Ben het zo zat! (Overdag slapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aloe, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby heeft zware verborgen reflux 3x daags medium en motillium en onder strenge controle kinderarts. Door het weinige slapen overdag waardoor oververmoeidheid werd de reflux ook erger... Ze heeft soms pijn ook als ze moe is en wil slapen.... dan toch leg ik haar te slapen want ik weet dat als we dat niet doen haar reflux nog erger wordt....

2. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Medium moet nexium zijn (typen op tablet grrr)

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja ik probeer idd te mediteren. Al is het maar 5 minuten op een dag.
    Ik ga morgen haar bedje weer ophogen. Hoe hebben jullie het opgehoogd?
    Ik had er eerst boeken ondergezet maar het bedje is nogal massief en dus staat het niet echt lekker. Ik had ook niet het idee het echt een verschil uitmaakte.

Nu heb ik net haar bedje opgemaakt en een gedragen nachtjapon over haar matras gespannen. Ik weet niet of het wat uitmaakt maar ze is zonder ook maar een kick te geven in slaap gevallen. Ik val bijna uit mijn bed van verbazing. Dit is ook echt nog nooit gebeurd. Ik durf het bijna niet op te schrijven gewoon. En ze was echt wakker toen ik haar er in legde. Ze bleef gewoon rustig. Ze was lekker in badje geweest en toen een uurtje gedronken.

Goh.......ik heb dit nog nooit gehad. Hopelijk maakt ze een goede nacht.

Bedankt voor jetips trouwens.
    Toch fijn om even met mensen te sparren.

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja hebben we ook idd maar dat vind ze ook niets.
    Ook wil ik dat ze gewoon echt leert in bedje te slapen.
    Ze slaapt namelijk echt niet als ze beneden is.

5. Aloe

Aloe Niet meer actief

Oke dus verkoudheid geeft verergering reflux. Nou wie weet wordt het straks allemaal wat makkelijker als ze minder verkouden is.

6. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Hoi, ook ik had een heel moeileijke slapper de eerste 3 maanden - ik dacht aan alles: reflux, KISS, noem maar op. Uiteindelijk was ik zo overtuid dan er iets aan de hand was dat mijn dochter werd ter observatie opgenomen. Ze hebben Ph-meting gedaah, verschillende onderzoeken en het bleek dat ze gewoonweg overprikkeld was. Na 1 dag in het ziekenhuis in een witte kamer zonder enige afleding, sliep ze van voeding tot voeding :( - ik kon mijn ogen niet geloven. Ik had haar blijkbaar dus toch veel te veel prikkels gegeven ook al dacht ik dat ik het niet deed. Sinds zie tijd was mijn werk op aleen de RRR aan te houden en zorgen dat ik het ECHT blijf doen. Dat betekende 2 weken ten koste van alles (ik had geen andere kinderen dus dan scheelt) vast ritme aanhield, dus iets van 1 uur na het wakker worden en bij eerste signalen van vermoeidheid weer in bed.
    Ik vond het opmerkelijk dat je zegt dat zolag je dezelfde dingen op vaste tijden elke dag doet gaat het beter. Ik zou het zeker een paar weken proberen om zo door te gaan (wat mogelijk is met je oudste kind natuurlijk). En nog iets: mijn dochter ging pas na haar 7,5 lange slaapjes overdag maken, daarvoor was het meestal 45 min. Dus ik deed ze gewoon 3 x 45 in bed overdag. Pas toen ze ging kruipen ging ze 1,5 uur slapen. Ik hoop dat je hier iets aan heeft en heel veel sterkte! uiteindelijk wordt het wel beter - het is een questie van tijd

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik begrijp je wel hoor. Ik moet ook zeggen dat wanneer ze ouder zou zijn geweest ik makkelijker zou zijn wat het laten huilen betreft. Als ouder weet je zeg maar wanneer het omslaat in het echt nodig hebben en het gewoon leuk vinden om bij je te zijn. Dat hoor je aan de manier van huilen en zie je in het gedrag.

Ik vind baby van onder de 6 maanden toch te jong om te laten huilen. Vooral omdat hun huilen om jou. Ze begrijpen nog niet dat ze het huilen ook heel bewust gebruiken kunnen en dus is er wat. Maar ja wat is dat nu eigenlijk laten huilen. Ik heb haar in het begin een keer laten huilen op advies van de ka. 3 uur lang bleef ze huilen, ik ging er om de 10 minuten heen. Het hielp dus niets. Ze hield niet op. Nou ik wel. Dat doe ik nooit meer.

