Hi, Dit vraag ik me nu zo vaak af als ik de baby voel bewegen. Dan voel ik het weer bovenin schoppen, dan voel ik wat schuiven/porren rond mijn navel (ruggetje? handjes? voetjes?) en wordt er links naast mijn navel of onderin geschopt. Hebben jullie enige voorstelling hoe een kindje dan telkens ligt? Ik probeer wel eens te voelen, maar kan alleen de voetjes voelen als het schopt. Hebben jullie zelf enig idee hoe jullie kindje ligt? Wij willen volgende week een pretecho laten maken, hopelijk voel ik dan wat en kan ik het misschien plaatsen wat ik voel. Het is zo vreemd vind ik dat je van alles voelt, maar van het meeste niet eens weet wat je nou precies voelt. Of ben ik een beetje raar hierin? groetjes, Snoopy
een pretecho is natuurlijk hartstikke leuk om te doen, maar bedenk je wel dat hij/zij ene uurtje later weer anders kan liggen? op ene gegeven moment hoe verder je komt in je zwangerschap voel je het beduidend beter hoor! Dan kun je echt voelen waar de kont ligt en ruggetje etc... Alvast veel plezier met de echo!
Ik besef zeker wel dat de kleine een uur later weer anders kan liggen, als het wakker is ligt het echt rondjes in mijn buik te draaien, maar ik vraag me dus wel af wat ik voel draaien. Soms voel ik een schopje links en een zachter schopje rechts, dat is dan dus het handje of een elleboog. Maar de rest? Geen idee. Wel leuk om te weten dat dat wel duidelijker gaat worden, al vraag ik me af of mijn placenta aan de voorkant iets uitmaakt? Ik voelde de baby al wel snel (19 weken) en ook erg goed. Maar ben wel benieuwd of ik tijdens een echo weer iets voel schuiven zeg maar en dan op het beeld kan zien wat ik voel... Ik ga maar nergens vanuit, we gaan ook weer voor 3D maar dat lukte de vorige keer ook niet. We zullen wel zien, ben wel erg benieuwd! Jij succes met bevallen! groetjes, Snoopy
Nou ligt mijn placenta voorop dus zoveel voel ik niet. Ik kan het wel beredeneren. Hij/zij duwt z'n kontje steeds helemaal omhoog, dat voel ik en ik heb bedacht dat dat nooit z'n hoofdje kan zijn, dat kan je toch helemaal niet met je hoofd? Dan aaien wij even over z'n billetjes en z'n ruggetje. Twee plopjes naast elkaar zijn volgens mij de voetjes, want motorisch kan een kind nog niet z'n handen bij elkaar brengen iig niet bewust. Op dit moment probeert hij een nieuw ritme uit ik voel voor en achterin schopjes, haha. Linda
Ik had dit probleem ook heel vaak, kon totaal niet plaatsen hoe ze lag. Pas vanaf ongeveer 33 weken kon ik voelen waar het ruggetje lag en van daaruit bepalen hoe de benen erbij liggen. Bij de vk konden ze goed de positie bepalen en hebben ze uitgelegd hoe ze lag. Toen ze echter gingen luisteren verschoof ze meteen weer en lag ze dus opeens anders. Ik zelf merk daar niets van dus kon ook absoluut niets met het gegeven hoe ze op een bepaald moment lag.
Mijn kindje ligt eigenlijk heel veel hetzelfde Hoofdje bovenin (rond bolletje) schuift wel eens wat heen en weer ruggetje rechts en billen beneden d=bij de ingang. Beentjes een beetje opgetrokken aan de linkerkant. voel ik steeds de voetjes
Hier kom ik er ook meestal niet uit hoe ze ligt. Het is dat de verloskundige zei dat als je iets hoekigs voelt dat dat de billetjes zijn dus ga daar maar steeds vanuit. Maar verder soms is me hele buik hard en ja hoe ligt ze er dan bij? Erg lastig idd, zei al tegen me vriend, jammer dat ik niet z'n apparaat heb waarmee ik in me buik kan gluren om te kijken hoe ze nu weer ligt.
