Oh gelukkig (had alleen de eerste paar reacties nog gezien) ben toch niet de enigste dwerg hier! Het probleem met mijn keuken is dat er eigenlijk geen plek is al niet voor de koelkast...Ik heb een oven met een kookplaat erop. En dan dus het aanrecht... en verder zijn er geen muren! Het is een open keuken en wij hebben in de kamer een grote kast gezet zodat we toch iets of wat "muur"hebben waar dan onze koelkast (met die magnetron vol melk erop) ergens kan staan. Daarnaast een inniminnie kastje met water koker en brood trommel en zooi (frietpan staat er en bootschappentassen eronder opgevouwen enzo.. Er zit aan de eene kant een deur naar de gang en de andere kant een deur naar de tuin. DIE deur is dicht en daar zitten plankjes voor met plantjes en nog wat keuken zooi. En er onder staat de vuilnisbak en de drinkbak van de grote hond. Helemaal vol gepakt dus. En dan hebben we 7 kastJEs. Die omdat we met 5 man zijn en nergens verder eten kunnen bewaren als in de keuken (kelder is alles behalve droog helaas!) bom vol zitten. Dus daar kan mn trappie ook niet.
Een plastic trapje lijkt me ook zeker geen aanrader. Ik heb ook een trapje met twee treden, maar die is niet van plastic en zeer stabiel gelukkig. Ben blij met mijn trapje!
Haha, dat is wel zo, magoed. Mijn vriend is zowiezo kleiner dan dat ik ben. Als ze het niet mooi vinden kijken ze maar de andere kant op denk ik dan haha. Mijn vriend zegt wel een als we in de stad lopen: Kijk, die vrouw is ook langer als haar man, hahaha.
Het ergste is...mn oudste zoon begint nou ook al....die is nu 1,68....nog even en die zet ook alles daar waar ik niet bij kan! Gelukkig zijn de andere 2 nog kleiner als ik Mijn plastic trapje is een HEEEEL sollide ding hoor! Echt niks mis mee! http://www.nederlandsveilinginstituut.com/thumbail/make.php?src=../img/product/bb77fd_2011_02_24_61.jpg&w=156&q=90 Iets hoger als mn hoogste opstapje ooit was EN veiliger/steviger. Hij kiepelt iig niet om als ik net iets te ver op t randje sta want dat deden die opstapjes wel ooit (nouja...heb er een gehad die liep taps toe en dat was ook een stevig solide ding!) Deze kan je dus ook dicht klappen zeg maar...maar dan heb je nog een groot lomp ding over wat ergens moet staan (en waar hij zou kunnen staan staat hij net 4 cm voor de deur van de koelkast...zucht...) Mijn moeder zegt altijd: Watt en half watt
Hier ook een kleintje (1,59) en ik heb er eigenlijk nooit zon last van. Alles wat ik het vaakst gebruik staat op goede hoogte, en sommige dingen staan vooraan op de hoogste plank. zodat ik het er met een pollepel kan uitwippen haha. heb op een plank wel wat grote schalen staan, maar dan vraag ik me vriend even om het te pakken. Hier staat de magnetron ook op de koelkast, ik kan er niet inkijken maar als ik op me tenen sta kan ik er wel gewoon borden of mokken inzetten en aan de knoppen draaien. Vind het in supermarkten soms ook wel onhandig, als ik iets moet hebben wat bovenin staat moet ik ook regelmatig een stukje klimmen, of iemand vragen om me te helpen. Ik had in mijn vorige woning een keuken voor kleinere mensen! t aanrecht was iets lager als normaal, en de kastjes hingen ook wat lager, kon er overal wel goed bij, ideaal!
Ik ervaar het hier in de keuken ook wel. Terwijl ik toch al 1.70 ben. Ik heb ooit een keer bij de blokker een opvouwbaar opstapje gekocht. Kan gewoon in een aanrechtkastje en je hebt er helemaal geen last meer van. Hier is het opstapje.
Hier 1.65m en man 1.98. Het is zelfs zo erg dat hij mij vaak van de sokken loopt. Ik erger mij er dood aan. :x Ik heb een trapje aan de deur hangen. Heb dat ding echt nodig. Voor de wat mindere eindjes gebruik ik een stoof. Niet handig en veilig, maar goed genoeg voor als ik er net niet bij kan. Hier staan dus ook alle veel gebruikte voorwerpen zo laag mogelijk en de rest hoger. Ik kan me je frustraties goed indenken.
*proest* Sorry hoor, moet toch een beetje lachen... Ik herken het niet echt, terwijl ik ook maar 1.61 ben maar ik kan eigenlijk overal prima bij. Als ik een keer iets moet pakken uit het keukenkastje dat bovenin staat, pak een eetkamerstoel.
