bijna geen kraamhulp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door renske, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik weet niet of het hier goed staat !

Ik ben (omdat ik zwanger ben) dit jaar 4 sterren verzekerd bij het zilveren kruis omdat ik dan al mijn 50 kraamuren volledig vergoed krijg.

Nu kreeg ik gisteren een brief van de kraamzorg dat ik maar 3 uur per dag kraamzorg krijg.
    En deze kraamhulp is aangesloten bij het zilveren kruis en als ik andere kraamhulpen bekijk die erbij staan die hebben hetzelfde probleem..

Hebben jullie hier ervaring mee hoe je dit kunt oplossen want ik vind 3 uur per dag wel heel erg weinig.
    Mede doordat ik nu ook ver oververzekerd ben hierdoor.

2. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Mij lijkt 3 uurtjes ook wat aan de weinige kant.
    Ik ben verzekerd bij Menzis, en kreeg 6 uurtjes per dag.

Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb Extra Verzorgd 2.

3. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Er is tussen juni tot en met september een mega personeelstekort in de kraamzorg met name in zuid holland.
    Vandaar dat de kraamzorg op het minimale gezet word gezet.

ik weet dat ik voor mijn zoontje zelf moet zorgen maar om nou voor 2 kinderen te zorgen als ik net bevallen ben
    ppffff lijkt me wel wat druk

4. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ja, heb je idd gelijk in.
    En da's dan helemaal kl*te dat ze personeel tekort hebben!

Hoop echt dat het opgelost kan worden voor je ;)

5. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook al een brief gekregen dat ik het minimale aan hulp krijg...terwijl ik toch het gezin & zeker pakket van het VGZ heb, waarbij je ook recht heb op 20 uur extra hulp.

Aanstaande vrijdag heb ik mijn intake gesprek, dan komen ze bij me thuis dus ik ben zeer benieuwd wat ik krijg!

Er staat overigens wel op de site van het VGZ dat ik voor elk uur kraamhulp waar ik recht op heb en wat niet geleverd kan worden, ik 20 euro netto per uur terug kan vorderen.

Pfffffffff, fijn......de zorg... :(

6. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik woon in Friesland en heb afgelopen week een brief van mijn kraamzorg ontvangen. In verband met de drukte wordt de kraamzorg van 8 dagen bij ons terug gebracht naar 7 dagen. Maar volgens mij komt het wel goed. Misschien vind ik het dan juist wel lekker dat ik zelf de boel over kan nemen en anders is er altijd nog familie die kan en wil helpen.

7. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb nog geen brief ontvangen terwijl ik in Den Haag woon en op 30 juli uitgerekend ben. Ik ben benieuwd, 18 juni komt de kraamzorg langs.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik heb ook een brief gehad dat ik maar 3 tot 4 uur per dag krijg. Eventueel aangevuld met 2 uur huishoudelijke hulp per dag, als de kraamzorg dat kan regelen.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik krijg ook maar zo weinig uur ben in aug. uitgerekend. Het is geen verzekerings kwestie het is gewoon puur een tekaort aan verzorgsters kwestie helaas.
    Het VGZ is bezig de uren voor het huishouden aan te vullen door daar gezindshulp voor te zoeken.

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb nog helemaal niks gehoord van me kraamzorg!

Dus ik ben er benieuwd

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik kraamzorg in gelderland via en uro dat hoofdzakenlijk zuid-holland doet. Ook ik zal waarschijnlijk niet meer dan 3 uur per dag krijgen. 17 juni heb ik mijn intake gesprek dus ben zeer benieuwd.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nog niet eens een intake?
    Zou ik toch eens even gaan bellen hoor...

Ik heb n paar dagen geleden ook n brief gekregen. Dacht eerst van ah! mn intake gesprek. Maar nee ze vertellen me dat ze alleen voor moeder en kind de kraamzorgende hebben en dat er een poets mevrouw komt voor de huishoudelijke taken. Nou had ik volgens mij alleen maar moeder en kind zorg (a 3 uur p dag) dus ben benieuwt of ze er bij mij ook nog zorg af knabbelen...
    Als t zo gaat zoals bij mn eerste 2 kinderen dan stuur ik de kraamzorg toch weer eerder weg als dat ze eigenlijk klaar zijn.
    Maar kan me erg goed voorstellen dat als dit je eerste kindje is dat je dit heel eng vindt.
    Zouden ze dit nou niet van te voren hebben kunnen zien aan komen?
    Of is het werkelijk een te kort aan opgeleid personeel?

