PCOS/overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SingSan, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SingSan

SingSan Nieuw lid

27 feb 2014
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er meerdere vrouwen zijn met dit probleem en ook of er vrouwen gewoon zwanger zijn geworden met dit probleem, dus vandaar de start van dit topic. Hoop dat ik hier een beetje van gedachte kan wisselen, want ben soms bang dat ik nooit zwanger kan worden. :(

Ik ben 33 jaar en wil heel graag een eerste kindje. Aantal jaren geleden is PCOS geconstateerd, nadat ik na jaren gestopt was met de pil en het enorm lang duurde voordat ik ongesteld werd.
    Ik wordt de laatste jaren gemiddeld 3 tot 4 keer per jaar ongesteld. Erg wenig dus. Nu hoor ik de klok bijna tikken en ben ontzettend bezig om af te vallen. Weeg nu een ruime 120 kilo en heb inmiddels 8 kilo eraf. Ik heb ook diabetes type 2 en spuit insuline, waardoor het afvallen maar moeizaam gaat. Ben aan het nadenken over een GBP operatie, maar ja, dat is ook nogal een ingreep.

Mijn vriend en ik zijn al 8 mnd lang "bezig" zonder iets te gebruiken,maar word niet zwanger, ik test regelmatig omdat ik zo weinig menstrueer.

Zijn er vrouwen die ook overgewicht hebben en PCOS ? en bij wie het toch gelukt is zwanger te worden?
    Ben erg benieuwd. En hoop jullie hier van mijn proces op de hoogte te kunnen houden.

2. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Geen ervaring met PCOS maar die GBP operatie kan ik je echt afraden. Daar las ik laatst een naar verhaal over:(

Hartstikke goed dat je al 8 kilo kwijt bent! Het beste is om af te vallen onder begeleiding van een voedingsdeskundige/diƫtist. Soms hoor je dat mensen door het afvallen zelfs van hun diabetes afkomen.

En 8 maanden proberen valt nog mee hoor;)

Mijn advies: ga zo door met afvallen en neem contact op met je huisarts/gyneacoloog voor het bespreken van je zwangerschapswens

3. Yasmin1989

21 feb 2014
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ken iemand die dat ook heeft gehad. Maar wel heel snel zwanger raakte terwijl de artsen iets heel anders gezegd hadden.

4. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Vervelende stoornis is het toch... Ik heb het ook. Van afvallen kan je cyclus vaker terugkomen dus dat is alleen maar goed, fijn dat het afvallen lukt!

Je kan met pcos zonder hulp zwanger worden, maar de kans is (veel) kleiner dan normaal. Hangt er mede vanaf hoe vaak je een eisprong hebt. Ik krijg bij afvallen vaker een cyclus met eisprong, maar die blijft erg onregelmatig. Ik heb clomifeen gebruikt om zwanger te worden.

Mocht je hulp willen bij zwanger worden, het verschilt per ziekenhuis bij welk bmi ze je willen helpen als je overgewicht hebt. Universitaire ziekenhuizen hebben vaak strengere normen.

5. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik heb ook overgewicht en (blijkt na de bevalling en plaatsen spiraal) ook PCOS.
    Ik werd al ruim 1 jaar niet ongesteld, verschillende keren bij de ha geweest maar die wilde nog niks onderzoeken omdat we nog geen kinderwens hadden. Testen bleven ook negatief.
    Uiteindelijk bleek dat ik in vorig jaar januari al 7 maanden zwanger was en ben dan in maart bevallen van onze dochter.

Dus het kan zeker wel. Ik zit nog steeds met m'n overgewicht en zit nu ook in het traject voor een gbp. Het is inderdaad een hele ingreep, maar wat ik er over lees en heb gehoord van mensen die al een gbp hebben dat het pittig is, maar zeker de moeite waard.

Ik wens je in ieder geval veel succes! En hier op het forum is ook een topic van meiden die een maagverkleining hebben, daar kun je ook veel erover vragen ;)

6. SingSan

SingSan Nieuw lid

27 feb 2014
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Thanks voor de reacties. We gaan inderdaad door met afvallen en blijf denken over een GBP, maar daar is mijn vriend niet zo voor. Ik hoop zo dat ik uiteindelijk toch zwanger kan worden...

Deel Deze Pagina