ben hem vreselijk zat!!

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Als jullie het verder goed hebben, waarom dan niet de afspraak dat hij ėėn of twee keer per maand gaat? Dan weet je vantevoren dat je hem dat weekend af kan schrijven en kan je ook niet teleurgesteld worden.
    Ik begrijp niet dat mensen al gaan (willen/advies geven) scheiden, omdat een man/partner wil stappen en dan geen mate kan houden met alcohol.
    Jij kan ook afspreken dat jij ook iets voor jezelf gaat doen maandelijks, sauna ofzo of bioscoop met je vriendinnen?
    Misschien heb ik makkelijk praten, mijn man gaat eens per twee maanden weg ofzo....

Succes ik hoop dat jullie eruit komen samen, ook voor jullie kindjes.

2. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Een keertje te veel de hort op gaan...oke...maar terwijl je 35 weken zwanger bent en dan ook de telefoon niet opnemen, dat vind ik echt belachelijk!

3. sjak

sjak Niet meer actief

(Hier ben ik het dan weer wel mee eens hoor! Daar moeten goede afspraken over gemaakt worden!)

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    en je lamzuipen... nee ik vind dat écht te triest voor woorden.
    Ik snap sowieso dat gezuip van mannen niet, wat is nou eigenlijk de meerwaarde ervan?;)

@TS ik weet niet wat ik zou moeten adviseren, heb je andere topics niet gelezen, maar een goed gesprek zou op zijn plaats zijn denk ik.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou nu onder invloed van hormonen sowieso niet zo'n ingrijpende beslissing maken... Maar kan me wel voorstellen aan de hand van wat je schrijft dat je het zo zat bent dat je er een punt achter wil zetten.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het echt heel vreemd dat mensen alcoholmisbruik zo bagatelliseren.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Al is iemand 19, dan nog is dat belachelijk...

8. mellowyellow

mellowyellow Actief lid

4 jan 2014
    117
    0
    0
    Mannen veranderen pas als ze dat zelf willen en niet omdat hun vrouw hun regels oplegt.
    Blijkbaar was hij al zo toen je hem leerde kennen. Had voor mij een stevige afknapper geweest hoor, zeker geen relatiemateriaal, wat een puber!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sowieso, maar dan heb je vaak te maken met studerende jongeren die opeens iets willen uitproberen.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vijf uur 's nachts is een begrijpelijk moment om hier over na te denken, maar niet om knopen door te hakken. Hoe denk je er nu over? Weet hij dat je bij hem weg wilt als hij dit blijft doen?

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Twee keer per maand niks aan je weekend hebben omdat je man zich zo nodig vol moet zuipen. Dat is de helft van de weekenden in een maand dat jullie niks leuks kunnen doen met de kinderen! Leuke man... Ook leuk voor jullie kinderen... En dan ook nog zo vies en onverzorgd, ik vraag me af hoe je dat vol houdt. Niet bereikbaar zijn vind ik al helemaal belachelijk, daar kun je helemaal niks mee als er wat is. Ik kan je niet vertellen of je bij hem weg moet gaan of niet, wel vraag ik me af hoe lang je dit denkt vol te houden.

12. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Je vertrouwd hem niet. Je vindt hem zwak. Je vindt hem karakterloos, dom, egoistisch, onvolwassen, onhygienisch, lomp..

Maar verder is hij een zorgzame vader en lieve echtgenoot.

Ik denk dat je eens verschrikkelijk goed na moet denken wat je wilt, wat jij nodig hebt in deze relatie, want het klinkt mij of je je respect voor hem al aan het verliezen ben, of verloren hebt. Daar red je het niet mee, hoe graag je tevens ook wilt dat de relatie het red. Hoeveel je daarnaast ook van hem houd.

ik denk dat hij inderdaad hulp moet gaan zoeken en jij snel uit die zorgrol moet om je relatie te redden, als dat nog mogelijk is. Wilt hij niet veranderen/hulp zoeken? Dan moet je daaruit je conclusies trekken; of je blijft voor hem zorgen en acccepteerd en erkent dat je zelf die keuze maakt om die rol aan te nemen. Of je kiest niet voor die rol, en je kiestvoor jezelf. Want ja, zelfs middenin een relatie is het nogsteeds een keuze die je wel of niet maakt, je kan hem niet veranderen, alleen bepalen hoe JIJ ermee omgaat..

