hai, zoals jullie zien ben ik er net achter dat ik zwanger ben!!! ff paar vraagjes. Waar kan ik vinden welke verloskundige ik moet bellen?Is daar een site voor? En waar kan ik vinden wat ik absoluut niet mag eten??? thanx
Bij de gouden gids kun je je woonplaats intikken, en dan 'verloskundige' of 'verloskundigenpraktijk'. http://www.goudengids.nl/displayhuis.ds En bijvoorbeeld hier bij Voedingscentrum kun je zien wat je wel en niet moet eten: http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ngerschap/ (maar het is echt overal op internet te vinden wat je wel en niet moet eten hoor)
Toevoeging: je kunt dan gewoon de dichtstbijzijnde verloskundigenpraktijk bellen, en zeggen dat je zwanger bent. Dan vraagt hij/ zij wanneer de eerste dag van je laatste menstruatie was, berekent ze snel hoe ver je nu bent, en dan maakt ze een afspraak met je voor het intake gesprek. (en bij mij was zij de eerste (op de meiden hier na) die 'Gefeliciteerd!' zei, en dat maakte het zo echt!
je kunt ook gewoon eerst je huisarts bellen...dat heb ik gedaan en van hem kreeg ik een "doorverwijzing" naar een verloskundige. Die heb je niet echt nodig, maar het is op zich wel handig.
hai, ik heb de huisarts gebeld, de assistente zei dat ik de verloskundige moet bellen. Moet ik dan niet langs de huisarts om de zwangerschap te bevestigen of was dat alleen vroeger zo?
je kan gewoon zelf de verloskundige bij jou in de buurt bellen. die zal een afspraak met je maken voor meestal rond de 9 a 10 weken zwangerschap. dat hoeft niet met tussnekomst van de huisarts.. ik neem aan dat je een positieve test had dus dan hoeft de huisarts je zwnagerschap niet te bevestigen... gefeliciteerd en geniet ervan
Hoi Eef, Ik ben wel naar de HA gegaan, maar die testen niet meer tegenwoordig omdat de testen die je in de winkel koopt enorm betrouwbaar zijn. Ze hebben vaak ook minder kennis over zwangerschap en wat te doen bij "kwaaltjes en bijkomstigheden" dan de VK. Die kun je altijd bellen met al je vragen en die weten altijd antwoord. Heel fijn is dat ! Ik zou gewoon een VK zoeken in de buurt, of, als je in een ziekenhuis wilt bevallen, een VK die ook naar het ziekenhuis van jouw voorkeur kan gaan als de tijd dringt ... Geniet van je zwangerschap ! Groetjes, Nikki F
ik heb ook gewoon de vk gebeld en een afspaak gemaakt. wel de dichtstbijzijnde ivm als je verder in de zwangerschap bent en ze moeten komen. dat is er tegen mij gezegd, ik had er eentje gebeld (dat was niet de dichtstbijzijnde bleek ) en ze verwees me door naar een andere vanwege de afstand succes en gefeliciteerd