Eens. Ik snap dat je voelt dat je een afspraak met hem moet maken, hij heeft je in het verleden genoeg aanleiding gegeven om te weten dat hij zelf weinig verantwoordelijkheid toont. Maar nu kom je terecht in de akelige sfeer van een soort moeder-opstandige-puber-relatie, die ook averechts werkt. Want hoe strenger jij afspraken met hem maakt, hoe groter waarschijnlijk zijn drang om daaraan te ontsnappen en hoe groter de kans dat hij erover liegt. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het je eigen schuld is dat hij liegt, het is nu eenmaal de vicieuze cirkel waarin jullie terecht gekomen zijn.) Ik zou proberen hulp te zoeken bij het doorbreken van die cirkel, want ook ik denk dat de situatie zoals je hem nu beschrijft nog geen aanleiding is voor een scheiding. Wel voor een grondig gesprek en verandering. Sterkte ermee!
Hij geeft drank en stappen dus prioriteit boven jullie. Denk dat daar je probleem ligt. En jullie moeder-puberzoon relatie is ook niet gezond. Denk dat dit alleen nog te redden is als hij het inziet en zich 200% wil inzetten om te veranderen.
Hoi niet alles gelezen, maar ik vraag me af. Je zegt eens of twee keer per maand. En dat hij dan zijn grenzen niet kan houden. Heeft hij wel een uitlaat klep verder? Sport ofzo? Waar hij zijn frustratie kwijt kan die hij nu volgens mij wegdrinkt.... Verder, laat hem meer doen. Geef hem de verantwoordelijkheid, want krijg het idee dat jij alles doet en hij het er maar van neemt omdat het ook kan. Regels opleggen. ... ben je zijn moeder ??
Vind dat gedrag wat hij toont alles behalve volwassen. met 2kids en een derde op komst moet je nu eenmaal wat rekening houden met het gezin. je 35weken zwangere vrouw in de stress laten schieten s,nachts vind ik kindergedrag. en lachen ok maar helemaal klem zuipen?? Het kan toch ook wel ietsje minder? Ik zou jou nog wel eens horen als je al 2kids hebt en de derde op komst.
Je moest eens weten hoevaak dat gebeurd na een paar biertjes.... meer dan wij weten en juist mensen waarvan je het niet verwacht. is echt een groot probleem hier in nederland.
Alleen de openingspost gelezen. Meis kies alsjeblieft voor jezelf. Dit is geen gezonde relatie. Een man die voor zijn gezin gaat komt niet stomdronken thuis sochtends vroeg als zijn vrouw bijna gaat bevallen. Hier gingen we elkaar het laatste jaar ook uit de weg, altijd was 1 van de 2 de hort op zodat er geen nare sfeer was. En een masker op als er vrienden of familieleden op bezoek waren.. Ik kan je vertellen dat werkt niet, het breekt je op. En ik kan je ook vertellen dat het als alleenstaande ouder met 3 kindjes prima te doen is!!! jij komt er wel, kies vooral voor jezelf en je kindjes, die wil je deze nare sfeer ook niet aandoen...
Maar ts: je man is nu aan zet.... als hij zijn gezin wil houden moet hij maar bewijzen dat hij dat wil. therapie of hulp erbij lijkt mij geen overbodige luxe. jou man heeft problemen met grenzen.....heb een tijdje hetzelfde meegemaakt. voor en net na de geboorte van de eerste.. hij mocht toen mooi hulp zoeken en dat heeft hij maar gedaan. en dit ging ook niet om wat biertjes hoor,het ging om veel te veel bier en zich behoorlijk misdragen. hij wou het zelf niet..maar voelde geen grenzen meer ns 3biertjes en het liep steeds uit de hand. er is nog hoop! Hier is het helemaal goed gekomen.
het af en toe drinken en dan misschien ook teveel vind ik nog niet het ergste, doen wij ook wel en de dag erna willen we ook lekker op de bank hangen en vette dingen eten. Geen punt. Als iemand vaker aan de borrel gaat dan vind ik wel dat veel vaker geld bij nacht.. bij dag... Zeg als een partner elke vrijdag gaat borrelen, dan ben je mijn ogen verplicht in het weekend ook gewoon met het gezin te zijn. Wat ik wel erg vind is dat hij dat doet als zijn vrouw 35 weken zwanger is. dan hou je je in en drink je niet of 1 biertje.