Oh die lijkt me inderdaad handig! waar heb je die vandaan? Oh duh Blokker...lezen is ook een vak! Zal eens kijken of ik er een kan vinden Kan ik ook weer eens ergens bij! Ik gebruik voor de koek en snoep kist die uit "tieners pakken dingen ongevraagd" overwegingen bovenop de hoge kasten staat de schuimspaan...kan ik er NET bij als ik op mn tenen sta en het puntje van de steel vast heb. Wip er onder en schuif naar voor en dan PASOP!!!!! vanguh! En dan kan ik n koekje aan Wendy geven.... Terug erop lukt me niet
Sorry moest wel even lachen om je verhaal, herken het wel een beetje, ik ben dan niet zo klein (1.74), maar als ik in 1 van de bovenste kastjes moet zijn dan heb ik ook een krukje nodig, heb een curverkrukje die precies onder de kastjes doorgaat, hij staat zeker vaak in de weg, maar is gelukkig nog niet de deur uitgesmeten. Wat mij wel handig lijkt is deze van de ikea IKEA | Eetkamer | Krukken & benches | BEKVÄM | Keukentrap/kruk Je hebt ze in verschillende kleuren,(ook in iedere kleur te verven) het fijne is dat je dit krukje ook gewoon bij de eettafel kan neerzetten als extra zitplek.
joepie hier nog zo 1, alleen met het verschil dat mijn man 2.04m is gelukkig hebben wij een hele lage keuken (manlief kan niet recht staan) dus daar heb ik niet zo'n probleem. Alleen met ramen open doen, omdat die boven een plateau zitten, toen we op dit schip gingen kijken lukte dat nog, maar nu niet meer ivm buik Bij ons is het probleem meer de kinderkamer(s). Die hebben een ingebouwd bed. Op de babykamer wou manlief er eerst commode van maken "want dat is de ideale hoogte". Sorry schat, dan moet ik altijd op krukje staan, vind ik niks. En op daniel zn kamer is het bed nog hoger en moet ik op stoel gaan staan wil ik het bed kunnen verschonen, dus daniel blijft maar mooi zo lang mogelijk in zn ledikantje, en als de baby die nodig heeft in een peuterbedje 1voordeel: manlief maakt hier wel het plafond schoon en waar ik niet bij kan laat ik zitten totdat manlief begint te mopperen, tja schat, ik ga met mn buikie niet meer zoveel klimmen, dat word teveel... Misschien moet je gewoon 1x klimmen, alles pakken wat je nodig heb en dat vervolgens nooit meer opruimen totdat je weer trapje ofzo mag van vriend/man?
Heel herkenbaar. Ik heb een trapje en dat staat in het toilet. Het is best een zwaar ding dus ik heb niet altijd even veel zin om dat weer aan te slepen. Dingen die ik heel veel gebruik staan waar ik er makkelijk bijkom, andere dingen staan dan weer wat hoger. Nu heb ik wel geluk met de keukenkastjes dat die net op een rare hoogte hangen, dus wat voorin op de hoogste plank staat daar kan ik nog net bij. Dingen die echt op de kastjes staan (en ik dus amper gebruik) heb ik 'ingepakt' in plastic folie. Dus hoef het allemaal niet zo nodig om de haverklap schoon te maken. Nu ik eraan denk, in het begin stond dat trapje tussen de muur en de koelkast, misschien weer eens daar zetten.
hier iemand met een gewone lengte maar een man die het leuk vind om alles hoog op te hangen. Schilderen bijna tegen het plafon en handdoekenrekje wat boven mijn macht ligt. Ik krijg altijd de vraag waarom de handdoeken zo raar liggen. Mijn antwoord was dat ik daar mee basketbal. grijns. Manlief begreep het niet totdat ik voordeed hoe ik de handdoeken in het rek gooi omdat ik er net niet bij kan. Hij heeft nu alles wat lager opgehangen. Misschien de tip van de dag. Een keer geen eten koken omdat de dingen zo weggezet zijn, dat je er niet bij kan. Dit net zo lang volhouden totdat ze de spullen lager terug zetten. Op deze maniier hebben die lange mannen van jou er ook last van. Enneh is het een idee om de magnetron onder een bovenkastje op te hangen.
Ik bof maar met mijn man. Zelf ben ik 1.62 en mijn man is ergens rond de 1.76. Hij vind altijd dat de inrichting zo moet zijn dat ik erbij kan. Zo wil hij bijvoorbeeld de commode zo maken dat flesjes etc in de commode kan omdat een plank voor mij te hoog moet hangen om te voorkomen dat later het kind erbij kan. Daarnaast heeft hij de keukenkastjes ook zo ingericht dat alle spullen die ik vaak gebruik binnen handbereik staan. Dat terwijl hij dus helemaal niet veel in lengte met mij verschilt. Volgens hem is het uit eigenbelang omdat een persoon nou eenmaal makkelijker en met plezier iets doet als er geen continue ergernissen zijn en laat ik nu het meeste in het huishouden doen.
Dat zijn krukjes waarbij je niet zwaarder moet wegen dan 100 kg. Wij hebben ook zo'n kruk, en toen ik dat las dacht ik: "Miskoopje". Durf er dus niet op te gaan staan.
Helaas onder een bovenkastje past niet. Daar is de hoogte te weinig voor want dan zouden we het aanrecht gedeeltelijk niet meer kunnen gebruiken. En we hebben al zo weinig aanrecht. En niet meer koken...hij is hier de kok! Dus helaas is dat ook geen echt dreigement
Van mij mag het Hij heeft er echt hele theorieën over. Het moet het makkelijkst zijn voor diegene die het meest gebruikt. Hij kijkt zelfs naar looppaden die volgens hem logisch en kort moeten zijn. Zelf zegt hij dat het is om problemen te voorkomen. Als ik bijvoorbeeld de vaatwasser uitruim moet ik alles zonder problemen direct weg kunnen zetten anders staat alles op het aanrecht. Misschien komt het doordat mijn schoonmoeder ook klein is of hij gewoon heel praktisch.