Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yasmine, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmine

Yasmine Actief lid

14 jul 2006
    252
    0
    0
    Wie heeft ervaring met ovulatietesten???
    Bij wie het geholpen sneller zwanger te raken???En hoe snel ben je door testen zwanger geraakt???

En welke merk heb je dan gebruikt??

Ik hoop dat ik antwoord krijg op al mijn vragen, zijn er veel :) :)

2. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Ben ik ook benieuwd naar!! :-k Dus kom maar op met die antwoorden!!

3. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nou ik heb toevallig vorige week een ovulatietest gekregen van mijn moeder. die is van clear blue. alleen ik heb deze nog niet kunnen gebruiken en was er zelf ook wel benieuwd naar.

nu belde mijn vriendin mij gisteren op. ze heeft zelf een kleine van 8 mnd. ze vertelde mij dat ze zelf ook op een forum zat toen hun bezig waren. die meiden die daar ovulatietesten gebruikten waren binnen 1-3 maanden zwanger.

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Je weet enkel wanneer je eisprong is. Zelfs als je vrijt wanneer je eisprong is heb je maar een gemiddelde kans van 20% om zwanger te raken. Als je niet weet wanneer de sprong is moet je dus maar het geluk hebben dat je vrijt als je vruchtbaar bent. In die zin vergroot de test je kans.
    Ik denk wel dat je goed moet beseffen dat het kan helpen maar geen garantie geeft dat je dus sneller dan gemiddeld zwanger bent.
    Al hoop ik dat natuurlijk wel voor je hoor!!!

Groet Erica

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het gebruiken van ovulatietesten heeft niet tot resultaat sneller zwanger te worden, maar wel om inzicht te krijgen wanneer jij je eisprong hebt...

dan nog als je weet wanneer jij je eisprong hebt, is het afwachten of van de hoogeband er tussen zit en of jou eitje wel van dusdanig kwaliteit is dat bevruchting plaats vindt...

wat merk betreft kun je gewoon de testen uit de webwinkel bestellen of elders via internet gewoon van die dipsticks zijn het goedkoopste...

succes meid

6. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben ze deze cyclus (de 15e) voor het eerst gaan gebruiken. Ik gebruik al een jaar een persona. Als je de gegevens van de persona en FF (temperaturen) langs elkaar legt, blijkt dat we toch nogal eens misgeschoten hebben. FF geeft een ander moment van ovulatie aan dan de persona. Gezien het tijdstip van mijn ongi moet ik FF gelijk geven. FF geeft echter pas achteraf een ovulatie aan.
    Zelf vind ik de persona ( na een jaar lang gebruiken!) belastend. Het is een tijdje leuk, je krijgt zeker meer inzicht maar.....om 6.00's morgens met dat ding bezig zijn.....uiteindelijk ook gaan temperaturen....pfff.
    Zoals ik er nu voor sta denk ik er hard over enkel met ovulatietestjes verder te gaan. Veel ontspannender. Ik test in de middag een keer en klaar.

Niet zwanger worden kan vele oorzaken hebben. Het juiste tijdstip van bevruchting is relatief makkelijk te ontdekken. Het "moeten" word nu beperkt. De andere dagen hebben we "vrij". We hebben het beide vaak druk, hubbie maakt lange dagen....en dan nog "moeten" geeft veel druk. Stress ook, en dat lijkt me al helemaal niet bevorderlijk.

Dit bevalt tot nu toe erg goed. Resultaat.....afwachten. ;)

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Onze kleine Jordy is nu bijan 8 maanden oud. Voordat ik zwanger werdt van hem hebben we eerst een half jaar geklust zonder te letten op temp, slijm enz. Omdat ik na dat half jaar nog niet zwanger was (weet dat het normaal is dat het een half jaar tot een jaar kan duren, maar ik was als zoveel mensen ongeduldig hahaha). Dus toen besloot ik ovulatietesten te gaan gebruiken omdat ik uberhaupt wel wilde weten of ik een eisprong had. Heb ze twee maal gebruikt. De eerste keer een posi ovutest en elke dag geklust rond die tijd, ongeveer 1 week aangehouden. Maar zonder resultaat. De tweede keer had ik ook weer een posi ovutest en toen om de dag geklust ongeveer ook 1 week met het resultaat nu een bijna 8 maanden oude knul. Dus je ziet het bij mij heeft het geholpen, maar of het nu echt daaraan gelegen heeft dat weet ik niet. Het heeft er wel denk ik bij geholpen. Ook had ik het idee dat de hormonen van de pil pas na een half jaar uit mijn lichaam waren en dat het daarom ook niet lukte eerder. Dit omdat ik na een half jaar weer de klachten terug kreeg van de tijd dat ik nog niet aan de pil was. Toen ik de eerste keer aan de slag ging met de ovutesten waren die van claer bleu en de tweede keer heb ik ze gewoon via het internet besteld. Waren een stuk goedkoper en met goed resultaat. Nu ga ik voor de tweede ook weer beginnen met ovutesten want vond het heel erg prettig.

