Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat. Mijn dochter had de eerste maanden echt mamma-honger en sliep ook altijd op mijn borst. Dit was na een maand of 3 veel minder en ging het slapen steeds beter. Het enige advies wat ik kan bedenken is enerzijds tegemoetkomen aan de behoeften van je kindje, anderzijds misschien blijven oefenen in haar eigen bedje. Dus proberen, lukt het niet, lekker bij je nemen in bed. Ik heb op het gebied van samen slapen niet echt tips. Behalve dat ik, als ik samen met mijn dochter sliep, onder een 1-persoonsdekbed sliep en zij naast me in een slaapzakje. Ik lag dan zo dat ze er niet onder kon schuiven. Succes!
Jemig, zit ik net een hele tekst te typen......is het weg. Daar kan ik dan zo van balen. Ze was net op mijn arm in slaap gevallen en ik dacht dat ik haar wel stiekem even weg kon leggen maar nee dus........ Nu is ze weer zwaar overstuur aan het huilen. Mijn vriend is boven maar die krijgt haar amper stil. ik had al een k-dag dus heb het nu even gehad. Ik hoor haar ook echt mama roepen. Hebben jullie dat ook gehad op 4 maanden? We hebben het hier beiden al vrij vaak gehoord. Mijn oudste van 5 is al een uur aan het spoken. @ona, je hebt ook gelijk hoor. Ik ga het nu maar echt accepteren dat ze gewoon overdag echt niet slapen gaat. Althans niet op de momenten dat ik dat wil. Vandaag is ze trouwens wel tijdens het voeden in slaap gevallen toen we op bed lagen. Ik had haar bovenop het dekbed gelegd en dat voelde al beter als onder het dekbed. De kussens aan de zijkant van het bed en ik heb maar een boekje gelezen. Een draagzak heb ik ook echter heb ik ook rugklachten dus kan ik niet zo lang dragen. @mamavanl, jemig meid, respect hoor. Jij hebt het wel heel zwaar. In de nachten er ook uit en ook nog werken. Dat het je lukt vind ik erg knap. Ik geef idd ook borstvoeding maar ze eet maar 4 x per dag. Soms 5keer. Het is dan wel gelijk dat ze erg lang eet. Ze heeft ook geen honger ofzo. Ik denk idd wel dat jet periodes zijn. Het moet toch een keer ophouden? Haalt de ostheopaat wat uit bij jullie? Ik twijfel om daar een keer heen te gaan. Ik had alleen gelezen dat er in 2007 een kindje overleden was na een bezoekje ostheopaat en, schijterd die ik ben, nu durf ik niet meer zo goed. @nescio, aaah er is dus hoop. Over een week is ze 5 maanden. Ik hoop telkens dat dit gewoon een sprongetje is ofzo. De vier maanden sprong. Tja, dat hoop ik echter al een vanaf haar geboorte haha. Weet je wat ik ook vaak denk. De eerste week heeft ze amper bij mij kunnen liggen omdat ze in het ziekenhuis onder de lampen heeft gelegen. Dan denk ik, misschien heeft ze daar een klein trauma aan overgehouden en voelt ze zich nu niet goed? Kan dat denken jullie? Ze wil ook echt mij. Door mijn man kan ze niet echt getroost worden. Kom ik er eenmaal aan dan is ze direct stil. Oke, stiekem voel ik mij wel een beetje vereerd maar het is best lullig voor mijn vriend. Nu is ze gelukkig gaan slapen na minstens een uur met haar in de weer te zijn geweest. En zoals elke avond eindigt het met dat ik, nadat ze een eeuw gehuild heeft voor mijn gevoel, over haar bed heen hang, haar in mijn armen heb terwijl ze in bed ligt, en ze dan plots wel rustig wordt en gaat slapen. Dit nadat ik dan 3x geweest was en mijn vriend alweer 10 minuten bij haar was. Soms krijg ik ook wel het idee dat ze juist door ons niet slapen kan maar laat je haar even alleen dan schreeuwt ze het dak eraf. Nou, ik ga maar slapen. Morgen begint de school weer, bah. Ik vond de vakantie net zo leuk met zijn allen lekker thuis. Ach ja................
Mijn dochter heeft ook reflux en wij hebben haar in een zijligkusse gelegd, dat bleek de oplossing. Toen ze ook daarin ging draaien hebben we het zonder geprobeerd ging ze op haar buik slapen en hebben we haar laten gaan. In een zijligkussen liggen ze vast en kan je lekker naast haar gaan liggen zonder bang te zijn dat ze van bed rolt ofzo.