Hi, CreaLinda, voelde jij sowieso weinig door je placenta aan de voorkant, of voel je niet goed hoe hij ligt? Ik voel namelijk heel veel, met ook een placenta aan de voorkant, maar misschien is het straks lastiger te voelen hoe het ligt? Han, ik voel de kleine dus telkens al wel verschuiven, soms voel ik echt iets langs mijn buikwand glijden, soms voel ik een bepaalde druk ergens en dan voel ik de schopjes op een andere plek, volgens mij wordt er dan echt gedraaid. Maar het zal inderdaad ook wel voorkomen dat de kleine zich verplaatst en ik het niet voel. De verloskundige kon anderhalve week geleden ook vertellen hoe het toen lag, vind ik echt knap! Maar goed, zij doen dit ook dagelijks. Amber, jij kan dus zelf voelen hoe je kindje ligt? Ik voel ook wel eens schopjes links, eigenlijk nooit rechts, dus de rug zal dan inderdaad vaak rechts liggen. Maar volgens mij wisselt het met hoofd boven en beneden, al denk ik nu vaak beneden, want ik wordt niet meer zo vaak in mijn blaas geschopt (gelukkig ). De schopjes zitten de afgelopen dagen vooral aan de bovenkant. Lindavg, daarom ben ik ook benieuwd of ik iets kan plaatsen als ik de echo heb. Het lijkt me later trouwens ook moeilijk te voelen, behalve als je baby heel beweeglijk is, dan zie je duidelijk wat uitsteken en dat zullen dan wel de billen zijn, of een voetje of handje. Bij mij is het nu dat ik wel wat voel en zie bewegen, maar nog niet duidelijk iets hoekigs ofzo, daarvoor is het volgens mij ook nog te vroeg. groetjes, Snoopy
rug/billen liggen bij mij aan de linker kant, die kant is ook harder dan de rechter kant. hoe het verder ligt geen idee voel soms boven en soms beneden wat trillingen.
Hier ook een placenta aan de voorkant. Ik kan ook echt niet achterhalen hoe het nou ligt en waar nou het hoofdje zit. Voel wel plekken waar het wat harder is maar dat is het dan ook. Volgende week krijgen we bij de vk weer een echo, misschien dat dan het een en ander duidelijk wordt.
bij mij ligt de baby voornamelijk met zijn hoofdje hoog in de baarmoeder ik voelt dat wel heel goed omdat ik dan echt bovenin men buik een bolletje voel en dat aan de ene kant niet heel erg fijn zit,ik voel hem dan ook draaien. groetjes jeslin
Hier ook placenta aan de voorkant. Pretecho is inderdaad ideale gelegenheid om te vragen wat je voelt. Voel je iets hards, is het altijd de billetjes. Het hoofdje is tot na de bevalling te zacht om mee te duwen, dus duwen=billetjes Nu kan ik via doorvoelen (ben 31 weken) het ruggetje volgen. Dan weet je rug/billetjes, kun je de benen raden. Ik dacht dus dat ze stuit lag, omdat ik beneden voel schoppen. Maar ze ligt met haar benen dubbel, hoofd beneden, en schopt dus ook beneden. Boven schoppen is bij mij stuit, beneden schoppen is goed liggen......
hier hoofdje naar beneden al vanaf het begin eigenlijk rug rechts dus ik voel de trappen lekker in me rechterribben hmmm geen prettig gevoel en onderin haar armpjes dus ik word als ze probeert te strekken zowel boven als benenden geschopt en geslagen .
Hier hoofdje naar beneden. Rugje aan de linker kant, billen boven, en beentjes en armpjes aan de rechter kant.
Gisteravond nog even zitten voelen en op een gegeven moment voelde ik voor een vrij groot stuk een druk tegen mijn buikwand. Volgens mij was dit dan de billetjes/ruggetje. Toch blijft het gissen voor mij maar wel leuk om hiermee te "spelen" !
We hebben vanochtend de pretecho gehad, 3D ook, wel aardig gelukt. Maar de baby heeft de neiging om met zijn/haar gezicht tegen de placenta aan te liggen, dus het was best lastig om een glimpje op te vangen. Maar het was in ieder geval al meer dan ik had verwacht! (was nergens vanuit gegaan). Ik voel vaak de voetjes bovenin, en dacht dat het hoofdje dan wel onderin zou liggen, maar net als bij Pollywol, liggen de beentjes bij het hoofdje. Net als een armpje, bij alle echo's telkens bij het mondje, echt grappig. Op een gegeven moment voelde ik rechtsonder iets omhoog komen, ik dacht dus de voetjes, of anders de billetjes, maar ze ging kijken en het was een armpje/handje! Het voelt iets minder krachtig dan een voetje, maar had nooit verwacht dat het een hand/elleboog zou zijn! Dus hoofd, benen en armpje lagen linksboven, rechtsonder de billetjes met aan mijn buikkant een armpje, helemaal langs het lichaam. De keren dat ik dus geschop in mijn blaas/darmen had, zal de baby wel met het hoofd naar beneden hebben gelegen. Ach, het heeft nu nog even, laat nog maar lekker rondwiebelen nu het nog kan. En over een maandje graag met het hoofd naar beneden als het even kan Ze kon trouwens ook duidelijk zien wat het was, dat lukte bij de 20 weken echo niet, ze heeft het opgeschreven. Ik wil op zich wel weten wat het is, mijn vriend twijfelt nog. We kunnen altijd kijken als we willen, dat is wel makkelijk. Het staat ook op video, kunnen we meekijken met wat zij heeft gezien. groetjes, Snoopy
Leuk om te lezen hoe het bij iedereen ligt...blijft voor mij toch een beetje gissen...Morgen krijgen we weer een echo dus dan wordt er misschien een hoop duidelijk. Afgelopen zondag een behoorlijk harde trap in mijn zij gekregen, dat moet toch haast wel een voetje zijn, schrok er zelf van maar wel heel erg leuk !