Aargh.. net weer bezig geweest maar ben het zo zat! Overweeg om het strijkwerk uit te besteden, in ieder geval de overhemden want die vind ik zo irritant. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee? Wat is een redelijk bedrag per uur of per overhemd bijv?
Ik heb het een hele tijd gedaan, en ik kreeg 10 euro per uur. Vind dat wel redekijk, want het is idd een hele klus, en vooral overhemden.
Bedankt voor je reactie Mag ik vragen hoeveel overhemden je zo gemiddeld per uur deed? Dan heb ik een beetje een idee hoeveel ik kwijt zal zijn.. En werd het wasgoed gebracht, en gehaald, of deed je dat zel of misschien zelfs bij iemand thuis?
Ik ben nauwkeurig en netjes wat overhemden betreft. Ik deed er zo'n 6 in een uur. Maar een ander doet misschien het dubbele. Het werd overigens zelf gebracht en gehaald.
Ik strijk niet. Helemaal niet nodig. Sowieo heb ik geen ernstige kreuk overhemden ofzo en de rest hang ik gewoon netjes te drogen en klaar. Ja ook de overhemden. Weet niet of je nog verschillende hebt ofzo. Ik heb nooit gestreken, strijk niet, en ga nooit strijken!
Amen! Zolang er hier geen kostuums en hemden gedragen worden, komt er hier geen strijkplank of strijkijzer in huis. Ik kan het niet eens. Mocht nooit aan 't strijkijzer komen thuis. Mijn moeder heeft de strijkgenen doorgegeven aan mijn zus .
Sinds ik in een stomerij en een linnenkamer van een verpleegtehuis heb gewerkt, strijk ik ook nooit meer. Gotsiepietje wat een dramaaa! En dan had ik nog wel professioneel apparatuur. De ene helft waren we soms aan het persen maar sommige overhemden moesten we nog steeds strijken. I totally hate that Ik strijk hooguit voor een begrafenis/bruiloft, maar liever ook niet - en daar blijft het bij.
Ik strijk ook nooit, mijn man strijkt zijn eigen overhemden. Verder wordt hier niks gestreken, behalve als mijn moeder hier thuis oppast
Ik strijk 2 hydrofielluiers van m'n zoontje, voor wieg en kinderwagen, verder af en toe een overhemd van m'n man, en alle shirtjes en soms broekjes van m'n zoontje. Heb zoiets, als ik toch al bezig ben kan ik die kleine dingetjes er nog wel bij doen. Vind dat het leukste. Moest vroeger als 'taak' thuis strijken gezin van 8, zo'n 8 overhemden per week minimaal en broeken en soms rokken, dan is dit makkie
Geen idee wat dat moet kosten ts maar voor degenen die niet strijken met een man met hemden en pantalons kun je niet zonder strijken hoor...of hij loopt gigantisch voor lul.
Daarom ook dat ik zeg ... als dat ooit voor zou komen hier, dan koop ik mij dan wel een strijkijzer en toebehoren. Maar mijn partner gaat dagelijks werken in zwarte t-shirt, jeans en fleece-trui (in de winter). En krijgt op zijn werk een propere labo-jas die hij daar 's avonds in de wasmand moet gooien.
Ik streek voorheen alles,werd er schijt ziek van!! Nadat ik van meerdere vriendinnen hoorde dat ze zelden streken ben ik ook alle was gaan ophangen en meteen vouwen. Spijkerbroeken doe ik in de droger en probeer ik "warm" te vouwen. Mijn man heeft overigens wel iedere dag een blouse aan voor het werk,die strijk ik dan wel 1x p 2 weken.
O heerlijk zeg!! Zeg ook wel eens dat ik met een bouwvakker had moetem trouwen..alleen ff opletten dat je geen spijkertjes in de zakken hebt zitten.
Ik strijk alles en vind het eigenlijk best leuk. Ik zet muziek aan en voor ik het weet ben ik klaar. Als ik niet strijk vind ik het er niet uitzien. Ik vind kreukels zo slordig staan.
ik kan volgens mij niet eens strijken... als er zo nodig echt iets gestreken moet worden voor bijvoorbeeld een as bruiloft, dan breng ik het naar mijn schoonmoeder