doe ik het nou goed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Even een vraag..

Ik ben 10 aug gestopt met de pil en ben 11 september ongi geworden, reken ik dan goed dat mijn cyclus 32 dagen is?
    Dit ivm een positieve test gisterochtend...

Groetjes

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan het beste van 11 sept. rekenen tot je volgende menstruatie.
    Dan heb je denk ik een beter beeld....

Anders:
    Als tussen 10 aug. en 11 sept. 32 dagen zitten...dan klopt het ;)

3. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik kan dus van 11 sept af niet meer rekenen omdat ik dus gisterochtend positief getest heb.... :D
    Maar daar zitten idd 32 dagen tussen, dus dan weet ik een beetje wanneer mijn innestelling bijvoorbeeld was enzo...
    En dat zou volgens de calculator dan 4 oktober zijn, dus dan zou ik as donderdag 2 weken zwanger zijn......
    Tenzij mijn cylus dus vorige maand anders was, omdat dit pas ronde 2 is na mijn pil....pff... moeilijk he! :)

Groetjes

4. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Ik vermoed dat het vorige maand anders is verlopen omdat je gemiddeld rond week 4 positief test ( omdat je dan je NOD hebt.. ) bij 2 weken zwangerschap is het HCG waarde nog heel laag....

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    och...je bent gewoon lekker zwanger, da's het belangrijkste he!
    GEFELICIFLAPSTEERD!

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Je krijgt de 2 weken voor de bevruchting "kado". Als je gisteren dus je NOD had (dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden) ben je nu 4 weken en 1 dag zwanger. Gefeliciteerd!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow...had niet gelezen dat je zwanger BENT!
    Ik verplaats je onderwerp meteen even naar zwangerschap.
    Hou "gewoon" een slag om de arm. Je weet toch nooit zeker hoe lang je precies zwanger bent. Dat hoor je wel bij de eerste echo.
    Je eisprong en de bevruchting zijn doorvoor bepalend en tjah...dat weet je nooit zeker ;)
    Elmo

8. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Miepie,

Dat kan toch niet? Want ik ben 11 sept ongi nog geworden, en naar mijn weten was dat echt ongi.... Dan zou ik 1 week later zwanger geworden zijn...?

Ohhhh ik weet het allemaal niet meer hoor! HELLUUPPP

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Echo afwachten ;)

10. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Wanneer krijg ik die dan?

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Normaal gesproken rond de 12 weken.
    Je kan je vk ook uitleggen hoe en wat met je cyclus en stoppen met de pil. Waarschijnlijk kan zij je dan ook wel een schatting geven, of de echo iets eerder plannen.
    Gewoon even bellen morgen.
    Elmo

12. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Whaa morgen al?! D8 dat ik eerst nog moest wachten tot eind november en dan pas naar HA, en die stuurt me door! Ohhh wel spannend he!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom zou je wachten met bellen?
    Je kan zo je gegevens vast aan de vk doorgeven en aangeven dat je niet precies weet hoelang je zwanger bent.
    Ik denk dat zij wel een hele goede gok kan doen hoor ;)
    Aangezien het in de eerste ronde raak was.
    Elmo

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Als eerste gefeliciteerd..
    Je krijgt ook zowiezo 2 weken kado hè.. :)

11/09/07 Eerste dag van je laatste menstruatie

26/09/07 Een beetje vruchtbaar

27/09/07 Vruchtbaar

28/09/07 Erg vruchtbaar

29/09/07 Eisprong

04/10/07 Innesteldag

13/10/07 Vanaf hier kun je testen

Vermoedelijke bevallingsdatum:

22/06/08

15. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd! Het zou best kunnen dat je eerste cyclus nadat je gestopt bent met de pil wat langer is dan nu. Maar je bent zwanger, daar gaat het om. Als je straks je eerste echo krijgt (rond de 12 weken, zou iets eerder kunnen), dan kunnen ze vrij nauwkeurig meten hoe lang je zwanger bent. De eerst 13 a 14 weken groeien alle foetussen namelijk even hard. Op zich maakt het niet zoveel uit of je nu 4,5 week of 5 weken zwanger bent (hoewel dat nu misschien wel een wereld van verschil voor je is)

16. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Gefeliciteerd! Als je test positiefis, dan ben je gewoon zwanger hoor...! En ik denk dat je dan inderdaad 4 weken zwanger bent, en dat kan heel goed, ik ben zelf 3 september nog ongesteld geweest en ben nu 6 weken zwanger.

17. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik weet ook niet hoe lang ik zwanger ben, waarschijnlijk 6 weken maar kunnen er ook 10 zijn, want mijn laatste menstruatie was heel licht. Ik ben dus afgelopen week wel naar de huisarts geweest, en zij heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog voor een termijn echo. Dan kunnen ze zien hoe ver ik al ben. Maar aangezien jij na je laatste menstruatie in september pas met de pil bent gestopt, is de kans natuurlijk groot dat je nu gewoon 4 weken zwanger bent.... Nogmaals: gefeliciteerd! En gewoon morgen even bellen!

18. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Waarom krijg je 2 weken kado als je maar 2 weken ( voor mijn gevoel ) zwanger bent? Dat begrijp ik niet... Want dit ben ik dan toch ook echt? Snappen jullie hoe ik het bedoel? Ik ga uit van mijn innesteling die
    "4 okt " geweest zou moeten zijn..... Ik moet eigenlijk niet zo piepen he!
    Maar ik vind dit ZOO! eng allemaal en spannend...pff...

En bel je gewoon een VK vanuit het tel. boek? Hoop niet dat dit al te stom overkomt hoor! Of doe je dit via je huisarts?

Ik doe woensdag ochtend nog even een test voor de zekerheid, en dan bel ik morgenochtend even de HA om een afspraak te maken voor woensdag ochtend....

Liefs

PS Ben echt blij dat ik hier me ei kwijt kan, en reacties krijg, aangezien we het nog niemand willen vertellen...

19. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Weet je wat het ook is?....... Heb niet echt zwangerschapsverschijnselen ( behalve een beetje zwaar gevoel in me buik ) misschien dat het daarom zo onwerkelijk is allemaal...

20. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik moet morgen ochtend om 08.50 uur bij de HA zijn...... Ik doe morgenochtend eerst nog even een test, gewoon voor de zekerheid! :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

Deel Deze Pagina