Hoi! Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en ik heb sinds 7 weken al een lage bloeddruk. Eerst had ik de hoop dat ik mezelf rond de twaalf weken beter zou voelen, maar de lage bloeddruk klachten zijn helaas alleen maar verergerd. Ze nemen mijn leven over en beïnvloeden mijn hele dag. Allereerst word ik al duizelig en met een licht gevoel in mijn hoofd wakker. De rest van de dag gaan de klachten vrijwel niet weg en word ik er ook misselijk door. Ik heb een dreumes waar ik ook voor moet zorgen, maar dat gaat niet altijd even goed. Zijn er meer dames bij wie de lage bloeddruk zo aanwezig is? En wat doen jullie hieraan? Liefs, Milou
Wat vervelend dat je daar nu al last van hebt zeg! Hoe hoog is je bloeddruk nu? Ik heb 17-21/22wk hele lage bloeddruk gehad, veel zoute dingen gegeten op moment dat ik duizelig was. Had altijd zakje zoute drop bij me & bij de lunch standaard een bouillon gedronken. Wel apart dat je er nu al last van hebt, meestal duikt ie pas rond die 20 wk omlaag zover ik weet..
Hoe laag is je bloeddruk? Die van mij is ook erg laag, de hele zwangerschap al zo geweest en ben ook vaak duizelig. Zoute dingen eten hielp bij mij helaas niks. Er is ook niks tegen te doen en hoort helaas bij de zwangerschap.
Hoe laag mijn bloeddruk momenteel is weet ik niet, maar ga een deze dagen een bloeddrukmeter ophalen bij mijn schoonouders. De laatste twee afspraken bij de controle werd wel al aangegeven dat deze te laag is en zou mij niks verbazen als deze verder is gedaald. Bij mijn eerste zwangerschap had ik van week 13/14 tot en met week 18 een lage bloeddruk, zover ik mij kan herinneren. Dus een echt goed vooruitzicht heb ik ook nog niet Hier heb ik al opkikkers en drop geprobeerd, maar ook hier helpt niks. Zooo frustrerend!
Misschien dat er in deze onderwerpen nog andere tips staan tegen een lage bloeddruk tijdens je zwangerschap: Tips bij lage bloeddruk Hele lage bloeddruk, wie ook?
Ik heb ook een lage bloeddruk, varierend tussen 75/50 en 95/55. Ook vaak duizelig/vlekken/sterretjes zien. Weinig advies, behalve rustig overeind komen, goed drinken en ik neem ook regelmatig wat extra zout via bouillon/cup a soup. Drop kan idd ook helpen maar dat lust ik niet
Hier van mijzelf al een hele lage bloeddruk . Kunnen ze helaas niks tegen doen alleen zelf kan je ervoor zorgen dat je genoeg zouten binnen krijgt. Normale bloeddruk is voor mij al een verhoogde bloeddruk. Als ik zwanger ben is hij trouwens nog lager ( ongeacht termijn) Daardoor mega veel last van hartkloppingen (zwaar vervelend)
Ik heb ook standaard lage bloeddruk, maar tijdens een zs heb ik er lást van. Begint meestal rond 16 weken (elke zs) en gaat rond week 26 weer over. Nou ja, overgaan... dan heb ik me er vooral heel erg op aangepast. Dat betekent gewoon heel rustig aan doen. Zoute drop best veel gegeten. Daarnaast bouillon en water gedronken met een hoger zoutgehalte. Het haalt qua bloeddruk niet veel uit, maar ik voelde me er wel beter door. Verder ijskoud water deed me ook goed, sowieso altijd water bij je hebben. Gyn zei me ook dat er verder niet veel aan te doen is. Behalve dat het irritant is (voorzichtig met lang, heet douchen/in bad gaan!!) is het geen ramp. Beter dit dan hoge bloeddruk, toch?! Succes!
Erg lastig ja, herken je klachten wel, hier werd ik er ook erg misselijk van! Ik begin smorgens met een tl sole (google maar eens) door mn vruchtensap, tussen de middag bouillon en als ik tussendoor last heb een dropje.. En dan is mn bloeddruk 120/80 bij vk, dus die zegt dat is toch niet laag... Nou, als je kijkt hoeveel zout ik daarvoor extra gebruik
Maggi in de soep, marmite op je broodje kaas, drop. Voor het opstaan eerst op de rand van het bed zitten. Eten voordat je opstaat, drop. Goed drinken. Verder geen tips.