Ik begrijp het wel hoor. Ons meisje is half angolees/afrika. Ik heb donker haar blauwe ogen, papa donkere huid kroeskoppie. Dochter moccapuntje met super kroes haar, Bij de geboorte was ze roze,dag erna begon ze wat te kleuren, en elke keer zeiden ze maar ze word niet zo donker he, mijn antwoord was maakt hiet uit als ze ouder is gaat ze vanzelf wel onder de zonnebank. Haar haren waren donker en glad bij geboorte mensen vertelden telkens dat die nog wel uit zouden vallen, maar nee hoor ze bleven zitten en werden super kroes Meisje toen en nu
Hier ook een halfbloed, ik ben Nederlands en mijn man Iraans. Toen onze dochter werd geboren was ze vrij getint (maar dat is normaal) en had ze pikzwart haar, donkerblauwe ogen. Maar qua trekken was het een kopie van mij. Nu is ze 11 maanden, heeft ze nog altijd donker haar, groene ogen en donkere wenkbrauwen en lijkt ze nog wel op mij (vooral wat de wangen en vorm van de ogen en mond betreft), maar laatst hoorde ik twee oude dames: 'nou, het is wel heel duidelijk wie haar papa is'. Vond ik erg leuk om te horen aangezien mijn familie steeds weer opnieuw herhaalt hoezeer ze op mij lijkt. Maar in jouw geval ts, kan ik me voorstellen dat je er moe van wordt en die zogenaamde vragen over de vader vind ik ronduit onbeschoft!
@babyhope: wat een plaatje . Als ik jouw babyfoto zo zie, dan was mijn kleine man nog lichter, echt wit zeg maar. Nu met 7 maanden nog steeds zo super licht en blauwe ogen. Grappige is dat zijn lichaampje iets donkerder is dan zijn gezichtje, dus wat mensen zien is het lichtste. Hoe was dat bij jou met 7 maanden? @cook: dank je voor je uitleg, nu begrijp ik beter hoe ik je opmerking moet plaatsen. Weet inderdaad wel zeker dat de opmerkingen zullen blijven komen, want zijn uiterlijk wijkt duidelijk af van wat mensen bij een mixje verwachten. Normaal kan ik er ook wel om lachen hoor en geef ook altijd aan hoe trots ik ben op zijn lichte huidje en blauwe ogen. Niks mooiers om dingen van jezelf terug te zien in je kleine, toch?! Maar had gister gewoon ook ff mijn limiet bereikt. Elke dag minimaal 1 opmerking en gisteren eerst mijn moeder, toen een collega en tot slot mijn buurman. Dan ben je er wel klaar mee! En een geintje over of mijn vriend wel de vader is, of hij niet twijfelt of geen DNA test wil is een aantal keer leuk, maar mensen realiseren zich niet dat iedereen datzelfde 'geintje' maakt en dat voor de ouders de lol er na pak hem beet 3 keer wel af is. En ben blij dat ik tijd heb om me hier 'druk' over te maken en momenteel geen ergere zaken heb om me zorgen over te maken @deerne85: mensen hebben blijkbaar echt het idee dat een mixje een kleurtje tussen beide ouders in moet hebben, zodat het bij beide past. En ja, donker zou toch echt dominant zijn.........nou mama heeft hier gewoon sterke genen . En liever mijn kleurtje en ogen, dan mijn bouw, want mijn lichaam zit nog al krakkemikkig in elkaar @nescio: kan me goed voorstellen dat je trots was om te horen dat mensen ook vinden dat ze op haar vader lijkt! ik vind het ook geweldig om te zien en te horen hoe hij op zijn vader lijkt! Ben in de wolken dat ik samen met hem een kindje heb mogen krijgen, dus niks mooiers dat hij ook op zijn papa lijkt. En het is en zooooooo een mix van ons. Iemand heeft zelfs gezegd dat ze nog nooit zo'n overduidelijk mooie mix had gezien. Dus echt dat hij overduidelijk op ons beide lijkt en alleen niet op 1 van de twee.
Herkenbaar, mijn man is blank maar donkerbruin haar en bruine ogen, heeft een Indisch uiterlijk. Zelf heb ik bruin haar en grijs/groene ogen. Onze oudste 2 zijn donker en onze jongste is blond met blauwe ogen. Hoe vaak mensen niet vragen of ze van de melkboer is of vragen hoe het in vredesnaam kan.... Manlief was vroeger ook blond. Ik heb een foto van hem en daarbij is het twee druppels water op de ogen na. Ach.... Eerst maakte ik me er druk om, later zei ik, ik vraag jou toch ook niks over jouw sexleven? En nu, laat ik ze gewoon lekker kletsen.
