Ben het zo beu!!

Discussie in 'De lounge' gestart door pixiehollow, 25 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Even van me af schrijven!! Ben het zo beu dat mijn ouders telkens zagen over mijn figuur.

Ben drie maanden geleden bevallen, er moet nog 8 kilo terug af. Buikje is nog redelijk slap van de KS, de spieren moeten nog herstellen enz...

Maar elke keer als ik bij mijn ouders kom dan moeten ze daar toch een opmerking over kunnen maken.

Eerst tijdens de zwangerschap, dat ik toch echt wel dik werd.
    Verleden week vroegen mijn vader en mijn broer of ik terug zwanger was, want mijn buik was toch echt nog dik!!! Dit vind ik zo al kei onbeschoft, zoiets zeg je toch niet?!

En vandaag zegt mijn moeder dat Sebastiaan wel een zacht kussentje heeft aan mijn buik, daar kan hij goed op zitten!

Ik vind dit dus echt niet leuk meer. Het is toch niet zo schandalig dat er na drie maanden nog 8 kg af moet?! ( was in totaal 26 kg bijgekomen)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

halllllllloooo je bent 3 maanden (dat is 12 weekjes) geleden bevallen.. zijn ze gek...
    en je hebt ook nog een ks gehaad, wat betekend dat je buik leterlijk is doorgesneden.

Het is 9 maanden op en 9 maanden af, bij mij duurde het 12 a 14 maanden voordat ik weer mijn eigen figuur terug kreeg.

ik zou eens een plaatje laten zien (of achteloos laten liggen) van wat er allemaal word gedaan met en keizersnede en hun gewoon heel eerlijk vragen of ze het leuk vinden om je pijn te doen, met hun rare opmerkingen over gewicht?
    er heeft in 9 maanden een gigantische verandering plaatsgevonden in jou lichaam en als hun daar geen respect voor kunnen opbrengen is dat HUN probleem. En ik zou in jou plaats alleen nog maar zeggen 9 maanden op 9 maanden af minimaal en nu houden jullie op te zeuren, mijn lijf, mijn baby, mijn leven.

3. Mayameid

Mayameid Actief lid

23 jul 2010
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat 9 maanden voor na je bevalling om terug te komen op je "gewone" gewicht!(ontzwangeren) Maar wat naar voor je dat je familie zo vervelend doet :( vind dat je daar best van mag zeggen hoor! je bent toch al 18 kilo afgevallen!!
    je kan beter rustig aan kilo's kwijt raken heb je kans dat ze er ook niet zo snel meer aan zitten en kan je huid ook beter herstellen.

Ik vind het in ieder geval al een hele prestatie dat je binnen 3 maanden zoveel afgevallen bent!

Liefs

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou leuke ouders heb jij zeg. Wat hebben ze tegen een buikje. Raar dat ze zo reageren. Je moet zeggen wat de rest ook zegt en zeggen ben ik niet mooi genoeg om jullie dochter te zijn. Ben ik dan minder enz. Gewoon op hun gevoel in spelen dat het je gewoon pijn doet. Een vader en moeder die zo iets tegen hun kind zeggen hebben wijnig respect voor je sorry. Die van mij hoefde dat zeker niet te zeggen. Ze zouden meteen de wint van voren krijgen en van achter bah.

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nouja zeg, je bent pas 3 maanden geleden bevallen ( en ook nog met een keizersnee)
    vind je het logisch dat het er nog niet af is...

ik zou het toch echt tegen je ouders zeggen hoor.
    gewoon zeggen dat je het niet leuk vind dat ze zulke opmerkingen maken,omdat dat kwetsend is.

en als je dat niet durft gewoon een sneer opmerking terug maken.
    dan zullen ze de hint ook wel begrijpen toch?

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou jaaaaaaaa zeg :$! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal spuugzat van bent. Herstellen van een zwangerschap en bevalling is al zwaar voor je lichaam en als je een ks hebt gehad nog veel zwaarder. Ik vind het helemaal geen schande dat je nog 8 kilo moet.

