Waarom hebben mensen toch altijd commentaar?? Ons zoontje heeft mijn lichte huidskleur en blauwe ogen en de neus, lippen en bouw van mijn vriend. Ik ben Nederlands, hij is Surinaams. En echt iedereen maakt continu opmerkingen dat zijn huidskleur zo licht is. Goh, hij wordt maar niet donkerder he?! Heb zelfs meerdere keren de vraag gehad of mijn vriend niet twijfelt of hij de vader wel is . Hoe onbeleefd!! En dat terwijl je behalve de huidskleur echt zooooo duidelijk mijn vriend in hem ziet. En dan nog! En iedereen zegt maar oh hij wordt nog wel donkerder. Net of dat moet?? Wij zijn ontzettend trots op ons super knappe lichte kereltje. Waar bemoeien die mensen zich toch mee? Blehhh, ben het echt zat! En moest het ff kwijt
Oohja onze jongste is geboren met pikzwart haar best een donkere huid,dikke wangen en chinees oogjes. Dachten vaak genoeg mensen dat hij half indo was ofzo,niet dus! En nu is hij inmiddels wat lichter en blond! Maar is echt niet leuk nee als ze denken dat de vader de vader niet is niks vAn aan trekken
kan me voorstellen dat je dat zat bent, en wat brutaal zeg. Ben trouwens nu wel benieuwd geworden naar dat knappe kereltje van je . Zou je een foto willen plaatsen, of liever niet.
Een beetje herkenbaar. Zoon is hier ook met gitzwart haar geboren en met een redelijk getinte huid, terwijl mijn vriend en ik allebei licht zijn. Mijn vriend heeft wel heel donker haar. Ook wel eens opmerkingen over gehad en de vraag of hij een halfbloed is. Ik kreeg soms ook een beetje het gevoel dat ik me moest verdedigen, terwijl Lucas super veel op zijn vader lijkt. Inmiddels zijn de huid en haren van mijn zoontje lichter geworden en lijkt hij nog steeds super veel op papa. Maar goed, ook al was dat niet zo: big deal! Lekker laten praten. Ik snap je frustratie, maar jullie weten zelf wel beter. Ieder kindje is perfect, ongeacht het uiterlijk.
Niks van aantrekken joh! Donkere genen zijn nou eenmaal dominanter dus mensen verwachten dat terug te zien. Ik heb donkere ogen en zwarte haren en mijn oudste heeft dit ook terwijl mijn middelste wit haar heeft met blauwe ogen dus bij mijn tweede gaat dat mooi niet op. Net als bij jullie denk ik dan. Al heb ik wel eens begrepen dat halfbloedjes later donkerder kunnen worden. Mijn broertje had als kind rood haar en blauwe ogen. Nu heeft hij pik zwart haar net zoals mijn vader. Maarja dit maakt natuurlijk niks uit. Lekker laten kletsen!
Gelukkig weet jij dat je vriend de vader is. En daarbij alsof het een mengel moesje moet zijn. Een kind wordt inderdaad gevormd uit twee mensen. Al was hij van de melkboer. So what?! Best irritant die opmerkingen. Ik kan het wel begrijpen. Kennelijk is het voor die mensen nodig wen bevestiging te hebben dat je vriend de vader is.
Ik snap je helemaal! Irritant hè... Ik heb precies hetzelfde, waarom is je dochter zo blond..?? GRRRRR
Hier ook bij de geboorte en de weken daarna was Fay donker haar en gelige donkere huidskleur. Ook hier kreeg ik tijdens mijn kraamtijd opmerkingen over. Met name of mijn partner wel de vader was. (we zijn beide blank) Ook de Beppe (oma) van mijn partner stelde mij die vraag tijdens het kraambezoek. Nu is Fay de bos donkere haren kwijt en komt er licht voor terug. Ook de huidskleur is nu heel licht geworden en de kleine lijkt echt op haar papa. Die opmerkingen zijn echt niet leuk. Zeker omdat ik erg gevoelig was tijdens mijn kraamtijd. Het kwam dan ook behoorlijk aan. Het voelt als een beschuldiging.