Ook herkenbaar. Zat ooit eens in de bus. En een vrouw vroeg aan mij heb je dat kindje geadopteerd!!! Zoon lijkt in zijn gezicht sprekend op( zeggen ze dan) en vind het nog een rare brutale vraag. Ik zei van wil je me ks zien. Tja dan kan je ook een stomme reactie terug verwachten in elk geval ik voelde me beledigd. Dus snap het zeker.
hahahha ben blij dat dat het ergste is waar je je druk om maakt.. hahahha ik ben zo van het maakt niet uit wat men zegt het toont alleen maar aan dat mij kindje superspeciaal is want ze trekt mensen hun aandacht.. en inderdaad als mensen echt zo grof zijn dan zet ik je ook op je plek.. en loop dan lachend weg..
yesera. Ons meisje heeft idd donkerdere billen dan de rest van haar lijfje haha. Super schattig ook echt een steek kontje en van navel tot schaambotje een *zwangerschapstreepje* haha
Onze zoon is blond (waar hij dat nou weer vandaan haalt ) en onze dochter is donker. Kwam een wildvreemde met de vraag of ze wel dezelfde papa hadden .... waar bemoeien ze zich mee hahahah
Oh ja er is dus 1 keertje een vrouw geweest; n de winkel, ze zei tegen haar man kijk wat een mooi geadopteerd kindje, ik zei direct nee hoor niet geadopteerd maar gemaakt door mezelf. Ze wist niet waar ze kijken moest haha.
Das toch niet meer van deze tijd er vanuit gaan dat een getint kindje geadopteerd is? Soms snap ik het beter van vreemden dat ze het raar vinden dan van bekenden. Die vreemden kennen jou niet, dus die kennen het hele plaatje van het gezin niet. Al snap ik dan niet waar een vreemde zich mee bemoeid en al helemaal niet waar ze soms het lef vandaan halen om de opmerkingen te maken. Maar van familie en bekenden vind ik het irritant dat het bij elk bezoek, elke foto etc. alleen maar over zijn huidskleur, kleur ogen, zijn lippen, zijn neusje en stijl van z'n haar gaat. Halloooooo er zit meer aan mijn kindje dan dat hoor. Vraag eens wat hij al kan en wat hij nu aan het leren is. Heb interesse in het kind zelf . En wilde dat ik net als jullie direct een gevatte opmerking terug kon maken......ik bedenk achteraf altijd wat ik had moeten zeggen, op het moment zelf kan ik niks bedenken . Misschien maar een aantal flauwe opmerkingen in mijn hoofd stampen hahahaha
Nog even een fototje van onze indo haha ,we zijn beide nederlands ik heb verweg wel wat hongaars bloed maar is te verwaarlozen. Bekijk bijlage 320326
Hier is papa getint (antilliaans) en mama blank (pools/indo) We hebben beide donker haar, maar ik heb bruin/groene ogen en mijn vriend donkerbruin. Blijkbaar had ik sterkere genen deze ronde, want ons ventje is blank, met groen/bruine ogen, een dikke bos krullen maar met meer mijn haarstructuur en wij kregen dat soort domme opmerkingen ook elke keer. Of opmerkingen als "hij kleurt nog wel bij" Tjsah, misschien wel en misschien niet, maar ik zou de laatste zijn die me er druk om maakt en mn vriend denkt er net zo over. Ik noem het maar gewoon onwetendheid Er wordt nou eenmaal vaak gedacht dat donker + blank een mix van beide aan huidskleur oplevert. Het is vervelend, helemaal met je eens. Maar leg het naast je neer. Wat je ook kan doen is een keer reageren met: en als hij bijkleurt ben jij de eerste die het te weten komt, aangezien je er zoveel waarde aan hecht. En dan heel dom gaan lachen, zo'n mooie neppe grijns.... De uitdrukking op iemand zn gezicht is dan echt onbetaalbaar.
Stom hè. Hier ook steeds de vraag of hij al in de zon gelegen heeft (maar natuurlijk) of dat mijn man donker is. Indisch ofzo. Dat ook niet. Hij heeft gewoon een lekker kleurtje. Steekt ie mooi af bij mijn melkkleur