Vandaag eens in een opwelling schorseneren gekocht, alleen vraag ik me af, waar eet je nu zoiets bij? Ik heb die dingen volgens mij niet eerder gegeten. Iemand een lekker recept? Dan kan ik morgen de rest in huis halen om te koken.
Op de app van de allerhande staan lekkere recepten met schorseneren. Vast ook wel op ah.nl Ben benieuwd hoe het smaakt wil het ook een keertje proberen
Op mijn werk krijgen de cliënten het weleens. Vaak gekookt en dan in een kaassausje geserveerd. Ik vind het niet vies, maar vind het ook geen sprekende smaak hebben (althans dat wat ik op mijn werk weleens geproefd heb, is voor de ouderen en dat is dus vaak wel kruid/spice loos haha)
Schillen (onder water). Even koken. Dan de schorseneer in een ovenschaal, sausje van room en geraspte kaas erover en dan in de oven Ff googelen op schorseneer dan vind je ook veel lekkere recepten
Inderdaad, doen wij ook zo. Maar in de portie van mij en mijn man, doe ik nog een scheutje witte wijn bij. Nog even een beetje nootmuskaat en klaar!
Sorry kan je niet aan recepten helpen, maar moet er altijd zo om lachen..mensen die iets kopen maar eigenlijk niet weten wat ze ermee moeten
Het smaakt een beetje als asperges. En werden vroeger ook wel armeluis asperges genoemd, omdat ze vele malen goedkoper dan asperges waren.
Aah, ik ben benieuwd, asperges vind ik erg lekker, kijken of dit in de buurt komt, en is het niet te eten, dan weet ik dat ook weer .
Smaakt echt niet als asperges. Zal ook door het mondgevoel komen, want een schorseneer is niet sappig. Vind het meer op pastinaak lijken. Hier maakte ik het met aardappel en daarover melk/ei/kaasmengsel. Zo los smaakt het nergens naar! Je moet ze na het schillen in een kom met koud water en citroensap leggen, anders worden ze bruin. En doe handschoenen aan en bescherm je (lichte) aanrecht, want vlekken doen ze.
Wij sneden er lange dunne repen van en frituurden ze dan even. Beetje zout erover en je hebt een soort chips.
Je kunt ze ook frituren in een krokant jasje. En dan eten met Mayo. Haha vast niet gezond maar wel lekker. Schorseneren schillen en gaar koken met water en een scheut melk, dan blijven ze mooi wit. Beslagje maken van bloem, melk, ei en wat zout. Schorseneer stukken in t beslag en dan even frituren in olie.
Ik koop ze vaak in zn pot Doe ik ze met wat boter en peper in een pan, rustig bakken en maak er er een melk of kaassauasje bij. Lekker, en niet zo slap als gekookt..
Aspergetips met kipfilet en champignons Ingrediënten (2 personen) 200 g kipfilet* 250 champignons 1 bosuitje (BE : pijpajuin) 250 g groene aspergepunten 2 eetlepels olijfolie zout paprikapoeder 1 el sesamzaad * Voor vegetariërs: 1 schaal (175 g) vegetarische roerbakblokjes Bereiding: 1. Snij de kipfilet in blokjes. Borstel de champignons schoon en snij in plakken. Maak de bosui (BE : pijpajuin) schoon en snij in ringen. Was de asperges. 2. Verhit de olie in een koekenpan en bak de kipfilet rondom bruin. Voeg de champignons, bosui en aspergepunten toe en roerbak nog 4 minuten. Breng op smaak met zout. 3. Verdeel het mengsel over 2 borden en bestrooi met wat paprikapoeder en de sesamzaadjes. Bevat: 280 kcal, 29 g eiwit, 5 g koolhydraten, 15 g vet en 5 g vezel Is beetje gelijkaardig als schorseneren dacht ik. Wel heel lekker hoor.
Experimenteer jij nooit dan? Ik doe dat zo vaak... Sterker nog; ik heb selderijstengels liggen waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet. Het moet wel binnen 2 dagen op, vrees ik
Ik koop ze altijd uit pot. Naast rode kool is dat zowat de enige groente die ik liever uit glas eet, dan vers. Ik maak ze met witte bechamelsaus, aardappelen of puree en worst of blinde vinken. Eventueel op je bord een beetje citroensap erbovenop.
Ik koop zelf toch echt niks waar ik niet van weet wat er mee te maken. Dan is er veel te veel kans dat het ongebruikt en slecht de vuilbak in gaat. Eventueel ga ik op voorhand zoeken naar nieuwe recepten, maar dus niet pas achteraf.
Oh ik juist wel, lijkt me wel leuk om te doen Zo zie je maar dat we daar allemaal anders in zijn. Zodra ik iets nieuws zie liggen in de supermarkt leg ik de broccoli echt wel terug hoor. Tijd voor wat anders