Duidelijk vanmorgen eisprong gevoeld en vanmiddag toch positieve ovu??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jette 1976, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand dit ook wel eens heeft gehad en wat het betekend.
    Vanmorgen duidelijk mijn eisprong gevoeld ( zoals ook de afgelopen 3 rondes) vanmiddag toch nog een ovulatietest gedaan: knalpositief.
    Betekend dit dat mijn ei gewoon nog de reis aflegt? Voel ik steeds iets anders en is mijn eisprong niet geweest? Moet er nog een tweede eisprong volgen? Wie weet het antwoord? :(:(:(:(:(

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ze zeggen dat je het springen van je ei vaak niet voelt maar het groeien wel. Als je het zeker wil weten moet je temperaturen (maar als je dat nog nooit gedaan hebt zal dat deze ronde niet meer gaan).
    Kan dus best dat hij morgen of overmorgen pas springt in mijn ogen. Hier hebben ovulatietesten nog nooit gelogen (en door het temperaturen kon ik dat met nagenoeg alle zekerheid zeggen). Maar ik voel niets van mijn eisprong, dus daar kan ik niet over mee praten.

3. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Gisteren ook al een hele positieve ovulatietest gehad vandaar..... Ik weet het ook niet:(

4. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die ovulatietestjes daar is geen peil op te trekken soms. Ik heb wel eens een positieve gehad van sensitest maar dan deed ik een CB digitale (met smiley) en die was weer negatief.
    Sprak laatst iemand die had PCOS en dus zeker weten geen eisprong en had toch positieve ovulatietestjes. Toen vertelde ze ook over een vriendin die nooit positieve ovulatietestjes had en toch zwanger was geraakt.
    Kortom, ik begin mijn vertrouwen in die dingen een btje kwijt te raken. Zou me er niet al teveel op vastpinnen als ik jou was en gewoon regelmatig blijven klussen zodat je je eisprong zeker weten niet kan missen...

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    je kan 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest hebben.. en die steekjes, afscheiding of andere dingen die je voelt kun je vaak ook een dag of twee, drie vóór je eisprong al hebben.. dus als hij gister en vandaag positief was denk ik dat je eitje morgen springt.. nog even door'klussen' dus ;)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mee eens;)

7. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Aan de bak dan maar;)

Bedankt voor het reageren in ieder geval! Ik ga morgen voor de zekerheid nog maar een ovu testje doen. Voor hetzelfde geld is ie nog positief en weet ik wat ik morgenavond weer moet doen:p

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een ovulatietest pikt de LH-piek op. De LH-piek wekt je eisprong op. Een eisprong komt ongeveer 24-48 u na de LH-piek. De test zegt niks over het werkelijke moment van de eisprong, het zegt iets over de piek. De LH-piek kan best 1-2 dagen duren, waardoor je vaker positief test. Je gaat uit van de eerste positieve ovulatietest, daar tel je 24-48 u bij op, dan heb je ongeveer je eisprong.

Het is niet zo dat je de eisprong hebt op het moment van een positieve ov-test en dat hij geweest is als de test weer lichter wordt. Zo werken de testen namelijk niet, dat staat totaal los van elkaar.

Deel Deze Pagina