Ben het helemaal spuugzat!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annie24, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hier was onze Tycho ook helemaal zoals jouw ventje de eerste maanden. Ik werd ook steeds weggestuurd met vanalles en nog wat, maar niets leek te helpen. Uiteindelijk ben ik zelf eens beginnen zoeken op internet met de symptomen die hij had. Zo ben ik dan op eigen initiatief om soya melk gegaan. Op 1week tijd had ik een veeeeel rustigere baby. Toch had hij het soms nog enorm moeilijk dus toch teruggegaan bij de dokter en daar dachten ze aan reflux met zure oprispingen. Dus zantac en gaviscon moeten geven en sindsdien is hij de liefste, gelukkigste, rustigste baby ooit!!! Soms kan je zelf al eens op onderzoek gaan en een andere melk proberen ofzo.

Het is zoooo moeilijk in het begin, he. Maar kop op, je geraakt er wel door hoor!!!

Veel moed en hopelijk een super snelle oplossing.

2. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Maarja dan is het wel fijn als de rest uitgesloten wordt. Vind het zo makkelijk van zo'n arts om het gelijk op darmkrampjes te gooien.

@ TS: Als je inderdaad zo lang moet wachten zou ik bijvoorbeeld eens een pak pepti halen, weet niet waar je woont maar heb er nog eentje staan en FrisoPEP ook. Wellicht geeft het verbetering en als je het echt niet meer trekt gewoon terug blijven komen en kijken of ze hem dan kunnen opnemen. Ik heb echt super slechte ervaringen met de HAP. Ben er ondertussen wel 30 keer geweest en geen 1 keer heb ik het gevoel gehad dat ze echt wat wilde doen. Echt op je strepen staan hoor!

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Meiden, wat zijn jullie allemaal ontzettend lief!

Vanmorgen de huisarts gebeld en morgen mogen we iig alvast bloedprikken. Er wordt o.a. gekeken naar kma en nog meer dingen. Al ga ik nu al over de uitslag twijfelen nu ik jullie reacties lees over testen :) Maar wie weet is het wel overduidelijk.

Maandagmiddag kan ik dan bellen voor de uitslag en dan gaan we ook beginnen met de andere voeding. Dit weekend dus nog de standaard met nutriton.

Ik had nog Cinababy in huis, dus daar zijn we maar mee begonnen en we hebben een CosiBag gehaald. Een kersenpitkussen met lavendelgeur in de hoop dat dit fijn is met zijn krampjes (als het krampjes zijn ;))

Hij heeft de hele ochtend wat liggen jammeren, maar gelukkig niet krijsen. Nu ligt hij heerlijk te slapen :$ Even genieten van de rust dus...:)

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Annie! Wat herkenbaar :). Ik typ dit nu ook vanuit het zh omdat onze man wel weer is opgenomen. Hier ging het al 4 maanden zo!!!! Op een gegeven moment trek je het zelf niet meer hoor. Goed om jezelf denken ook.Bij ons was de oorzaak te weinig voeding. Mijn melk is door alle stress helemaal minimaal geworden, hij viel ook af. Nu met bijvoeding is hij een stuk vrolijker!! :) Geef je bv?

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ow vreselijk , dat kan je echt breken he!
    hier hebben we het ook gehad, niet zo erg als jou gelukkig,
    alleen de hele nacht..
    hier is het met inbakeren over gegaan

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Die cosibag heb ik ook. Heerlijk ding echt waar

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat laatste klinkt al beter :) mooi dat je even rust krijgt.

Ik heb wel eens ijn dochter gemasseerd. En dan een massage voor een baby met krampjes. Als het te doen was (als ze dus niet aan het krijsen was) deed ik dat, het beviel haar goed. Of het echt hielp is een tweede, ik had het idee dat het wel iets hielp. Ze was er wel erg relaxt onder :D

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ben ik met je eens, maar ik bedoel alleen te zeggen dat het niet altijd zo is. Bij ons werd ons mannetje eerst volgepropt met medicatie, terwijl dat helemaal niet nodig bleek te zijn..

En al zegt de arts darmkrampjes, dan kan je ook probiotica proberen, is nooit weg! En als dat niet meer helpt, tjah, dan zou ik medicatie proberen. Ik ben gewoon niet zo van de medicijnen ;)

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nee ik ook niet maar mijn zoontje heeft ver reflux en kan helaas nog echt niet zonder. Denk dat je zelf wel meer rust hebt als je weet dat het niks medisch is zodat niet blijft zorgen maken. Mijn zoontje kan uit frustratie namelijk ook erg schreeuwen. Hij dronk niet goed en gilde alles bij elkaar. Blijkt nu dat in combinatie met de ver reflux zijn drinkertechniek niet goed was. Hij kon het wel maar moest er veel moeite voor doen dus als hij al wat gespannen was dan lukte het helemaal niet meer

10. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Al eens in de richting van oververmoeidheid gedacht?

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Trekt hij met zijn beentjes? Krimpt hij in elkaar, de foetushouding in, zeg maar? Want dan zijn het idd krampjes.

Die kunnen komen door verschillende dingen, we hebben er hier erg veel last van gehad en dat bleek uiteindelijk KMA te zijn.
    Maar wat hier hielp:
    *infacol voor de voeding aan geven en halverwege even laten boeren
    *draagdoek gekocht en overdag hele einden in de draagdoek gehad. Ging Thirza eindelijk slapen en ik kon tenminste ook wat doen.
    *Osteopaat heeft hier een enorm verschil uitgemaakt, (ook vanwege voorkeurshouding).

Ik zou eerst een paar dagen even kijken of dit soort dingetjes werkt. Zie je geen verschil, of de klachten komen weer terug, dan andere voeding proberen. Je moet dan wel even weten dat overstappen op andere voeding sowieso weer even verergering van de klachten kan geven, dus je moet dat echt even een week of 2 volhouden.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@bloedtest: die is beneden de 4 jaar meestal vals negatief. Veel artsen willen hem om die reden niet doen, maar super dat jullie huisarts het wel doet! Als ie namelijk WEL positief is, dan weet je het maar.
    Mocht je een negatieve test hebben, maar toch uitsluitsel, dan zou je een bioresonantietherapeut kunnen opzoeken: die heeft bij ons destijds uitsluitsel gegeven over de KMA.
    't Is een beetje vaag, maarja, wij zaten al 9 mnd met een huilend en ziek kind en dan moet je wat. En ze zitten meestal erg goed met de uitslag. Hier vind je er eentje bij jou in de buurt: www.bioresonantie.nl

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een baby met heel veel krampjes.

wat hier overdag hielp was hem op zijn buik laten liggen in de box / kinder wagen.
    dan krijgen ze wat tegen druk en dat scheeld echt veel.

verder had ik hier sab simplex uit duitsland en dat werkte als een trein.

Deel Deze Pagina