Opgezette voeten....

Discussion in 'Zwangerschap' started by chantal1984, Mar 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Ik heb sinds vanmiddag ineens opgezette voeten... Het rare is dat mijn linker voet heel dik is en de rechter valt op zich wel mee... Nou heb ik net op advies van een kennis met mijn benen omhoog gelegen ( denk de hele middag ) maar telkens als ik weer ga staan komt het terug, je ziet echt dat het vocht is maar vind het er zo raar uit zien... Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er misschien mensen die weten wat je er aan kunt doen... Ik hoorde tussen neus en lippen door dat het miss zwangerschapsvergiftiging kon zijn maar dat is toch overdreven?

Liefs Chantal

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik houd ook mega veel vocht vast in mijn voeten sinds een paar weken.

Is normaal en hoort erbij. Enige wat je kunt doen is inderdaad zo vaak mogelijk met de voeten omhoog zitten ;)

Als je met name vocht vasthoud in je gezicht, en dat dan in combinatie met hoge bloeddruk dan kan het wijzen op een zwangerschapsvergiftiging.

Volgende keer bij je vk gewoon even aangeven dat je vocht vasthoud.
    Maar als je verder geen klachten hebt is het gewoon 1 van die kwaaltjes die erbij horen helaas ;)

3. chantal1984

Nee gelukkig zit het nog niet in mijn gezicht ofzo alhoewel ik het idee hebt alsof ik een plof kop heb maar goed :)

Dit zou dan mijn eerste echte kwaaltje zijn mij gid na 35 weken hahaha :)

Ach ik ga zo gewoon weer met de beentjes omhoog :D

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Als je zit, is benen omhoog een goed advies. Maar beweging is ook heel belangrijk. Wel blijven lopen!
    Zwangerschapsvergiftiging is het pas als er andere kwalen bij komen: hogere bloeddruk, hoofdpijn, misselijkheid en een pijnlijk bandgevoel rondom je middel ter hoogte van je lever/maag.

5. chantal1984

Hoge bloeddruk heb ik niet ... ben afgelopen ook nog bij de vk geweest en toen was mijn bloeddruk 140/80 dus volgens mij is dat wel mooi.. en gelukkig heb ik van de rest ook nog geen last... maar hou het wel ff in de gaten anders hang ik maandag gewoon aan de tel bij de VK of HA... want moet je nou hiervoor je HA bellen of je VK ?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    VK. Die weten alles van zwangerschapsvergiftiging. Maar als je een goede bloeddruk hebt en verder geen andere klachten, zou ik me echt niet druk maken hoor!

7. chantal1984

Oke thanx :D

Ik ga wel lekker op bed liggen.... Thanx voor de antwoorden :D

8. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

veel blijven lopen is goed voor je! ja met je benen om hoog gaan zitten is goed moet je soms goed welleens doen :)
    bij mij waren mijn voeten ook opeens opgezet, maar ik had ook teveel zout gebruikt :( toen k daar mee stopte trok het weg weet niet ofdat er iets mee te maken heeft gehad of het was net toeval dat het daarna weg trok.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Heb ik al sinds week 21...
    En enkel m'n rechtse voet heeft er last van.
    Kan je een put in duwen en die blijft er dan een tijdje in staan, jakkie :p
    Benen omhoog helpt idd ff, maar komt trug eens je weer recht staat.
    Veel water drinken zou helpen.

10. May

May Lid

Feb 21, 2007
    24
    0
    0
    Gelderland
    Ik hield de vorige keer ook veel vocht vast. Het hoort er idd bij, zo richting het eind!

Ik bleek aan het uiteindelijk wel zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen, maar dit houdt de vk echt wel goed in de gaten hoor! Pas als je bloeddruk ineens en overmatig gaat stijgen en je vervolgens eiwit in je urine hebt, dan pas word je doorgestuurd voor extra onderzoek (uitgebreid urine/bloedonderzoek, echo).
    Dus zolang je vk zich geen zorgen maakt hoef jij je ook geen zorgen te maken.

Ik had dus ook dikke voeten. Het vocht hoopte zich echt op bij mijn tenen. dat deed gewoon zeer. Het enieg dat hielp was idd voeten omhoog. Zo heb ik dan ook mijn halve verlof gezeten. Lopen ging steeds moeilijker vanwege dikke benen.

Tips die ik gelezen heb: inderdaad veel drinken, dan voer je ook veel extra/overtollig vocht af. Bleekselderij schijnt ook vochtafdrijvend te werken. Maar hoeveel je daar dan van moet eten?

Succes ermee! Een pretje is het niet, maar een dag na de bevalling is het gelukkig weer weg!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Lastig he dat vocht vasthouden. Veel drinken, omhoog gaan zitten en saliethee drinken helpt.
    Saliethee werkt vochtafdrijvend.
    En idd weinig zout eten.

12. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ik heb bij mijn eerste ook heel veel vocht vastgehouden! mijn schoenen waren zo uitgerekt dus kon ze na de tijd niet meer aan, eris volgens mij weinig a te doen!

13. chantal1984

Dan ga ik ook maar heel veel drinken ik drink zowieso al 1.5 liter water per dag... Vind het alleen zo irritant met mijn schoenen, en om nu met 35 weken nog grotere schoenen te gaan kopen vind ik ook weer zonde want dan zijn ze straks na de bevalling weer te groot.... Maar ja we blijven lachen en komt allemaal weer goed :D

14. chantal1984

Nou ik heb al jullie tips ogevolgd maar niets helpt :(

Als ik mijn benen hoog leg dan gaat het vocht weg maar zodra ik weer ga lopen dan komt het weer terug, lopen doet best pijn dus van het bewegen zelf gaat het ook niet weg... Ik lijk wel big foot...

Hoort dit er echt bij zo erg of moet ik morgen ochtend ff de VK bellen.... want niets helpt namelijk en ik ga steeds moeilijker lopen :( ... aan mijn voeding ligt het ook niet wat ik eet niet veel zout en drink wel heel veel kan wel drie volle cola flessen ( gevuld met water ;) ) op drinken op een dag....

Help... snik snik

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik denk dat het er gewoon bij hoort. Maar voor de zekerheid zou ik toch je VK even bellen hoor.

Share This Page