Groetjes Bianca (MamavanJordy)

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat noem je vrij??? veel vrouwen en dat blijkt uit reactie's hier wel vrijen vaak bijna alleen tijdens de (volgens hun) vruchtbare dagen...en of ze nou wel of niet tempen of wel of geen ovulatietesten gebruiken...steeds vaker lees je dat ze de periode ervoor of erna weinig tot niet "klussen"maar de meeste gaan ook uit van 1x een eisprong per maand terwijl als je het internet ff afgoogled lees je steeds vaker dat vrouwen een 2e eisprong waarnemen of in de verkeerde periode klussen omdat ze steevast uitgaan van die 14e dag terwijl vaak blijkt dat vrouwen hun ei al hebben op dag 9 of 10 van de cyclus of veel later dan gedacht....

ik ben persoonlijk van mening dat als je gewoon een geregeld sexleven hebt je meer kans hebt op een zwangerschap dan wanneer je klust op de (waarschijnlijk) vruchtbare dagen.....

ik ben van mezelf ervan overtuigd dat onze eerste verwekt is toen ik nog maar net van mijn menstruatie af was...dat weekend logeerde we bij mijn schoonzuster en de week ervoor (tijdens de menstruatie) hadden we het niet gedaan wel het weekend volgend op de menstruatie en ook later na het weekend toen we thuis waren is het er toen niet van gekomen omdat hij veel weg was, dus het kan niet anders geweest zijn dat het in dat weekend verwekt is...(dag 6-7 van mijn cyclus)

dit ondanks dat ik toch een heel mooie regelmatige cyclus heb....dus ja wat men ermee doet moet men natuurlijk zelf weten maar uit eigen ervaring en dat van andere zeg ik vanuit mijn standpunt gezien houd niet enkel vast aan die schijnbaar vruchtbare dagen want men heeft veel meer vruchtbare dagen in de maand.....

9. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hee Smoekie, dat had ik ook!! Mijn zoon is verwekt vlak na mijn menstruatie...daarna niet meer geklust omdat ik gelijk al misselijk was enzo...dacht dat ik de griep had. ;)
    Wat me nu opviel aan de temp-kaartjes...is dat ik na mijn vermoedelijke ei eigenlijk een beetje ophoud te klussen... :oops:
    Dus als ik een later ei zou hebben gehad, dan heb ik die al gemist..

De afgelopen twee ongi's waren zoals ik ze herinner...dus ik heb het idee dat ik nu toch wel ontpilt ben.
    Dus nu ga ik dus wel ff goed opletten..en gewoon blijven klussen... ;)
    Moet ook zeggen dat er aldoor wel wat was hoor...of hartstikke druk...of bloedjeheet...

Maar toch he...die ovu-testjes...ik vin ze wel onwijs duur hoor? Ik denk dat ik er nog maar even mee wacht....

10. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    @smoekie
    Ik bedoel met "vrij" niet dat we het niet meer doen. Door het niet weten wanneer de eisprong is waren we/ik er teveel mee bezig. Werd het vrijen haast een verplicht nummer. Dus absoluut geen positieve ontwikkeling.
    Ik begon de dag al met de persona, later kwam er het temperaturen bij.
    Een te lage temperatuur....vanavond nog maar een keer!
    Nu is het: Oja...even testen....
    Dus kort samengevat: de dagen van de positieve ovu-testjes zijn "moeten", de andere dagen zijn spontaan. En er zijn nu echt veeeel meer dagen waarin ik niets hoef te testen dan dat ik dit wel moet. Het vrijen is nu weer spontaner. Voor mij niet meer de druk vanwege een weer voor de volgende dag wachtende termometer.