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ben ik de enige die het niet onwijs schokkend vind?

Heeft hij een alcohol probleem, dan is het een ander verhaal.

Wat ik uit jou verhaal kan opmaken is dat hij gewoon heen ruggengraat/stop heeft. Dat is vervelend maar in mijn ogen geen reden om uit elkaar te gaan maar iets wat je moeten accepteren.
    Zo was hij en zo is hij.

Het niet vertrouwen van je eigen man vind ik wel zorgelijk en het feit dat jij eigenlijk zijn moeder aan het spelen bent ook.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee hoor, zoals je kunt lezen gaat mijn man elke week een avond naar zijn stamkroeg. Ik vind het dus helemaal niet schokkend als een vent nog met zn vrienden afspreekt of naar een feestje gaat.
    Ik zou het wel erg vinden als mijn man zich zodanig klem zou zuipen dat hij niks meer waard is de volgende dag. En ik zou het ook heel vervelend vinden als hij zijn afspraken niet na zou komen.
    Maar het 2x per maand naar vrienden of de krieg gaan an sich vind ik niet heel dramatisch.

15. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Ik zou duidelijk uitspreken hoe jij erover denkt en wat je voelt. Hopen dat hij er samen voor wilt gaan. Succes

16. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Nee hoor k vind het ook niet schokkend hoor
    Min vriend gaat ook regelmatig uit en drinkt dan ook teveel maar daar het hij alleen maar zichzelf mee. Ik begrijp ook niet dat je hem zulke regels op kreeg maar ik ken verder ook geen verhaal van je

17. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Snap dat je het niet leuk vindt, maar als je hem als klein kind behandeld, gedraagt hij zich als klein kind. Bah als mijn man mij een tijd mee zou geven en dat ik anders een preek zou krijgennn.. hnmm nee ben volwassen! (Ik zorg wel dat ik bereikbaar ben, maar als ik zou weten dat ik via de telefoon enkel gezeik zou krijgen zou ik mn telefoon ook in mijn jaszak vergeten.)
    Zolang je wat dit betreft op negatieve voet blijft zal het niet verbeteren. Als hij weet dat er gezeur is bij thuiskomst zal het niet zo leuk xijn om naar huis te gaan. Laat hem de keuze maken in de vrije tijd besteding, maar leg wel een stukje verantwoordelijkheid bij hem. Laat hem de activiteit voor de day after bedenken. Alvorens hij is gaan stappen. Ik zou liever 3 dagen per maand zonder mijn man zijn (2x1,5 dag ivm stappen en bijkomen) dan helemaal weg gaan bij hem.
    Waarschijnlijk heeft hij de ontspanning nodig.
    Lieverd blijf alsjeblieft op gelijkwaardige voet. Want een moeder zoon relatie met je man wil je niet denk ik

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mee eens.

Dat hij niet.te bereiken is vind ik wel schandalig.. aangezien hij al geslapen heeft, kan je gewoon iets leuks.doen.toch?

19. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik hoop niet al te lang, maar wat me tegenhoudt is de angst voor het onbekende en er helemaal alleen voor staan met drie kleine kinderen. Ik weet dat ik me zal redden, maar toch. Het klinkt heel zwak, maar dit is wel echt de reden ;)

20. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind het ook niet schokkend... Ik vind dat veel mensen erg overtrokken reageren! Weggaan, scheiden etc?!

Deel Deze Pagina