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij sommige verzekeringen kun je ook een bedrag in natura krijgen om je kraamhulp zelf in te huren. Dan kun je bijvoorbeeld je moeder of schoonmoeder betalen voor de uren dat er geen hulp komt. Maar dat kan niet overal.

14. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Raar hoor, dat verschil overal! Ik krijg zelfs bij voorbaat al 10 uren extra vanwege rugklachten, dus dan zit ik op ongeveer 60 uur :confused:

@Stef, bij mij waren ze ook vrij laat, ze bellen vast binnenkort!

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb ook nog niks gehoord van de kraamzorg ook nog geen intake gehad?! Ik wacht het nog wel even 2 weken af en dan ga ik eens bellen...

Ik maak me er ook niet zo druk om eerlijk gezegd, ik heb een hoop fam. in de buurt dus ik word vast niet aan mijn lot over gelaten. Maar kan me voorstellen dat dat bij iedereen anders is!

16. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik wordt 30 juni gebeld voor een intake

weet totaal niet wat ik krijg al ben ik het hoogst verzekerd en behoorlijk recht heb op zorg

maar zelf zou ik er totaal geen moeite mee hebben als ze niet zo lang zouden blijven

17. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik weet wel dat ik bij mijn 1ste kindje pas in de 36ste week een intake gesprek kreeg.

Als je voor je 37ste week bevalt gaan ze er toch vanuit dat je in het ziekenhuis bevalt en daar nog moet blijven.
    Op die manier scheelt het weer kosten voor intake gesprekken waarvan er dan later toch geen kraamhulp in huis komt.
    (althans zo is het mij toen verteld :D )

@ weet iemand of je bij het zilveren kruis ook geld kan krijgen om zelf iemand in te huren ? (4 sterren)
    Ik zie er niks over staan op de site.

Wel heb ik de kraamzorg en het zilveren kruis een mail gestuurd hoe we dit dan eventueel kunnen oplossen, want betaal wel een hoop premie omdat ik gehoopt had op 48 uur gratis kraamzorg.

Anders kies ik er denk ik voor dat de kraamhulp wel gewoon 6 uur per dag komt en dan wat korter in de dagen..

18. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    Ons maakt het niet uit, want we willen sowieso maar 3 max. 4 uurtjes per dag, ik vind een kraamhulp in huis altijd zo'n inbreuk op mijn privacy, vind het helemaal niks, dit wordt nummertje 4 dus we weten het onderhand wel, maar kan me voorstellen dat als dit je eerste is dat je dan de hulp wel prettig vind, het is toch allemaal al zo wennen aan een ukkie.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is het probleem een beetje renske; dat kan juist niet, omdat een kraamhulp nu op 1 dag, bij 2 gezinnen moet kramen.

Hoewel ze hier overigens niet zo drastisch waren hoor (kraamzorg DAT) hier werd gewoon gezegd: Als het zover is, kijken we hoeveel baby's er op dat moment geboren zijn en hoeveel kraamverzorgsters en voor dat aantal gezinnen zijn en dan moeten we gaan kijken. De uitgerekende data die ze hebben, zeggen ook niet alles. Misschien heb je net geluk.

Overigens over het tekort aan zien komen wat iemand schreef: Het is geen normale tekort, zoals ieder jaar met de zomervakantie, maar dit jaar schijnen er gewoon meer baby's geboren te worden in deze periode.

Kraamcentrum DAT gaf ook aan, dat ze normaal gesproken in de zomer, een stop hebben. Dan nemen ze gewoon niet meer gezinnen aan voor de zomer, omdat ze minder verzorgende hebben door de vakanties, juist omdat ze het zien aankomen. Maar doordat er een landelijk tekort was -doordat er dus veel baby's geboren gaan worden-, moesten zij dit jaar de gezinnen aan blijven nemen.
    Zo is het mij tenminste uitgelegd tijdens de intake. Ik heb dus officieel ook recht op 69 uur kraamzorg ;) door die 20 uur extra van de vgz, maar besef wel dat ik mag blij zijn als ik de standaard 49 uur krijg.
    Maar we zien wel. Komt tijd, komt raad. Ze zullen ons als kersverse moeders echt niet zomaar in de steek laten denk ik maar.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zit ook bij vgz en heb recht op 69 uur.
    vorige week intake gehad en 49 uur staat zo goed als vast voor de rest ligt het eraan of er calamiteiten zijn.
    maar ja, dan krijg ik voor die uren die ze niet kunnen leveren 20 euro per uur uitbetaald. ook mooi toch
    en ook bij ons kan je zelf iemand inhuren maar dat meot wel iemand zijndie de papieren heeft.

Deel Deze Pagina