Hier gelukkig geen man die drinkt. Als hij naar een vriend gaat is dat puur bij diegene thuis voor de gezelligheid. Ik zou een man als de jouwe niet accepteren. Hier komen volwassenen niet ladderzat thuis en al helemaal niet bij een zwangerschap van 35 weken!
Het klinkt niet zwak. Het klinkt heel logisch want jullie hebben samen 2, straks 3 kinderen en dat is al pittig met z'n tweeën met een baby, dus laat staan in je eentje. Jullie zullen vast ook fijne tijden hebben, anders waren jullie vast niet gegaan voor een derde. Maar er moet wel iets veranderen en zo snel mogelijk, voordat je bevalt het liefst nog want hier wil je je niet druk om hoeven maken in je kraamtijd en daarna. Ik zou stoppen met die regels. Hij is volwassen dus ik neem aan oud en wijs genoeg om dingen zelf in te zien. Waarschijnlijk zal hij een paar keer de fout in gaan maar misschien gaat het daarna wel goed. Die regels kunnen vreselijk beklemmend werken . Nu gaat het sowieso fout, dus zoveel heb je geloof ik niet aan die regels.
Dit snap ik wel.. Maar van de andere kant, wat heb je liever: nog 40 jaar zo door gaan, of kiezen voor je jezelf. Het mooiste zou zijn dat hij aan zichzelf gaat werken, voor zichzelf én voor jullie Inderdaad misschien in de vorm van relatietherapie oid. Ik zou vanavond als de kinderen op bed liggen een paar uur uittrekken voor een goed gesprek, waarin jij aangeeft dat dit wat jou betreft de grens is en erover denkt bij hem weg te gaan. Hopelijk dringt het dan goed door. Ik vind overigens 2x per maand stomdronken thuiskomen wél erg veel. Sowieso is het niet nodig om je compleet lam te zuipen, wat is er mis met een paar drankjes en daarna stoppen? Sinds wanneer valt misbruik van alcohol onder "lol" hebben (las ik hier ergens)? Weinig lol aan lijkt me als je niet meer lopen/praten/denken kan en daarbij je lijf vergiftigd Geen grens kunnen houden wbt drank is óók een alcoholprobleem, ook al gebeurt het niet dagelijks. Sterkte ts!
Mijn vriend gaat elke weekend weg wat ik totaal niet erg vind. Zolang hij maar geen rare dingen doet vind ik het goed Jou situatie is toch anders omdat je ook zwanger bent. Praat met hem hierover echt bevalling kan op raarste tijden beginnen Toen ik zwanger was zat ik helemaal alleen in me vader de huis. Gelukkig belde mijn moeder vriendjelief en die kwam direct met ouder Ik zou serieus gaan praten met hem .als je iets niet leuk vind maak het duidelijk. Je krijgt derde erbij
Wat naar voor je maar herkenbaar. Het is niet raar dat je een volwassen man zulke grenzen moet stellen, je partner is verslaafd en heeft dus grenzen nodig. Zulke uitprobeersels zijn dan ook uit den boze ! Het is duidelijk dat zijn crossaddiction bij drinken ligt en nog even en hij zal weer gaan gokken. De enige optie lijkt mij verslavingszorg hier kan hij zelf zijn eigen grenzen aan leren geven en voor jou ook goede hulp hier mee om te gaan. Mijn partner is cocaïne verslaafd inmiddels bijna 2 jaar clean na 2 x teruggevallen te zijn in het verleden dus geloof me ik weet waar ik over praat. Het is verschrikkelijk , veel sterkte en succes. Mocht je vragen hebben over ons traject welke kliniek enzovoort dan graag een pb Verder scheiden e.d. lijkt me niet aan de orde tenzij je dit zelf wilt natuurlijk, met goede begeleiding komt het vast goed ! https://controleerjeverslaving.wordpress.com/2014/05/18/cross-addiction-x-addiction-wat-is-dat-terminologie-verslaving/comment-page-1/