ik begrijp het probleem niet zo... ik ben half en het is dat ik buitenlandse trekken heb anders zou men dat echt niet zien. mijn boys zijn beide donker en kopie pappa..mijn meisje is bijna blank en precies mij.. mensen zeggen ook word ze niet donkerder of tegen papa is ze wel van jou .zie niks van jou terug.. maar het word als grap bedoeld. .men bedoeld daar niks verkeerds mee. het word ook bij niet gemengde kinderen gezegd. als je zulke dingen persoonlijk gaat opvatten staat je nog een hoop te wachten.. mijn beste vriend is echt zwarter dan zwart. zijn boys allebei getint.zijn dochter. blank en blond zelfde moeder he. ik plaag hem ook van hoe dan... en als je haar later van school gaat halen moet jegaan uitleggen dat je haar vader bent... we moeten gewoon om zulke dingen lachen.... trouwens je kind kan altijd nog donkerder worden..
Ik spreek even voor mezelf en niet voor TS Ik hou gewoon niet van opmerkingen van vreemden. Wat hebben die er mee te maken. Ik ga op straat ook niet zomaar een opmerking maken tegen iemand. Ik denk niet dat ze niet geloven dat mijn dochter van mij is, want dat zeggen ze niet, ze zijn gewoon verbaasd over onze combi. Prima, dat mogen ze zijn, maar ga mij er niet op aanspreken.
Hier ook hetzelfde ongeveer. Ik ben Antilliaans en mijn vriend Nederlands en onze zoon.... je raad het al. Ik hoor vaak van ohhh, wat is ie blank, en hij heeft geen krullend haar. En dan de blikken van mensen die hem in de kinderwagen zien liggen en dan naar mij kijken. Vandaag weer meegemaakt bij de drogist. De vrouw voor mij in de rij bleef in de buggy kijken naar mijn zoon en daarna mij raar aankijken, en dan weer mijn zoon aankijken. Zo van wat doet die donkere vrouw met een blanke baby. Word later nog leuker... hij heeft stijl bruin/donkerblond haar, maar het begint nu blond te worden . Nog ff denken mensen dat ik hem gestolen heb .
Bij de consultatiebureau dacht een andere verpleegkundige dat ik zijn pleegmoeder ben . Hoe ze hierbij kwam...... Het gekke is, ik was als baby gewoon blank. Het tintje komt later wel
Ik verbaas me echt over het feit dat sommige mensen echt onbeschoft zijn. Zeg / vraag dan iets ipv zo te staren. Maar ts, probeer het je niet zo aan te trekken. Het is niet leuk natuurlijk, maar je weet hoe het zit en er zijn ergere gingen om je druk over te maken.
Herkenbaar hoor, al die commentaren op uiterlijk van je kind. Vooral omdat het de eerste jaren zoooo verandert. Hier kwamen uit mijn buik tegelijk 2 blanke blonde baby's en 1 chineesje met hele donkere tint en piekzwart haar . Ik heb de eerste dag echt getwijfeld of ze haar niet omgewisseld hebben op de NICU. Gelukkig ging ze na ong 8-9 maanden heel anders uitzien, en nu heeft ze lichte tint, en is verder een kopie van mij (en ik lijk verre van aziatisch ). Mijn vriendin en haar man zijn beide blank met donkere ogen en donker bruine haren, er zit verder niemand blond in de familie. Nou, als je hun zoons ziet zou je eerder denken dat hun vader Geert Wilders is (echt spierwit haar hahaha)
Onze zoon was/is spierwit met witblond haar (ik ook) En onze dochter kwam in december ter wereld met pikzwarte haren en ze zag enorm geel door de bilirubine (wat mensen aanzagen als enorm getint ) , wat resulteerde in 100e opmerkingen " goh, wat apart.. Is hij wel zeker van je man? " Vond dat ook echt niet grappig hoor!!
