Volgens mij doet ze het particulier, maar niet zwart hoor. Het gaat zo. Ze heeft 4 kleintjes, die nog niet naar school gaan + een baby de hele dag. Dus in totaal 5 kindjes, 1 daarvan is haar eigen zoontje (die heel veel aandacht vraagt). Haar eigen oudste 2 laat ze nu overblijven maar eerst haalde ze die ook nog op tussen de middag. Maar ze moet wel 2 of 3 kindjes tussen middag halen en weer terug brengen. Aan het einde van de schooldag haalt ze dus in totaal 5 kinderen van school. Op dat moment heeft er dus 10! Maar rond 16.00 uur wordt de eerste opgehaald, om 16.30 weer 2 etc. Ze heeft er dus niet de hele dag 10 hoor! Maar je ziet dat het haar boven het hoofd groeit hoor
als ik dit zo lees schrik ik wel hoor...vind het wel een hele vreemde manier... ik werk zelf ook op een kdv en mijn zoontje zit hier ook op een groep, ik weet vanuit ons kdv dat dit hier absoluut niet gebeurd! Tuurlijk kletsen leidsters wel eens met elkaar, en ligt er wel eens een baby op de groep in een kamertje te slapen en de rest speelt op de gang, maar ze nemen sowieso een babyfoon mee, en checken ook vaak in de kamer. Als de kids wakker zijn gaan ze ook altijd mee naar de gang, desnoods in de wipper, of lekker in de armen..ze krijgen hier gelukkig genoeg aandacht, en daarom durf ik zeker te vertrouwen op het Kdv waar mijn zoontje zit..... wat erg dat het zo meot gaan bij jullie....
Ik kan me niet indenken hoe dat gaat. Ik ben zelf gastouder en ik vind het voor mij een hele fijn idee. Ik heb nu een paar kinderen en die zijn allemaal van de kinderopvang gehaald omdat ouders het er niet mee eens zijn. Werk je in de buurt van rotterdam? Kom hem maar brengen
Elke vorm van opvang heeft nadelen. Bij de kinderopvang is het te groot (te schools zeg ik zelf altijd) Bij een gastouder zit je met het probleem dat er geen opleiding is gevolgd En bij opa/oma dat het daar veel moeilijker is om te zeggen dat je het ergens niet mee eens bent/stopt met de opvang (lijkt mij). Maar je kind merkt het als jij het daar met een rotgevoel achterlaat. Dus je moet iets zoeken waarbij je je zelf in eerste instantie prettig voelt. En natuurlijk moet je kindje het daar naar zijn/haar zin hebben. Dus ik zou zeggen, doe wat je hart je ingeeft! Succes! Linda
ind lekker doen waar iedereen zich het prettigst bij voelt hier ging mijn eerste eerst naar oma toe maar dat beviel mij best slecht en ben er na een half jaar meegestopt........ze werd erg bemoeizuchtig ook als wij er bij waren en daar kan ik helemaal niet tegen sinds hij naar het kdv gaat (is een erg klein kdv in een herenhuis......dus wel dat huiskamergevoel en veel leidsters) voel ik mij er prettiger bij en hij heeft leuke vriendjes gemaakt inmiddels waar hij straks ook bij in de klas komt dus die kent hij al maar iedereen vindt weer wat anders prettig dus indd wat je zegt doen wat je hart je ingeeft
Ik ben dan toevallig verpleegkunige. Maar hier is het binnen het gastouderburo dat je zonder zorgopleiding naar bepaalde bijeenkomsten moet en je MOET je EHBO diploma hebben. De bijeenkomste waar je naar toe MOET is afgestemd op de kinderen die je hebt. Ik weet niet hoe dat bij andere gastouderburo's gaat maar hier is het niet van o ik kan dat wel even nee hier moeten de dametjes die al bij wijze van spreken 20 jaar gastouder zijn ook braaf bij de bijeenkomsten
Ik vind het sowieso van groot belang dat een gastouder EHBO diploma heeft vooral omdat een gastouder alleen is en geen hulp kan inroepen van een collega als er iets aan de hand is. Ik ken een meid via via en die is gastouder zonder diploma of zo. Als je een kdv kan vinden die kleinschalig is, is dat ook fijn. De dochter van mijn vriendin zit in een verticalegroep met maar 8 kindjes.
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Noa gaat ook drie dagen naar de kdv en in het begin was ik tevreden. Totdat mij steeds meer dingen opvielen waar ik het totaal niet mee eens was of wat mij in de intake niet vertelt was. Noa kreeg bijvoorbeeld geen warme hap. kreeg gewoon banaan, terwijl dat niet mocht vanwege "poepproblemen". Sliep niet, ondanks dat ik tips had aangdragen. (deden ze gewoon niet). Hielden daar niet haar regelmaat aan, terwijl in de intake werd gezegt van wel......zal ik nog even doorgaan? Uiteindelijk na heel veel stress, conflicten etc...was ik het zooooo zat dat ik in gesprek ben gegaan. Dit heeft heel verhelderend gewerkt. We zijn nog niet elkaars beste vriendjes, maar het gaat de goede kant op! Ga in gesprek is mijn advies en werkt dat niet zoek een alternatief.
nou ik heb Dano van de opvang afgehaald. we hebben een gastgezin gevonden en de knoop is doorgehakt. vandaag en woensdag word hij opgevangen door mijn hoogzwangere vriendin. (zit trouwens ook op t forum hier) thnxs viv je bent een engel