Als hij voor de rest hetzelfde inslaapt als ingebakerd zou ik de doek idd weglaten. Ik zou 'm dan ook niet meer wakker maken om 22.00 uur, maar gewoon lekker zelf laten komen. Is toch ook fijn dat hij zelf komt voor een voeding en het dus op verzoek krijgt? Dus lekker om 18.00 uur de nacht in laten gaan en kijk maar hoe hij het doet. Je kunt 't allicht proberen. Zeker als hij zo lekker kan duimen en zichzelf op die manier gerust kan stellen. Veel succes!
Van mij mag hij de nachtvoeding ook nog wel hoor maarja doorslapen is wel heel aantrekkelijk natuurlijk maar het voelt in mijn ogen als vals spelen, alsof ik een knopje bij hem uit zet (als ik hem inbaker). Mijn man moest wel lachen toen ik het voorstelde. Hij zij ' ik vind slapen eigenlijk wel heel aantrekkelijk' maar hij is het er mee eens dat we dit moeten proberen We gaan het gewoon proberen en als hij na zijn nachtvoeding niet gaat slapen dan baker ik hem alsnog in.
Wij waren ook als de DOOD dat Mason snachts zou komen..hij heeft tot 3 weken geleden in de puckababy gelegen..sliep wel al vanaf 6 weken door maar we hadden hem vaak geprobeerd los te leggen en dat was geen succes..uit angst hebben we hem lang in de puckababy gehouden maar eigenlijk was meneer allaaaaaaaaaaaang eraan toe om los te liggen..eerst overdag los en daarna de nachten (wel in het weekend geprobeerd natuurlijk)
Hier toch een vrij trotste mama! Hij is om 18:00 naar bed gegaan en heb hem 1x de speen moeten geven en hij is uit zich zelf om 00:30 wakker geworden en ging na de fles gelijk weer slapen en werd net om half 7 kletsend wakker! Zonder pacco dus! Het lijkt ook wel of zo'n bakerdoek afstand tussen ons creëert. Kom echt beetje tot rust nu terwijl hij om 00:30 wel weer de fles wou.
Dat klinkt heel lekker hoor - sliep die van mij maar zo lang! -, en jij klinkt ook beter Ik heb gisteren, mede naar aanleiding van dit topic en wat jij zei over last hebben van opmerkingen van anderen, ook maar eens iemand geconfronteerd met zijn eeuwige "kritiek" en opmerkingen op ons en onze opvoeding . Lucht al best op en heeft misschien nog wel effect ook
Zeker herkenbaar. Ik vind ook dat ik als enige het beste voor mijn zoontje kan zorgen. Een ander zal dingen inderdaad net even anders doen en daar voel ik me totaal niet prettig bij. Buikslapen heeft hier overigens het feit dat hij niet wilde slapen opgelost. Ik heb wel aerosleep gekocht zodat ik weet dat het veilig is. Ik hoef dus ook niet steeds te gaan kijken, waar hij dan weer wakker van kan worden. Hij ligt wel eens wakker in zijn bed, maar valt dan wel weer in slaap. Begint ook wel hele verhalen te houden tegen zijn knuffels. Als ik op zo'n wakker moment binnenloop en dan weer wegga gaat hij ook huilen. Misschien is de aerosleep een optie? Kan hij op z'n buik, hoef jij niet te gaan checken en slaap hij wellicht beter. Hier was inbakeren een ramp, hij werd echt nijdig en huilde helemaal histerisch als ik dit deed. Mijn zoontje huilt wel vaak (ca 5 minuten) voor hij gaat slapen, maar dit deed ik zelf als baby ook altijd, moet gewoon even de prikkels vd dag verwerken. (slaapt nu minstens 18 uur per dag)
Je kunt ook een afspaak maken bij de osteopaat, dat blijkt heel veel te kunnen helpen bij baby's. Of je kunt met hem een babymassage cursus gaan volgen, goed voor het slaapprobleem en je hebt ook nog eens een fijn moment met je baby samen. Succes
Hoi dames, wil iedereen nog even bedanken voor de lieve berichtjes. Ik heb sinds vanochtend een ander kind! Hij wilde als de hele tijd duimen maar het lukte hem niet en als hij al zijn duim in zijn mond kreeg kon hij er niet goed mee overweg. Sinds vanochtend had hij het eindelijk door!! Hij valt nu steeds zelf in slaap want hoef niet constant zijn speen meer te geven. Hoor hem steeds wel wakker worden maar dan hup duim erin en hij slaapt weer in. Net wezen winkelen en heb de speen thuis gelaten. Inbakeren is dus verleden tijd!
