multivitaminen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oleole, 9 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Welke multivitaminen raden jullie aan? Ik heb nu een potje folium tabletten en een potje multivitaminen speciaal voor vrouwen.
    Wat mag je echt niet slikken?
    groet Nicole
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als je zwanger wilt worden of zwanger bent kan je het beste gravitamon slikken.
     
  3. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Ik slik Davitamon, FemNatal, voor vrouwen die zeanger willen worden of zwanger zijn, multivitamientjes met foliumzuur erbij

    Groetjes,
    Mar
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ikzelf heb Gravitamon de 4 belangrijkste bestanddelen hiervan zijn B-caroteen, ijzer, foliumzuur en Calcium en aan te raden bij zwangerschap en borstvoeding.
     
  5. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Dan hoef je toch niet meer apart foliumzuur te slikken als je die speciale multivitamine voor zwangere vrouwen slikt.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee precies! dat zit er dan in!
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik slik nu al gravitamon, daarzit foliumzuur toch in? Dat bedoelt ze volgens mij.
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja, daar zit inderdaad foliumzuur in, maar naar mijn weten is het beter om eerst alleen foliumzuur te slikken en met 8 weken zwangerschap stoppen met foliumzuur en overstappen op Gravitamon, want in Gravitamon alleen zit niet genoeg van de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur voor de eerste 8 weken.
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Daar heb ik nog nooit van gehoord. Er zit gewoon netzo veel foliumzuur in als losse pilletjes, dus waarom zou dat minder goed zijn dan?
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    mmm,tja dat is de info die ik uit de andere topics haal en het advies een vriendin van mij van de vk mee kreeg, hoe t dan zit???
    Nouja goed maar dat we elkaars adviezen en commentaar corrigeren... :oops: maar ik ben aan t zoeken geslagen en misschien heb je toch gelijk, althans wel volgens volgende site...

    http://www.predictor.nl/content.asp?page=891
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zoveel zit er dus ook in Gravitamon, hihihi ik heb even op beide potjes gekeken en het is hetzelfde! 0,40 gram. ;)
     
  13. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    yep, had t ook al ff nagekeken op mijn potje!
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ga weer roet in het eten gooien ;)

    De pure foliumzuur tabletjes, dus geen multivitaminen , zijn van 0,5 mg.
    Meestal word geadviseerd om te beginnen met foliumzuur en na een week of 8 ( dit weet ik niet precies) word je meestal door de verloskundigen geadviseerd om over te stappen naar Gravitamon.
    Dit kaart de verloskunige vaak dus vanzelf aan.
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hahaha, ik bemoei me er niet meer mee.. :rolleyes: :rolleyes:
     
  16. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Blijven jullie trouwens al die tijd foliumzuur pilletjes slikken? Op mijn potje (van het kruitvat) staat namelijk dat je 4 weken voor de bevruchting moet beginnen, maarja da's lekker makkelijk gezegd! Ik ga deze maand op voor de 4e ronde, maar steeds wanneer ik ongesteld ben geworden stop ik weer even met die tabletten, omdat ik ik het gevoel heb dat het anders misschien te veel wordt. Wat doen jullie?
     
  17. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik heb nu net mijn eerste potje gravitamon er door heen en begin nu met mijn tweede potje :( en slik ze gewoon elke dag. Mijn huisarts adviseerde dit trouwens laatst ook zonder dat ik er naar vroeg.
     
  18. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    wow ik zag net mijn banner! Wat een bijzondere dag voor mij, hi hi.
     
  19. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    succes Ster, veel plezier met het klussen!! :)
     
  20. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik slikte voorheen altijd multivitaminen en extra vitamine C omdat ik toen nog rookte( breekt vitamine C af), ik moest alles de boel de boel laten en met gravitamon beginnen, gewoon de hele voorafgaande en de gedurende zwangerschap blijven slikken, ook tijdens de menstuatie dagen...
    het is lastig als de ene huisarts of verloskundige dit zegt en de ander weer dat zegt, je moet gewoon doen wat jou een goed gevoel geeft!
    groetjes Bianca...
     

Deel Deze Pagina