Ik heb ook zo'n man zonder ruggengraat als het op drinken aankomt. Ik heb dat nooit gesnapt. Als ik mezelf dronken voel worden dan schakel ik over op water. Gewoon simpelweg omdat ik lichtelijk aangeschoten een prettigere staat vind dan totale dronkenschap en omdat ik niet de volgende dag ziek wil zijn. Ik heb altijd het gevoel (maar spreek me gerust tegen als jullie daar anders over denken) dat vrouwen over het algemeen beter de gevolgen van een actie kunnen overzien. Het lijkt wel of wij verder kijken dan alleen die avond. En we snappen dan ook niet zo goed dat iemand anders dat niet doet. Mijn man doet het gelukkig maar 1 keer per jaar gemiddeld. Dat hij zich ergens volslagen belachelijk maakt. De laatste keer nu was afgelopen oud en nieuw. Toen heeft hij om 5 uur 's nachts tegen de kledingkast aan zitten zeiken omdat hij zo dronken was dat hij niet meer wist waar hij was. Gelukkig schaamt hij zich zelf dan ook wel zo erg dat ik hem daar lange tijd aan kan herinneren als we weer uit gaan (hij houdt zich nu al 11 maanden in). Maar er komt ongetwijfeld weer een keer zo'n episode. Daar kan ik vergif op innemen. Mijn advies voor de TS is dat zolang hij zichzelf niet schaamt voor wat hij doet zal hij ook niet veranderen. Dus of je moet het accepteren en met hem afspreken dat hij bijv 1 keer per maand weggaat. Of je moet accepteren dat jij hier nooit aan gaat wennen en niet gelukkig van wordt. Sterkte meis!
Ik ben heel makkelijk 's avonds grote vent s' ochtends grote vent, dus niks niet de hele dag op bed liggen zuchten en puffen. Ik stuur gewoon zoonlief naar boven en zeg ga papa maar wakker maken en zeg maar dat hij moet komen want we gaan..... Naar het bos ballorig weet ik veel wat, zoonlief hieper de pieper en springt net zo lang op papa tot hij zijn bed uit is . En dan gaan we gewoon doen wat we gepland hebben en hij kan gewoon mee doen en hoeft niet te gaan chagerijnen. Kan je wel vertellen dat hij tegenwoordig wel oplet hoeveel hij drinkt en niet zo vaak meer zo lang gaat en ach hij gaat nu misschien 2x per jaar laat stappen en dan mag hij ook prima blijven liggen maar zodra hij uit bed is verwacht ik dat hij zich gedraagt . Wij spreken geen tijd af hoe laat iemand thuis moet zijn maar een tijdsindicatie is wel prettig en wordt het echt veel gekker even een berichtje van goh is nog gezellig duurt nog even dan weet je dat er niks gebeurt is, dus dat is wel fijn. Sluit me aan bij de dames een relatie waarin je zulke regels mee moet geven is niet de bedoeling dus daar zou ik even goed rustig over praten, hij is volwassen en moet zijn eigen verantwoording dragen.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je als vader/moeder altijd de dag na het stappen topfit moet zijn? Ik ga heel zelden nog wel eens naar een feestje. Mijn man staat dan gewoon op met onze zoon en gaat wat leuks met hem doen en ik hang op de bank me belabberd te voelen en kijk een film. We zitten toch niet iedere zondagmiddag persé aan elkaar vast geplakt
Lever hem maar in hoor. Ik zou graag een partner willen met wie op volwassen leeftijd nog te lachen valt. Dan zou ik er als gelijkwaardigen afspraken mee maken.
Serieus?? Nahh. Ik word gek als mijn man me dit zou flikken. Als je man een feestje had, waarom laat je hem niet liggen en ga je zelf naar ballorig.
Even uitgaan van al je topics (ook die ene, waar je aangeeft dat hij losse handen heeft), zou ik hier niet mee kunnen leven. Geduld raakt op den duur op, en een volwassen iemand, vader van boven de 30 zou beter moeten weten. Alev, je hebt al heel veel topics over hem geopend, waarin je aangeeft dat jullie gaan scheiden. En telkens geef je hem blijkbaar nog een kans, maar die kans benut hij niet goed, hij wilt niet veranderen. Ik denk dat je man weet dat hij over je heen kan/mag walsen, en daarom nooit zal veranderen. Ja beetje hard gezegd, maar ik heb altijd in je topics gereageerd en lees wat je allemaal schrijft (schreef) over hem.
