Werkstress

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy1611, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    In december heb ik een nieuwe baan geaccepteerd en ben daar per 1 januari jl. begonnen. Een week later had ik een positest in handen. Direct aan mijn werkgever verteld en die maakte er (mede door hoge fee die ze voor me hebben betaald) geen probleem van.

Het is een functie waar de werkdruk alsmede de verwachtingen erg hoog liggen en alleen maar verder opgevoerd worden. Ik kan deze verwachtingen door mijn zwangerschap niet nakomen en voel me daar schuldig over. Vorige week ben ik thuis gebleven omdat ik het ff niet meer trok maar dit lost natuurlijk niets op.

Ik werk 32 uur (excl. reistijd) en heb thuis nog een dreumesje rondlopen. Ik ben nog steeds erg misselijk en moe en mijn bekken begint nu alweer op te spelen waardoor ik donderdag a.s. mijn eerste fysio afspraak heb.

In een andere situatie was ik minder gaan werken, alleen overheerst het schuldgevoel nu zo erg dat ik dit toch niet kan maken t.o.v. mijn nieuwe werkgever?

Wat zouden jullie doen?

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Een gesprek met je baas aan gaan en je gevoelens vertellen. Meer kun je niet doen. Ik hoop dat jullie beiden tot een oplossing kunnen komen!

Succes en sterkte met je lichamelijke klachten...

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als je baas toch al weet dat je zwanger bent een geprekje aangaan met hem.

Mss kun je samen tot een oplossing komen. Ik weet niet wat voor werk je doet maar mss zou je een dagje thuis kunnen werken of tijdelijk minder werken in overleg.

Ik denk dat als je open bent en laat zien dat je wil maar t gewoon niet kan dat hij het echt wel begrijpt!

En zo niet dan is het geen fijne man :D en dnek je aan jezelf en je kindje

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Tja lastige situatie! Maar toch ben jij de belangrijkste op het moment en moet je echt aan jezelf denken hoor!

5. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Niet lastig lijkt mij. Aan jezelf en je gezin denken en de rest komt wel. Het lijkt makkelijk gezegd maar ik werk nu 24 uur en heb een kleine van 3 jaar. Nr 2 komt er aan en ik vind het nu allemaal al erg zwaar. Daarom had ik voor mezelf besloten 16 uur te gaan werken. Dat werd niet echt op prijs gesteld op t werk maar naar div. gesprekjes heb ik t wel rond gekregen.

Je kan nu wel veel gaan werken etc. Je ongelukkig gaan voelen en op de dagen dat je thuis bent labiel (had ik in t begin erg last van bij de 1e) zijn maar dat werkt ook niet. Echt, kies voor jezelf en je gezin.... Succes

Deel Deze Pagina