Zl is nu 13 maand oud (bijna 14) en ben een beetje onzeker: om mij heen zie ik kindjes van dezelfde leeftijd die heel druk zijn: rennen, vliegen, spullen gooien, kasten overhoop halen en vooral weinig geduld en korte spanningsboog. maar onze zl is heel precies en geduldig, kan wel een half uur achter elkaar bekers stapelen, alle vormen in de vormenstoof doen (kan hij perfect), blokken bouwen, sorteren. Ook is hij gek op boeken: hij bladert erg graag en wijst daarbij alle plaatjes aan die we dan moeten benoemen. ook kun je hem naar plaatjes vragen en dan pakt hij zelf het juiste boek met de juiste bladzijde erbij. Hij heeft echt een lange spanningsboog. Verder vind hij andere mensen heel leuk (supermarkt, andere kindjes) en is hij erg open, sociaal en vriendelijk. Ben een beetje onzeker aan het worden, is het 'raar' dat mijn kindje zo serieus met dingen bezig kan zijn en een lange spanningsboog heeft terwijl heel veel leeftijdsgenootjes veel drukker zijn met van alles en nog wat?
Natuurlijk is het niet raar, elk kind is anders. Hoe waren jullie vroeger als kind? Wat een heerlijk ventje dat hij zich al zo goed kan vermaken. Ik was zelf als kind heel rustig en kon mezelf echt lang vermaken terwijl mijn zusje het tegenovergestelde was. No worries!!!
Nee hoor, is niet 'raar'....anders was mijn zoontje ook 'raar', ik zeg was want inmiddels kan ie erg druk en boevig zijn maar kan zich nog steeds prima vermaken met z'n autootjes en boekjes, hele rollenspellen...heerlijk om naar te kijken
Onze dochter was rond die lft ook erg rustig en geduldig maar is nu wel anders haha Ze is nu druk,gek en hysterisch. Zou me geen zorgen maken.
Ons meisje is ook heel rustig, kijkt altijd serieus of soms zelfs boos tenzij ze echt moet lachen. Is verder wel heel vriendelijk (zegt men) maar ze speelt gewoon heel rustig. Nu ze lopen kan is ze natuurlijk wel veel meer aan het bewegen, maar dan nog niet zo snel en lomp als sommige andere kindjes. Ze kan ook heel goed gewoon rustig in haar peuterstoeltje een koekje eten en wat drinken. Ik vind het wel fijn
Haha Geweldig toch! Ik kan mijn zoon hoogstens 5 minuten vermaken met iets. Als ik hem met iets laat spelen wat hij eigenlijk niet mag (zoals bijvoorbeeld de muis van de computer) dan houdt hij het wel 10 minuten vol... Ben blij dat hij zo rustig is! Mijn moeder vertelde me dat mijn broer ook zo was als baby. Ze is toen bij de huisarts geweest om hem te laten onderzoeken, want ze vond het niet normaal. De Dr. moest toen lachen en had ook tegen mijn moeder gezegd dat ze juist blij moest zijn dat hij zo lief was!
Mijn dochter is net 2 en is altijd zo geweest, nu nog. Kan heerlijk rustig een boekje bekijken, in d'r stoeltje iets eten, spelen met het poppenhuis. Ze heeft nooit dingen kapot gemaakt of wild gedaan, luistert heel erg goed. Heel voorzichtig ook, eerst bekijken of iets kan, en het dan pas wel of niet doen. Gewoon een heel lief kind. Ik vind het heerlijk! Bij mijn zoontje merk ik echt al het verschil, die is met 10,5 maand al zo'n wildebras. Smijten, gooien, geen rem, veel herrie maken, zit geen seconde stil. Hem moet ik echt in de gaten houden, bij dochter hoefde dat nooit. Ik zou zeggen geniet er van! Mijn dochter zit sinds een half haar op een peuterspeelzaaltje elke ochtend en daar zeggen ze ook dat ze heel lief en beleefd is, maar gelukkig wel van zich af bijt en echt boos wordt als een ander kindje iets doet wat ze niet leuk vindt. Daar ben ik wel blij om, was in het begin bang dat ze zich zou laten ondersneeuwen maar daar is ze juist tegenovergesteld!
Wil je even ruilen haha ?? Is helemaal niet raar hoor! Ieder kind heeft zijn eigen karakter. Zou soms eens willen dat dl haar energieniveau enz. wat omlaag gaat . Kan zich geen 5 minuten met iets vermaken, moet constant vermaakt worden. Zit geen seconde stil, brullen, tieren, lawaai maken, overal mee slaan, op bijten. Echt geen seconde stilte hier in huis (jawel als ze slaapt haha ). Alleen maar deugnieterij momenteel .
Denk dat het ook gewoon karakter is en wat een kind om zich heen gewend is. Bij ons Zou zo'n kind ook niet passen omdat we allemaal druk zijn en dus ook vooral wilde gekke dingen met hem doen. Hij weet niet beter! Merk bijv dat hij bij mijn schoonouders ook heel rustig kan zijn en geconcentreerder. Zijn zijn ook wat rustiger met hem. Betekend overigens niet dat hij niet ook 20 min bekers kan stapelen enzo.
Nou hier een korte boog, had hem graag wat langer gewild nieuw speelgoed is soms 10 minuten leuk, maar het meeste is na een paar minuten klaar en dan wil ze weer wat anders Het enige wat ze langer leuk vind is buiten spelen. Met haar loopkar door de tuin er spulletjes in doen, er weer uit halen. Zelf in gaan zitten, staan, er achter lopen. Gras eten, steentjes oprapen, takjes gooien. Dus ik hoop op droog weer komende tijd