Ben het strijken zo zat! Uitbesteden??

Discussion in 'De lounge' started by Catnip, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Oooooh ik heb ook zon hekel aan strijken! Het moet zo nu en dan en ik stel het veel te lang uit en dan ineens heb ik een hele berg en vind ik het nog erger hahaha

2. Islah

Islah Niet meer actief

Sommige dingen moet je wel strijken. Hydrofieldoeken en ook bepaalde theedoeken bijvoorbeeld gaan op een gegeven moment helemaal misvormen als je ze nooit strijkt. Helemaal als ze op een droogrekje/de waslijn drogen, misschien dat het niet hoeft als je een droger hebt.
    En verder bepaalde stoffen zoals linnen natuurlijk ook.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    +1 behalve mijn draagdoek strijk ik helemaal niets :D

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Hydrofielen moet je juist niet strijken nemen ze veel minder vocht op ;)

5. Islah

Islah Niet meer actief

Je bedoelt geen wasverzachter.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik strijk alleen met begrafenissen en bruiloften, oké en als mijn man een keer een overhemd aan moet voor zijn werk. De rest is incidenteel een keer een broek van mijn dochter als die te gekreukeld uit de was komt. De rest hang ik op en vouw ik warm op. Probleem opgelost.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind strijken heerlijk! Verstand op nul of juist helemaal verzonken in mijn gedachten! Vanmiddag nog; dochter naar bed, tuindeuren open, Robbie Wiliams dvd opgezocht, alle hersencellen uitgeschakeld en heerlijk strijken :)

Enorm Zen!

8. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Nou de overhemden van mn man moeten wel altijd gestreken worden, draagt ze dagelijks voor zn werk.
    Maar doet hij gelukkig meestal zelf. :)

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ben ik de enige die het uitbesteed?

Ik heb een grote hekel aan strijken en kom er ook nooit aan toe. Mijn man draagt overhemden voor zijn werk dus ik kan niet niet strijken. Ook zijn pantalons moeten gestreken worden.

Mijn schoonzus heeft jarenlang gestreken, wij gaven haar daar 50 euro per maand voor, maar dat is eigenlijk vrij veel, maar we wilden haar ook helpen omdat ze in de schuldsanering zat.

Nu heb ik vlak voor de bevalling vrijwel alle overhemden van mn man laten strijken :D door iemand die een strijkservice heeft. Je betaald daar 1,25 per overhemd en voor zo'n 3 euro halen en brengen ze het! Mn andere schoonzus maakt ook gebruik van die strijkservice en zij hoeft geen haal en brengkosten te betalen omdat ze vast klant is (elke week een bak met strijkgoed).

Als de overhemden van mn man weer bijna op zijn gaat er weer een lading heen! Voor dat geld ga ik het echt niet zelf doen. En ik heb er nu helemaal geen tijd meer voor met 3 kids!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Vandaag weer de kraamzorg op bezoek gehad, en die zei inderdaad ook hydrofielen niet strijken. Met wasverzachter wel want ze draaien hier gewoon met de gewone was mee :)

11. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,743
    277
    83
    Female
    Jeugdhulpverlener
    Ik heb een man die alles van zichzelf strijkt!
    Zelf strijk ik alleen blouses en hemden van mezelf (die ik vrijwel nooit draag).. Kreeg wel gister het gekke idee dat ik dalijk in mijn verlof wel eens alles kan gaan strijken om het netjes in de kast te hangen/leggen.. Maar dat proberen we natuurlijk zo lang mogelijk uit te stellen.. Fijn hoor, dat nesteldrang :p

12. AmberS

AmberS Bekend lid

Oct 16, 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik strijk ook bijna niks, alleen als we een feestje hebben ofzo en mn vriend z'n nette kleding aan wilt haha. Hij heeft z'n eigen klusbedrijf dus die kleding hoef ik in ieder geval niet te strijken :D

13. Porsche

Porsche Niet meer actief

Kom maar brengen hoor!!..

14. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik strijk ALLES!!.. Incl bedden goed rompertjes ..

15. sjak

sjak Niet meer actief

Haha, zo erg ben ik dan net niet:D

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Ik strijk ook alles.. En helaas manden vol. Maar hier een man die meehelpt met de strijk. En hij doet het netter dan ik.

Maar ik snap niet hoe je niet kan strijken. Dan zie je er toch verfrommeld eruit?? Of doe ik iets verkeerd..

Overhemden met lange mouw wordt rond de €2,- pst gerekend.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

haha, dat kun je wel zeggen, maar hier een bouwvakker die in zijn vrije tijd graag met een overhemd loopt en ook vaak met een katoenen broek....gegarandeerd strijkwerk dus. Meestal spaar ik al het strijkgoed op (meeste vouw ik na het drogen weg) maar dochter heeft nogal wat kanten jurkjes/blouses etc, en de 2 knullen ook vaak een overhemd, oudste heeft ook overhemden als werkkleding, dus strijkwerk genoeg. Maar dat doe ik zo'n 1x per maand. Vroeger streek ik zo'n 4 uur per week, daar begin ik niet meer aan.

18. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip... bij diverse winkels verkopen ze kreukvrije overhemden :)
    Dat staat er dan gewoon op. Heerlijk vind ik dat. Mijn man heeft ze soms nodig voor z'n werk en dan is het ideaal. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan strijken dus dat doe ik dan ook nooit :)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik streek vroeger zelfs de kantjes van mijn ondergoed en bh's, de washandjes en de vaatdoekjes, nu niet meer, scheelt me beeeeeeeeeeeeeergen met tijd.

20. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaatdoekjes....:)
    Verder alles goed...? :p

Share This Page