanger zou zijn veel te vroeg is en daardoor wrsl toch negatief. Verder heb ik elke maand weer andere (zwangerschaps)symptomen die wrsl toch bij mijn cylcus horen en dus geen pijl kan trekken op wat mijn lijf me aangeeft. Groetjes Angela
Sorry meid, ik word er ook niet veel wijs uit. Misschien kan je eens gaan tempraturen? Dan breng je je cyclus wat beter in beeld. Ik heb namelijk weleens vaker gelezen over vrouwen die die hele cyclus door (lichte) bloedingen hebben. Je menstruatie hoeft niet perse 14 dagen na de eisprong te hoor, mijn aantal dagen na m'n ei was was tussen de 12 en 16 dagen. Ik weet niet hoeveel dagen jij nu na je ei zit?
Bedankt voor je antwoord. Ik ben sinds die bloeding idd gaan temperaturen. Tijdje geleden ook gedaan en ook daar werd ik geen wijs uit. Schommelde tussen de 36,6 op de dag dat ik ongesteld werd naar 35,8 en weer 36,9 op de laatste dag. De dag na mijn menstruatie was het 36,7, de dag daarna weer 35,9 waarna ik een dag later weer begon te bloeden. Toen ben ik maar gestopt met temperaturen. Misschien had het ook wel te maken met het feit dat ik niet op consequente tijden ging meten. Eergisteren, na mijn eerste inimini-bloeding, ben ik weer gaan meten en nu wel consequent; 36,8 en 36,7 nu. We wachten af.... Ik heb trouwens geen flauw idee hoe ver ik na mijn ei zit. Op 2 maart stond er volgens de gyn een eitje klaar om eruit te springen, geen idee wanneer (en of) het uiteindelijk zover is gekomen. Wel elke twee dagen geklust erna op advies van de gyn. Goed om te horen dat het niet persé altijd 14 dagen hoeft te duren tussen eisprong en menstruatie. Ik dacht dat dat het enige was dat vast stond.