Ik was alle kleding op 30 graden maar naar het aantal toeren heb ik eerlijk gezegd nog nooit gekeken.. Toch maar eens proberen dan Mijn vriend draagt bijna altijd overhemden maar dat zijn vaak spijker-overhemden of ander dikker materiaal.. Ook draagt hij veel chino's, ook van die kreukeldingen
Ik besteed het strijken van de overhemden ook uit, aan mijn man Wij strijken altijd in de woonkamer, leuke serie erbij, dan is het best te doen!
Ik hang overhemden ook te drogen op een hanger en ik zie duidelijk verschil na het strijken. Mannen met ongestreken overhemden vind ik echt een afknapper. Als ik het zou doen voor een ander zou ik ook denken aan tien euro per uur.
Ik strijk niet meer. Boven staat de plank en het ijzer, voor dingen die toch even glad moeten (voor het dragen, niet voordat het de kast in gaat) maar ik heb hem al maanden niet meer gezien. HALLELUJA!
600 toeren wassen dan zijn ze een stuk natter en dus zwaarder waardoor de kreukels er zo uitzakken tijdens het drogen. Alle randjes van zakjes kraagjes etc even goed strak trekken bij het ophangen en gaat zo hop de kast in. Geen strijkbout bij nodig en geen kreukel te vinden.
Eerder streek ik ook alles. Maar tegenwoordig al een aantal jaar niks meer . Helemaaaal geen tijd meer voor. Bijna al mijn kleding is met stretch erin. En mijn man strijkt zijn kleding zelf! Gelukkig Als ik het een keer moet doen zeurt ie toch dat het niet goed is haha, ik bak er dus niet veel van.
Ik besteed het soms uit, als ik er gewoon geen tijd voor heb. Of als het mooi weer is en ik lekker naar buiten wil met de kids Wij wonen in een erg gereformeerde gemeente, waarbij de gezinnen ongeveer 8 kinderen hebben gemiddeld. Er zijn hier dus heeeeel veel 16 jarigen die niet voor 5 euro bruto bij de c1000 werken maar voor 5 euro netto oppassen, strijken, poetsen, de tuin doen of wat dan ook. Ik betaal dus 5 euro per uur, maar soms zijn het maar 3 overhemden die ze even doet (ja ja, mijn buurmeisje van 16 kan veel beter strijken dan ik ) en dan geef ik haar ook gewoon 5 euro, ook al is ze daar iets van 20 min mee bezig.
Goh, ik vind strijken eigenlijk best leuk . Kan heerlijk in gedachten wegglijden tijdens het strijken.
Misschien uitbesteden aan je man hij draagt die overhemden, neem ik aan. Ik strijk verder ook niets, alleen als het echt niet anders kan (en dat is niet vaak).
Mijn vorige wasmachine was een heel oude en kon niet meer aan dan 400 toeren (dat was ook het enige op de hele wasmachine, je kon dus niks instellen ofzo). Bij bepaalde dingen duurde het wel een week tot het helemaal droog was... 600 vind ik wel meevallen, vooral in de zomer met mooi weer of nu de verwarming toch aan staat.
Je kan ook op 400/600 toeren draaien, eruit halen wat je anders zou strijken, en de rest even opnieuw laten centrifugeren op 800 ofzo.
Gewoon niet strijken. De schoonmaakster strijkt mijn bloesjes en mans overhemden. De rest is zonde van m'n tijd.
Ik strijk niks. Moet eerlijk zeggen dat ik t ook gewoon niet kan. Ik strijk er meer kreukels in dan dat erin zaten. Als manlief ooit wat gestreken wil hebben, Prima! Mag die t naar z'n moeder brengen
Hier word alles gestreken behalve ondergoed en handdoeken (dus wel pyama's, beddengoed etc) Omdat ik dit wel een pre vind maar het een tijdrovende klus vind heb ik ook iemand die het doet. Mijn dame strijkt voor 12 euro per uur, nu heeft zij een prima tempo dus daar heb ik geen probleem mee (anders zou ik zoeken naar iemand met een stuk prijs) Heerlijk, zou haar nooit meer kwijt willen!
Voorop gesteld dat ik geen hekel heb aan strijken maar wel aan slechte strijkijzers! Dan doe je er verdomde lang over! Mijn tip koop een goede! Kost wat maar je hebt er veel plezier van zeker weten!
Ik streek altijd alles! Nu ben ik al veel selectiever. Maar helemaal niet meer strijken??? Ik moet wel zeggen dat als ik iets uit de droger haal en het nog warm is, het goed op te vouwen is zonder al te veel kreukels.
Ik strijk bijna nooit, meestal trekken de vouwen er wel uit als ik de was strak ophang. Maar sommige dingen moeten echt gestreken worden helaas. Overhemden, tja die heeft mijn man niet eens dus da's makkelijk. Bij mij ziet het er trouwens ook niet echt veel beter uit als ik het gestreken heb, ben er zooo slecht in en zooo langzaam.