Ik ben ook 3 maanden geleden bevallen, net als mijn nichtje. Allebei gewoon via de natuurlijke weg en wij zij ook allebei nog niet op gewicht hoor. Bij mij zitten de extra kilo's nog in mijn kont en bovenbenen en bij mijn nichtje nog in haar buik.

Dikke KNUF meid, want ik kan me helemaal indenken dat het op deze manier ook niet echt uitnodigend is om nog vaak bij je ouders langs te gaan. En laat je niet gek maken hoor, het is echt heel normaal dat je nog niet terug op gewicht bent. Zoals andere meiden ook al zeiden "9 maanden op, 9 maanden af".

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het is bekent dat je na een keizersnede veel langer moet herstellen dan bij een gewone bevalling. zowel buik als spieren zijn doorgesneden dus dat je buik nog niet strak is is heel normaal.
    ik zelf was gemiddeld met 4 wk weer op me gewicht en was 27 en 25 kilo aangekomen bij de kids en bij alicia zelfs nog lichter na 4 wk. natuurlijke bevalling en mijn buik is weer zo plat als van te voren. mijn zus heeft er langer moeite mee gehad

je hebt een wonder op de wereld gezet en vind het zwaar asso dat een ouder zo doet tegen hun kind. geen haar op mijn hoofd die mijn kinderen belagelijk zou maken.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tuurlijk is dat niet gek ! 3 maanden geleden is nog zo kort. Ik ben nu pas de kilo's van Levi zijn zwangerschap aan het weg werken,en die wordt bijna 2.
    Zeker als je een ks hebt gehad heeft je lichaam gewoon wat langer de tijd nodig. Zou wel even goed duidelijk maken dat je niet gediend bent van die opmerkingen.

9. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wat vervelend zeg! ik ben nu 9 maanden geleden bevallen ook met een ks en ben nog steeds niet op gewicht!
    (begin me nu wel een beetje schuldig te voelen want ja de 9maanden op 9 maanden af geld niet meer voor mij)
    Maar ik heb er het mooiste wat er is voor terug gekregen. Hier maakt mijn familie ook wel eens een opmerking en dat doet zeer!
    Maar bij jouw familie is het wel heel erg! ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen en gewoon heerlijk genietn van je kleintje!

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Nou ja, dat is echt rot voor je!! je bent pas geleden bevallen!!
    Zeker omdat het je ouders zijn, zul je het je misschien nog meer
    aantrekken....pffff wel jammer dat ze zoiets zeggen.

Meid als jij tevreden bent met hoe je bent en rustig op jouw manier wilt afvallen zeg ik go for it!!! Ieder heeft zijn eigen tempo hoor!

En anders moet je het gewoon een x zeggen dat ze ermee kappen dat het je raakt

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Van je ouders moet je het hebben.........

Als iemand ánders het nou zei, kan je je er nog wel bij neerleggen, maar om zoiets van je ouders te horen......nee, niet erg leuk.
    jammer.....

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Nou ja zeg.... Het is 3 maanden geleden!!! Zo raar dat er tegenwoordig van mensen om je heen wordt verwacht dat je na je bevalling zo snel mogelijk weer op je oude gewicht moet zitten.... Het liefste nog 10 kilo eronder en een blokjesbuik!!