Ik heb ook zo'n kerel. Eentje die veel vrijheid nodig heeft (en nee hij gaat niet vreemd voordat iedereen dat begint te roepen). De eerste 4 jaar van onze relatie ging hij 4 x per week weg of uit. Helemaal prima, allebei jong en ach.. Nadat we een huis kochten wilde hij graag kinderen. Prima maar dan moest er eerst iets veranderen. Hij hoefde niet te veranderen maar ik wilde geen kinderen met iemand die altijd weg is. 3 jaar later was hij zijn wilde haren redelijk kwijt. Nu gaat hij zeker om de week weg. Voetbal, feestje etc etc. Prima. Ik maak geen afspraken met hem want dan word ik teleurgesteld. We hebben simpele afspraken gemaakt als: - gedronken is op de bank (snurkt ie mij niet wakker hahaha) - Laat thuis is ergens anders slapen en mij niet lastig vallen Ik heb wel een geluk. Hij staat de volgende dag altijd op, hoe slecht hij ook is. Zorgt voor z'n kind etc. Hij is geen uitslaper en vraagt soms wel eens af hoe houd je het vol! Ik heb er weinig last van. Ja.. 2 keer per jaar als ik weer eens de mist in ga door een afspraak te maken waar ik verwachtingen aan schep. Zolang het niet elke week is vind ik het prima. Ik ben 10 jaar geleden een relatie begonnen met een grote "boef". Hij is veranderd, maar helemaal veranderen zal nooit gebeuren. En als ie me dan weer aan kijkt met die grote ogen zo van ...sorry... Tja dan word ik een mietje. Maar het is en blijft in z'n hart een boef. Die af en toe ver over mijn grenzen heen gaat. Ik denk zolang er andere goede dingen tegenover staan en je de liefde nog voelt, je wel goed zit. Als er niks tegenover staat en het je alleen maar energie kost zou ik goed nadenken over wat JIJ wil.
Uit elkaar gaan is misschien wat extreem, maar het zou zeker geen kwaad kunnen als jullie een tijdje van elkaar verwijderd zijn. Kun je niet een tijdje bij familie terecht met de kids? Laat hem dan maar eens goed in zijn sop gaar koken en nadenken tot hij beseft wat hij mist en waar hij mee bezig is. Dit uitgaansgedrag van hem moet echt veranderen, hij heeft de verantwoording voor een gezin. Hij is 1 van de opvoeders, zou niet moeten zijn dat hij moet worden opgevoedt.
Hier is het zo dat je mag drinken mits je de volgende gewoon fatsoenlijk mee doet met de dag. De zondag morgen is hier van 9 tot 1 zwemmen daarna lekker eten. Je kunt je zelf tot midden in de nacht naar de kloten zuipen maar dan doe je het jezelf aan dat je je beroerd voelt tijdens het zwemmen etc. Niets beroerd op de bank liggen heel simpel. Als je half dood gaat en 40 graden koorts hebt dan kun je op de bank liggen anders werk je gewoon mee in het dagritme En jij mijn mam drinkt wel eens een biertje maar dan zijn het er 4 max dan hoeft hij niet meer.
Je hebt 3 kinderen en de vierde is op komst. Ik zou je oudste voor de keuze stellen; nu volwassen worden en afkicken of er uit. Wil je dit als voorbeeld voor je kinderen? Hij is váder! Hij hoort zijn verantwoordelijkheid te nemen. Een avondje met een kameraad afspreken is niet erg. Bier drinken ook niet. Maar teveel en te vaak bier drinken; ja dat is wel erg. Stel hem de keuze. Afkicken of wegwezen.
Ik vind dat sommige wel erg drastisch reageren op dit topic. Je hoeft toch niet aan huis gekluisterd te zitten en 2x per maand valt ook mee. Maar wel zolang hij overdag ook een vent is en meedoet zonder te klagen.
Kan mij echt niet interesseren als mijn vriend weg gaat maar hij hoeft niet thuis te komen als hij stom dronken is en als hij mij te laat thuis is dan is de bank zijn bed en rot ie maar naar bed als dochter en ik opstaan. Gelukkig is het hier zelden dat hij gaat zuipen Ts als ik jou was zou ik ook gewoon zulke afspraken maken als hij al jaren 2x per maand uitgaat dan weet je toch inmiddels al hoe hij is. laat hem lekker op de bank of vriend wegrotten tot ie weer bij is. Dat gezeur van een kater etc is ook alleen maar om chagrijnig van te worden.