Dat berichtje klinkt echt zó veel beter dat je eerste berichten.. gaat het nu met jou ook wat beter? Je kunt dus ook wat meer 'hebben' van je kindje? Houden zo dan!
Nou ik heb echt een compleet ander kind! Hij lag er gister 18:00 in en slaapt nu nog! Ik daarentegen werd steeds wakker om te kijken of hij het nog wel deed en dat allemaal niet ingebakerd
Wat heerlijk voor je. Mooi is dat het? Wanneer je denkt dat je iets echt niet meer langer trekt, gaan ze het ineens weer anders doen. Goed om te bedenken voor de volgende keer; het leven is niet statisch maar dynamisch alles is altijd in verandering, dus na regen komt ook altijd weer zonneschijn! Geniet er van.
Helaas ik juich weer eens te vroeg. Hij kan alleen maar weer huilen als ik hem naar bed breng eb overdag is ook weer niet happy. Ik ben gewoon op en weet het echt niet meer
Wat k*&^%^t voor je, dat je er zo doorheen zit zeg. Ik zou een afspraak bij de dokter maken voor jezelf, volgens mij is het nodig om zelf hulp te zoeken. Ik heb dat zelf ook gedaan omdat ik te hoge verwachtingen had van mezelf en vond dat ik alles maar op moest kunnen lossen. Als mijn zoon huilde of ziek was gaf ik mezelf daar ook de schuld van en zo maakte ik mezelf helemaal gek. Nu gaat het stukken beter met me, ben een tijdje thuis geweest van mijn werk en heb wat sessies gehad met een psycholoog. Ik heb toen ook tijdelijk een medicijn voorgeschreven gekregen, maar dat werkte bij mij niet. Antidepressiva was voor mij geen optie. O ja, ik kan je ook adviseren om vitamine B bij te gaan slikken voor jezelf! Helpt echt, ik doe dit nu structureel en zit een stuk beter in mijn vel altijd.
ik heb niet alle reacties gelezen hoor maar zouden het niet gewoon de regeldagen zijn waar hij nu mee te maken heeft? meer behoefte aan voeding enz?
Slaapt hij ook bij je in bed? Ik heb ook weleens dagen gead dat ik Julian gewoon lekker bij mij in bed deed. Vooral als ze zo klein zijn. Misschien kun je dat proberen?
oh jee wat herkenbaar net zoals velen voor mij,mijn zoontje is nu 19 weken,sinds de laatste 8 weken gaat het perfect,hij had ook een reflux (wisten we niet) had wel het gevoel,maar toch niets mee gedaan omdat mijn dochter ook veel spuugde en het niet had,achteraf heel stom maar goed,hij huilde ook 14 uur van de dag,ik dacht werkelij dat ik een huilbaby had,knettergek werdt ik ervan,sliep ook maar een aantal uurtjes van de dag,heb nog een dochter van 4 en die had natuurlijk ook aandacht nodig van mama.' gelukkig heb ik mijn moeder die me zoveel heeft geholpen,maar dat neemt niet de stress pijn en moeheid weg die je hebt,totdat ik een kinderfysiotherapeut had ingeschakeld,die wist gelijk de eerste keer dat het een reflux was,alles moest verhoogd worden waar hij lag,met name zijn bed,en warempel het ging beter,stukken beter. zijn fles heb ik verdikt met nutriton voor het spugen en het omkapselen van de voeding in zijn maagje,en na de fles een half uurtje rechtop laten zitten.Dit is wat ons zoontje heeft geholpen gelukkig! en nu is het een totaal ander kindje,hij lacht hij is vrolijk hij brabblt en speelt.Na 4 maanden groeien ze er vaak ook overheen (niet altijd zo) maar het kan natuurlijk wel,ik wil je sterkte wensen! en ga er lekker eens tussenuit hoe moeilijk je het vindt om uit handen te geven,maar je hebt het echt nodig.