Wij hebben ook flink getobt met het slapen overdag, dus ik ben op een dag gaan googlen en ben ik op twee websites terecht gekomen die mij enorm geholpen hebben, we hebben nu absoluut geen problemen meer met slapen, het lijkt er nu zelfs op dat wanneer ik met hem zijn kamer binnenloop dat hij al helemaal zin heeft om te gaan slapen. Ik heb deze sites echt helemaal uitgepluisd en eruit gehaald wat het beste bij ons past. Wij wilden hem bijvoorbeeld ook absoluut niet laten huilen. Inbakeren is ook geen optie meer voor je, omdat ze al kan omrollen, maar op die website staat nog veel meer behulzame informatie. Inbakeren.nl Slaapbabyslaap.nl Succes!
Klinkt met name als mijn dochter M, maar dan zonder het doorslapen . M sliep fantastisch in de draagdoek. Dat zou ik doen.
Gelukkig maar dat ze zich goed ontwikkeld. En ja, het komt heus goed. Het is zwaar voor nu, maar de meeste kinderen beginnen als peuters beter te slapen. Of de nu goedslapende baby's worden als peuters weer heel vaak wakker @Aloe, mijn dochtertje riep ook 'mmmammmm' inderdaad, wij dachten: het zou toch niet? Nu roept ze nog altijd mamama (ook baba sinds kort, dus het gaat gelijk op), maar alleen als ze honger heeft. Mijn kraamverzorgster zei toen dat het best kon dat ze "memm" zei, oftewel tiet
Ik heb niet het hele topic gelezen maar alleen je eerste post en het enige wat ik kan zeggen. Dit had mijn verhaal vier maanden terug kunnen zijn! Ze sliep alleen bij mij aan de borst en ik sliep soms smiddags met der mee. Maar op een gegeven moment werd ik er gek van en begon me ook net zoals jij zorgen te maken. Ik ben er toen na het proberen van ongeveer alles achter gekomen dat ze het liefst op der buik slaapt en der pas een half uur tot een uur na de eerste slaap signalen in bed moet leggen. Dan slaapt ze na wat jammeren of spelen zo in. Wat was ik blij toen dat gebeurde! Succes! Eb weet je bent niet de enige
Tip: ga eens naar een osteopaat misschien zit er iets in haar nekje niet lekker waardoor ze niet lekker ligt. Vaak zie je dat de nacht dan geen probleem is omdat ze dan echt supermoe zijn. Soms vinden ze het op hun buik liggen daarom ook niet fijn en verklaart dat waarom ze zittend of tegen jou aan wel kan slapen. Van niet willen is nog geen sprake ik denk dat ze graag wil maar dat het niet lukt...
Nou ze heeft vandaag in de ochtend een half uurtje geslapen en in de kinderwagen ook ongeveer een uurtje. Aan de borst nog 15 minuten ongeveer. Dit was echt een hele goede dag. En nu ligt ze gewoon in bed, zonder te huilen!! Nou ja een beetje huilen. Ik heb haar nu om half 7 in badje gedaan. Eten gegeven. Ze viel al in slaap tijdens de voeding. Daardoor kon ze niet goed een boertje doen waardoor ze dus weer wakker werd. Toen was het even boertje doen en nu slaapt ze weer. hopelijk blijft ze lekker slapen. Voortaan ga ik dat elke dag doen dat badje. Ik deed dat meestal 1 x per 3 dagen. Oudste heeft eczeem namelijk.
Mijn zoontje heeft het ook gehad en sliep alleen in de box overdag tot maand of 5. Opeens sliep hij een paar weken maar 1 keer een uurtje in zijn bed of gewoon niet. Het was ook opeens weer over. Laatste weken slaapt hij weer heel veel haha. Ik geef ook nog steeds bv. Succes !
Ik heb haar vandaag trouwens voor het eerst in de kinderstoel aan tafel gezet. Vanmiddag vond ze dat zo fantastisch toen we bij mijn vriendin waren dus ik dacht nou leuk he.......niet dus. Ze heeft alleen maar zitten bleren haha. Ze was alleen ook wel erg moe. Dus ging ze bij mij op schoot maar dan pakt ze dus alles he. Zat ze met haar hand midden in mijn rijst. Ik vind dat zo leuk. Lekkere tegenstelling ook. Zij die alles aan het ontdekken is en mijn oudste die met lange tanden zit te eten. Oh men ze gaat weer huilen.