Ik vind er weinig aan te lachen....sorry. En ik ben heel makkelijk en flexibel. Maar je lam gaan zuipen, niet thuis komen en de telefoon niet opnemen terwijl je vrouw hoogzwanger thuis zit.....en dat twee keer per maand. Dan ben je gewoon een onvolwassen, dom en ruggengraatloos stumpertje.
Als ik een avondje ga stappen ben ik de volgende dag ook niets waard hoor, niet zozeer omdat ik (te) veel drink maar gewoon omdat een nacht doorhalen niet meer in mijn systeem zit. Ik vind het kwalijk dat hij erover liegt en zijn telefoon niet opneemt maar zeg nou zelf, als jij een leuke avond met vrienden hebt en je weet dat je vrouw belt om te zeuren, dan zou ik ook wel 2x denken. Hij is toch geen klein kind, dus moet hij ook niet zo behandeld worden.
precies dit. Waarom vind iedereen maar dat je man zich 2x p.m ofzo klem mag zuipen? Ik snap dat echt niet hoor en ben blij dat mijn vriend dat niet nodig heeft om het leuk te hebben.
Dat bij weggaat zou mij het probleem niet zijn, mijn man gaat meerdere keren pw weg. Maar alcohol is en blijft gewoon drugs, jezelf helemaal bezuipen als moeder of vader vind ik gewoon not done. Waarom is het zo normaal om zoveel te drinken en de halve dag lam op de bank te hangen? Zijn jullie ook zo meegaand wanneer papa flink gesnoven heeft die nacht en de volgende ochtend gaar is?
alcohol is gewoon harddrugs hoor, maar dat vergeten veel mensen nogal eens omdat het sociaal geaccepteerd is...
Dit... Stappen en 's ochtends thuiskomen, prima! Een keer teveel drinken, kan ik ook mee leven. Maar zo stelselmatig je lamzuipen...superdom! En het liegen vind ik ook schandalig.
Ik vind t prima uitgaan naar de kroeg en een paar biertjes, maar als je zodanig te veel op hebt dat je een dag uitgeschakeld bent door de alcohol vind ik absurd! Nu kan dat een x gebeuren (slecht vallen oid) maar elke keer? Nee. Ik zou ook mijn respect verliezen. Enorme afknapper.
Wat een zak. Dat hij geen maat weet te houden is één. Maar ook nog eens niet aan afspraken houden en dat terwijl je hoogzwanger bent. :x
Ik heb een gruwelijke hekel aan drank, dit omdat mijn ex partner nog al graag nuttigde.. herken dus ook veel in het verhaal,en ben weg gegaan daarom. met 1 verschil die van mij was zeker 1 of meerdere dagen in de week weg /dronken. 2 keer in de maand tja zou het idd niet fijn vinden , maar zeggen je moet zo en zo laat thuis zijn, regeltjes vind ik heel erg, je legt je partner geen regels op, vergis je niet hoe harder jij nee roept Hoe harder hij ja doet.
Stakker vind ik het. Dat je nou eens per jaar is helemaal los gaat vind ik tot daaraan toe. Maar meerdere keren per maand straalbezopen zijn als vader.... Gelukkig is er nog geen brand uitgebroken, want z'n gezin redden is geen optie. Oké laten we het kleiner houden, gelukkig zijn je vliezen nog niet gebroken. Ik hoefde die lamlul niet aan m'n bed. Stappen 2x per maand prima, lamzuipen nee.
Hier ook hoor. Vorige week ging mijn vriend met de vrienden wat drinken,hij drinkt wel wat maar is zelden tot nooit stom dronken.. De zondagochtend ben ik met onze zoon naar beneden gegaan en het filmpjes gekeken...toen papa wakker was hebben we eieren gebakken. Nu zit ik lui op de bank,had gisteren een feestje van mijn werk. Was niet dronken,heb 4 donker bier op,maar lag om 02:00 in bed...en dat ben ik niet meer gewend....