Helemaal vrijuit gaan we niet. Onze leeftijd geeft zonder meer een tijdsdruk. We gaan nog tot plm zomer 2007 en dan is het over. Laten we die kansen dan ook nemen. Terug kijkend op temperatuurkaartjes waar ik nu aan zie dat we nogal eens "gemist" hebben. Jammer toch? Nu kan ik de "druk" tot enkele dagen per maand bekorten. En dan weg testen....er niet meer aan denken.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat bedoel ik dus, vrouwen denken altijd zeker te weten wanneer hun eisprong is, maar vooral omdat ik zeker weet dat de 1e toen verwekt is, ik had toen trouwens ook eerst geen idee dat ik zwanger was, want ik dacht dat duurt wel een paar maanden, en was er toen ook niet zo mee bezig (niet zoals nu ;) ) was het even terugrekenen toen bij de echo bleek hoelang ik dus zwanger was...vandaar dat ik ook altijd zeg dat het lichaam een heel raar iets is en je gewoonweg nooit iets zeker kunt weten...

iedereen voelt elke cyclus wel wat en iedereen refereert dat aan een aankomende of gewezen eisprong...maar dat hoeft dus totaal niet, en even googlen op internet kom je op heel wat interessante site's die wel degelijk laten zien dat het vaker voor lijkt te komen dat vrouwen hun eisprong op een heel ander moment tijdens de cyclus hebben dan de "gewone"14 dgn voor de volgende menstruatie...en tja als je dus alleen maar "klust" vlak voor en tijdens de (denkbare) vruchtbare dagen heb je dus grote kans dat je mis schiet... ;) en je daar misschien wel pas achter komt als je eenmaal in de mm molen zit...

ik ben de laatste paar maanden aardig wat bij de gyn geweest en elke keer een echo, en vaak bleek tijdens de echo dat of mijn eitje op knappen stond...maar ook dat er tijdens de echo bleek dat ik net mijn eisprong had gehad, terwijl ik er dus van overtuigd was deze ruim een week geleden te hebben gehad (gevoeld)...

nu vrijen wij gelukkig nog steeds geregeld en zeker niet alleen maar tijdens die welbekende dagen maar het zet je toch echt wel aan het denken dat je denkt je lichaam redelijk goed te kennen en dat zo'n echo dus een heel ander beeld laten zien...ofwel heb ik toen "gewoon" mijn ei gehad, en later nog een 2e eisprong, ofwel ik heb dus een stuk later dan gedacht (gevoeld) mijn eisprong gehad....

en tja ook jij zegt na je "vermoedelijke"ei minder te klussen, maar zo ben jij zeer zeker niet de enige, dat lees je van een grote meerderheid hier...waardoor je wel eens denkt de man mag blij zijn dat ze nog niet zwanger zijn, want het zal een saaie bedoening zijn als het "doel"bereikt is als je snapt wat ik bedoel... ;)

dan mag het gros van de kerels wel weer naar de draaideuren bij de Hema :)

wat die ovulatietesten betreft vindt ik de prijs ervan nog wel meevallen hoor....

jaja het lichaam blijft een raar iets... ;)

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ja door het tempen heb ik helaas meteen al de druk op het klussen gelegd...stom..maar ja...
    Nu heb je steeds zo van..ow de temp is nog steeds laag...vanavond dan nog maar een keer...
    En als mijn temp omhoog was, dan schoot het er al snel bij in.
    Dat is dus iets wat ik zeer zeker anders ga doen deze cyclus....

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Mag ik vragen waar jullie je ovulatietesten kopen/bestellen???
    En ik heb ergens gelezen dat er een merk absoluut niet goed is, ik weet alleen niet meer welke :oops:
    Gevonden dat waren Romedtesten. ;) Die zijn dus niet goed.Oke, niet gebruiken dus!!! Maar welke zijn dan wel goed, behalve die van CB, die heb ik gebruikt, maar ik vind ze zoooooooo duur :( Maar die zijn wel erg goed :oops:
    Liefs, mussie

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @mussie

Ik gebruik nu die van de website, hier te bestellen en deze zijn goed!
    (heb ook CB gebruikt, maar ook andere die ik elders op internet besteld had....ze noemde ze ook midstream (maar dan zonder roze dop) maar die waren helemaal niet goed!)

Ik zou die van de site bestellen.
    Goede prijs/kwaliteit verhouding (en nee ik heb geen aandelen hier ;) )

Bij mij hebben ze m'n ei goed aangegeven afgelopen cyclus, het is alleen nog niet gelukt ..raak..te schieten :oops:

Succes!

15. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Hai meiden,

Ik heb deze maand gebruik gemaakt van de digitale ovulatietesten van clearblue. Reden om toch voor de duurdere te kiezen is dat je hun testen smorgens vroeg kan doen en de andere merken niet met ochtend urine mag doen en 4 uur niet mag drinken of plassen. Nou dat werkt niet als je net zoals ik min. 2 liter water en thee op een dag drinkt. Daarnaast vind ik het testen op mijn werk ook onmogelijk.

Ik heb dus door die testen deze maand wel een betere indruk gekregen wanneer mijn ovulatie plaatsvind. Een paar dagen (3) later dan verwacht... dus ik heb nu ook na die :D smile te hebben gezien op de test nog een keertje extra gevreen.

Ik kan niet melden of het al werk aangezien dat het gisteren was maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik vond het fijn om te zien dat ik ten eerste een ovulatie had ;) en ook om te zien wanneer hij plaatsvond aangezien ik niet een goed inzicht meer heb sinds mijn miskraam en wij zouden heel graag weer (dit keer goed en gezond) zwanger willen worden.

Nogmaals ik laat over 2 weekjes wel horen of het heeft geholpen. Zo ja dan is het dat geld meer dan waard ;)

Liefs,

Gaby

16. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke, dan ga ik die ook proberen. Dankjewel ;)
    Hoelang duurdt het voor je de testen in huis hebt??? Weet je dat nog???

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ze ook van CB( ik heb er nog 3 liggen) maar doordat mijn cyclus nu helemaal van de rel is/was na mijn curettage, ben ik bang dat ik meerdere testen moet gaan gebruiken. :( En dan vind ik CB erg duur snap je? Ik moet wel zeggen dat voordat ik mijn 2e mk kreeg, ik ook zwanger ben geraakt doordat ik met CB getest had, en dus precies wist wanneer me ei in aantocht was. Hum, nu weet ik het even niet.Eerst maar eens de laatste 3 van CB opmaken denk ik :oops:
    In tussen ga ik voor jou duimen dat je een positieve test mag krijgen over 2 weken ;)
    Liefs, mussie

18. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

18 jul 2006
    405
    0
    0
    Hi Mussie,

Ik had ook via het internet van die dipsticks gekocht maar bij onvangst zag het er heel onbetrouwbaar uit en heb ik alsnog die CB (digitaal) gekocht. Ik had zoiets, ach als die baby er eenmaal is dan gaat hij of zij ook veel centjes kosten.. wat maakt die 30 euro dan nog uit. Maar ja in de hoop dat het deze maand tuurlijk raak is... als je 6 maanden lang het moet doen dan wordt het kostbaarder.

Ik was ook een beetje bang omdat ik best veel last had van mijn 'baarmoeder' (denk ik, het zit op die hoogte) dat er iets mis was (na de mk) en ik misschien geen ovulatie zou hebben. Dus na 5 dagen testen en nog steeds geen smiley werd ik wel een beetje ongerust. Ik had namelijk ingeschat dat het 3 dagen eerder zou plaatsvinden. Dat is best een groot verschil. Toch hadden wij wel sex just for fun en niet gepland. Dat vond ik fijn. Want anders denk je toch onbewust... ik moet 10 dagen sexen (omdat ik geen clue had wanneer mijn ovulatie zou plaatsvinden) en nu hebben wij juist sex for fun gehad zonder de stress dat we 'moesten'. Veeeeeeeeeeeeeeel fijner ;) Dus nog een bijkomend voordeel van die testen :)

Succes met je laatste 3 testjes, hopelijk is het genoeg en is het raak.

Liefs,

Gaby

19. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben nu besloten om 2 weken lang minstens 3x in de week te klussen. Intussen gebruik ik mijn CB testen. Ik vind die testen van CB ook erg handig, heel duidelijk zo'n vriendelijk lachend gezichtje, word ik helemaal blij van :) Ik ben nl niet zo goed in de streepjes testen :oops: Ik twijfel heel erg gauw en met CB hoef je dus echt niet te twijfelen ;)
    Ik wens jullie ook heel veel succes!!! En ik ga duimen he, komt goed ;)
    Liefs, mussie

20. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    De eerste keer dat ik ovutesten heb gebruikt was ik ook meteen zwanger....

Marian

Deel Deze Pagina