Allereerst misschien eens even een middagje vrij nemen en iemand op laten passen. Iemand die lekker erop uit gaat met haar (zodat ze niet aan het slaapjes-moment-in-bed toekomt) en jij even je handen vrij hebt. Dat helpt bij mij altijd erg goed Heb je al andere fopspeentjes geprobeerd? Hier gaat bib goed, difrax of avent voor geen meter Mijn kleine slaapt overdag ook lastig, ik moet echt bij haar gaan zitten en mijn hand tegen haar gezichtje aan leggen. Ik stop haar armpjes in, of ik laat haar met haar handjes mijn arm vast pakken. Verder kijk ik haar niet aan, stop haar speentje regelmatig terug en ssshhh regelmatig. Als ze echt overstuur raakt pak ik haar, troost ik haar en probeer ik het nog een keer. Laten huilen werkt niet, dan gaat ze over de pis en slaapt ze zeker niet meer. Dus daar begin ik echt niet aan. OP het KDV slaapt ze wel zonder problemen, dus laat ik het maar lekker zo. Ze slaapt trouwens wel maar een half uurtje, maar daar komt bij dat ze dan wel tot 9 uur / 9.30 's ochtends slaapt met wat voedingen tussendoor.
Mijn dochter sliep waar ik was, of in de box, of in haar wandelwagen of in haar eigen bedje op onze slaapkamer. Zij wilde gelukkig niet vaak op mij slapen door mijn hoge bloeddruk. Rond de 6 maanden, sliep ze 's middags en 's avonds niet meer lekker in de box en ben ik haar op bed gaan leggen. Rond de 8 maanden volgde vanzelf de ochtend dut. Overigens slaapt ze nog steeds niet door, en wil zelfs nog een nachtfles, in overleg met de KA hebben we ons erbij neer gelegd.
Wat grappig ik doe het nu precies zo idd. Mijn hand tegen haar gezichtje, vaak ssssshhhhh, en er naast blijven zitten zonder haar aan te kijken. Dit lijkt wel wat te werken. Gisteravond dacht ik dus dat ze na dat badje heel relaxed ging slapen. Dat was ook zo echter werd ze dus meerdere keren wakker en wilde ze ineens om 23 uur een voeding. Arme ml heeft een half uur bij haar gestaan maar wist haar niet stil te krijgen. Hierdoor werd ik weer boos op hem omdat hij telkens hetzelfde aan het doen was maar hierdoor ging ze helemaal over de zeik. Ik wilde het hem alleen zelf laten doen omdat we hier steeds meer merken dat ze alleen door mij getroost kan worden. Ja, op een gegeven moment werd hij een beetje wanhopig en ging toen hele gesprekken tegen haar voeren waardoor ze nog meer over de rooie ging. Uiteindelijk pakte ik haar dus toch maar en toen was ze zo zielig in mijn wang aan het happen dat ik het idee kreeg dat ze misschien wel honger had.......duh! Ik ben dat alleen helemaal niet meer gewend op dat tijdstip. Of ze nu honger heeft gekregen van het gillen/troost of dat ze gewoon honger had dat weet ik niet.
@kattekit, anderefopspeen proberen is misschien ook wel wat. Ze heeft ook niets waar ze altijd mee zit. Geen tutdoekje of, speen ofzo. Mijn oudste had altijd haar duim en doekje. Nou ideaal want zo kon ze zichzelf enorm goed troosten. En dat van die oppas is ook wel een idee.
Hier slaapt hij pas sinds een week of 4 ook overdag in zijn bedje. De nachten doet hij ook goed sinds 3 maanden. Maar overdag blijft het een dramaatje. Vaak slaapt hij 2 (als ik geluk heb) 3 keer per dag driekwartier. Nu in zijn bedje. Voorheen alleen in de bondolino. Ik ben op zo n punt beland dat het mij niet uitmaakte WAAR hij sliep, als hij maar sliep hahaha.. En ook ik ging dan maar wandelen als hij echt te moe was en niet te genieten. Je moet wat. Ik heb nog een ouder zoontje, dus kan helaas niet lekker samen met de jongste in bed kruipen, lijkt me een zaligheid....mmmmm.. Maar goed, sinds een week of 4 de omslag, hij slaapt in zijn bedje overdag. Ik doe niets anders, ben alleen altijd blijven proberen. En idd broekje uit, slaapzak aan, knuffelpopje erbij, speentje erin...en ik doe de was boven, zodat ik niet bij het in slaap vallen 20 keer naar boven moet. Pas als hij slaapt ga ik naar beneden. Gordijnen dicht, zo donker mogelijk maken.... Sucses ermee hihi, t is slopend hoor.