dat is zeker niet grappig, en heel onbeschoft als je de vraag krijgt of je man/vriend wel de vader is Hier werd gister 1 blik in de wagen geworpen door een voor mij onbekend stel, zegt die vrouw "oooohhhh wat een mooie haren heeft ze, dat zal ze wel niet van jou hebben zeker?" terwijl ze mij aankijkt mn vriend was er niet eens bij! Mn dochter heeft een flinke bos, en ik heb zelf heel erg lang haar, maar had het even in zo'n makkelijke half staart / half knot gedaan... pfff ga je ook met een lekker gevoel verder hoor :x
Thanx voor de reacties! We proberen ons er inderdaad niks van aan te trekken, maar soms wordt je het wel zat. Lijkt wel het enige waar mensen het over kunnen hebben als ze onze kleine zien. Wij weten ook wel beter. Weten precies het moment waarop hij verwekt is, dus geen twijfel mogelijk . Mijn vriend vindt het trouwens bijzonder grappig om gewoon te zeggen dat hij de stiefvader is Grappig ook om te zien dat er meer zo'n licht kindje hebben in vergelijking met zichzelf/hun partner. Of juist donker terwijl beide blank zijn. Mooi hè moeder natuur . En cook vind je opmerking een beetje raar. Ik zeg gewoon dat het irritant is om het van echt iedereen te horen. Net alsof er iets mis met hem is omdat hij (nog) niet donkerder is en men nergens anders over kan praten bij hem. En tuurlijk zijn er mensen die een grapje maken, dat weet ik ook best. Maar heb ook een aantal keer de vraag serieus gekregen. Vind het niet gepast dat je zegt dat me nog een hoop te wachten staat........ Enne sorry voor diegenen die nu erg benieuwd zijn naar onze knapperd, zet liever geen foto van hem op het forum
nou sorry hoor... maar als je mix kindjes heb dan krijg je nu eenmaal reacties als er niks van jou of partner er in te zien is. ik ben zelf een mix en zelf nu op 35 jarige leeftijd als ik met mijn ma loop of mijn broer of zus die allebei donker zijn krijg je reacties als ik zeg is mij ma of mijn zus of broer. mijn oudste is 16 en donker en al 16 jaar krijg ik reacties of het echt mijn zoon is. want hij is donker en lijk totaal niet op mij. en als je daar nu al moeite mee heb staat je dus nog heel wat te wachten want dat blijf je houden.. meer bedoelde ik er niet mee hoor.. ik praat uit ervaring... je kan het hoe ik het ken het beste zien als interesse in je speciale kind want dat is het.. en het zien als gewoon domheid van de persoon die zulke dingen vraagt of zegt. als ik me elke x moest gaan irriteren aan de vraag aan mijn zoon wie ik ben.. en dan zegt hij dat is mijn moeder en dan krijg je neee of nou je jongens lijken echt niet op je hoor... of nu dat papa krijgt je meissie is precies haar ma.weet je zeker of ze wel van jou is. allemaal ongevraagde uitspraken dan werd ik gek.. maja iedereen is anders en als je tijd hebt om je daar druk om te maken ipv erom te lachen is jouw ding.. maar het is iets wat niet meer overgaat..
???? elk kindje is toch een mix.... met twee blanke ouders, of twee gekleurde ouders, kan het ook zijn dat er niet zo veel van een van de partners in te zien is... ik kan me de irritatie van TS iig wel heel goed voor stellen, mensen hebben zich daar gewoon niet mee te bemoeien. Maar het geval van TS gaat nog een tikje verder, met twee blanke ouders en een blank kindje heb je dit gezeik niet zo, net als met twee getinte ouders met een getint kindje, maar het lijkt wel alsof het er om gaat dat de huidskleur van het kindje maar moet passen bij de ouder die er op dat moment mee loopt. Sorry hoor, maar dat vind ik dus erg rasistisch!