Ik kreeg laatst de opmerking van familie ' zou je nou wel suiker in je koffie doen?' vond ik ook zo raar.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou ja zeg!!!! Zoals voorgangers ook al zeggen, negen maanden op en minstens negen maanden af. De dames die al sneller weer op gewicht zijn, dat zijn de positieve uitzondering op de regel! Dus jouw familie moet zichzelf maar eens heel goed achter de oren krabben! Dit soort kwetsende opmerkingen.... :x:x:x

Mijn dochter is nu bijna 16 maanden, en ik was "pas" rond haar eerste verjaardag weer op gewicht. Moet wel zeggen dat ik uiteindelijk 14 kilo was gegroeid en er niets voor heb gedaan om al eerder op gewicht te komen oid. Inmiddels ben ik weer zo'n drie maanden met de pil gestopt en val ik langzaam aan nog weer iets af. Was twee jaar geleden ook zo.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ongelooflijk! Ik zou toch eens zeggen dat je daar niet van gedient bent!
    Mijn dochter is nu 16 weken, ik was 35 kilo aangekomen en ja ik ben ook nog laaaaang niet zoals ik voor de zwangerschap was.
    Mijn familie moedigt me juist aan, zegt telkens dat ze zien dat ik weer afgevallen ben, dat ik er goed uit zie etc etc! Zo hoort het toch ook.
    Wat raar dat ze dat niet doen! Niet leuk!
    Mijn broer heeft met 6 weken na de bevalling tegen me gezegd voor de grap; ben je nou alweer zwanger??? Ik ben toen boos geworden en toen was het ook meteen afgelopen. Hij bedoelde het als grapje, maar als je figuur zo verandert is vind je dat niet zo grappig.

Zeg er wat van hoor!

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier precies dezelfde opmerkingen gehad maar dan van mijn schoonmoeder :x
    Niks van aantrekken meid, hier ook een ks gehad en ik dacht maar steeds, ach, het IQ is niet hoger dan dat het is, jammer voor haar.

16. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Dank u allemaal voor de lieve reacties. Ik voel me er al weer veel beter door.

Band met mijn ouders is niet echt super, vandaar dat ik er ook niets van zeg om ruzie te vermijden.

Ik stoor me zelf niet echt aan die extra kilo's, ik heb er iets heel moois voor in de plaats gekregen. K heb kleren gekocht in de maat die ik nu heb, zodat ik er toch leuk kan bijlopen, dus ook geen frustratie meer voor de kleerkast :)

Begrijp ook niet waarom ze zo doen, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo tegen mijn kinderen zou praten. Het gevolg zal wel zijn dat ik niet zo vaak meer op bezoek ga, vind ik wel jammer voor mijn zoontje, want ik had graag gehad dat hij zou opgroeien in een gezellige familie.

17. Mayameid

Mayameid Actief lid

23 jul 2010
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dat is de enige mening die telt.. die van jezelf ;)

18. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat Chantal ook zegt, die mensen hebben blijkbaar geen hoger IQ of EQ zelfs want zoiets zou je nooit willen zeggen tegen je kind!
    Hebben ze geen leven of zo, dat ze zich zo druk moeten maken om jouw lichaam en hoe dat er uit ziet?! Ze zouden intens gelukkig moeten zijn met jou en het kleinkind dat je ze hebt kunnen geven!

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

nou ik heb dat hier ook! en moet nog bevallen ook!!
    ben nu 12 kg aangekomen.. en soms hoor ik : jaa het begint al aardig op te schieten he de kilo's.. en mijn familie zitten me ook echt aan te kijken als ik een keer wat ''lekkers'' eet van; ''zou je dat wel doen''.. stapelgek word ik er van!! sta elke dag op de weegschaal om te kijken of het niet te veel word kwa kilo's zo onzeker word ik van die mensen!!! en als je gaat zitten zitten ze ook echt van top tot teen te kijken en te genieten ofzo dat ik wat dikker ben geworden !!!!

20. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Mijn eerste gedachte toen ik je verhaal las was je moeder een koekje van eigen deeg te geven en vragen wanneer ze een afspraak gaat maken bij de botox-kliniek want die rimpels hoeven tegenwoordig toch niet meer.

Zal ze ook niet leuk vinden zo'n opmerking maar misschien ondervindt ze dan hoe kwetsend het kan overkomen als er commentaar geleverd wordt op je uiterlijk.

Deel Deze Pagina