Ik las laatst een artikel:
    Nieuw onderzoek: “laten huilen kan” | Onrustigebaby.nl

En ook een ander artikel waarin geschreven werd dat het langdurig huilen het cortisolgehalte in het bloed verhoogd wat de hersenen weer kan aantasten. Ook dat je kindje hechtingsprolemen kan krijgen enz.......nou ja je weet vast zelf wel wat er allemaal over geschreven wordt.
    Deze kids zouden idd stoppen met huilen, vrolijk lijken maar bij testen bleek het cortisolgehalte wel degelijk hoger te zijn.

Het is voor mij de reden dat ik haar niet wil laten huilen. Met een paar maanden meer is het weer een ander verhaal.

Maar goed ik denk dat maar weinig moeders hun kind echt laten huilen zonder nog een paar keer terug te gaan. Dus in dat licht....was is dat nu eigenlijk laten huilen?

Gecontroleerd huilen doet ze nu ook. Ik bedoel, ik zit erbij maar pak haar niet constant op. Is dat laten huilen? Ja, maar niet terwijl ze alleen is. Ik hou haar hand vast enz.

Ik heb iig de Dooky gehaald zodat ik haar morgen in de efteling kan afschermen als ze slapen moet.

Ik ben blij dat jullie er zijn dames.

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik ga ook zeker zo door idd maar jeminee wat is dat soms ingewikkeld door mijn oudste en haar bezigheden. Ik vraag vaak al aan andere ouders of ze met hun mag meelopen maar ja......mijn oudste verdiend natuurlijk ook een geinteresseerde moeder. Dat maakt het soms echt heel moeilijk en ook zo dat ik geen ritme aan kan houden. Daarom heb ik langgeprobeerd haar in mijn ritme te duwen maar dat werkt dus ook niet. Wel heb ik overdag tv uit enz. Rust in huis weet je wel.

Het inslapen is hier echt het probleem. Ze krijst en gilt echt. Zo zielig.

Hoe beperk jij de prikkels?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij een baby jonger dan 6 maanden is aangetoond dat dit schadelijk is. Ik heb Caitlyn (en Thirza destijds ook), om die reden steeds bij me gedragen in een draagdoek: rechtop en dus zo weinig mogelijk last van de reflux, (alhoewel Caitlyn op het toppunt van de reflux zelfs dat haast niet kon verdragen :().
    Inmiddels slaapt Caitlyn in haar eigen bedje en sinds begin deze week valt ze daarin ook zelf in slaap, (tot vorige week legde ik haar slapend in bed). Ze huilt niet, af en toe jengelt ze.
    Die methode lijkt me voor een jonge baby echt ver de voorkeur genieten.

Bovendien: de laten-huilen-methode werkte bij onze oudste gewoon uberhaupt niet. Voorstanders van deze methode doen alsof succes gegarandeerd is, maar dat is dus helemaal niet waar.
    Thirza had echt teveel pijn om daar rustig van te worden. Hebben op meerdere momenten in onze wanhoop pogingen gedaan, maar dan lag ze gewoon te kotsen zo overstuur was ze. Zijn we dus mee gestopt en uiteindelijk heeft ze gewoon zelf in slaap leren vallen. Dat heeft bij onze oudste helaas bijna 2 jaar geduurd, omdat we door CB en huisarts voortdurend afgescheept werden met 'dit is normaal'. Yeah right, een baby die 12-14 uur op een dag huilt, dat is normaal.... ;)
    Toen we dus na bijna 2 jaar eindelijk wel de gezondheidsproblemen onder controle kregen, werd ze eindelijk rustig en we zijn toen zonder problemen in een normaal ritme gekomen.
    Een kind dat huilt, daar is wat mee en de enige echt goede oplossing, is om de problemen onder controle te krijgen. Als dat lukt, gaat een kind gewoon slapen.

10. SelleBel

SelleBel Lid

12 dec 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi....

Moeilijk eigenlijk allemaal he waarom hebben ze nou niet gewoon een handleiding bij de geboorte!
    @Rozemarijke de reflux van jouw kleintjes klinkt ontzettend heftig wat zwaar voor jullie.... Ik snap dat laten huilen gewoon geen optie was. En het werkt niet bij ieder kind. Als ik Ria Blom moet geloven slaapt iedere baby onafgebroken 2 a 3 uur per keer zo'n 3 a 4 keer per dag, nou niet dus. Ontzettend sneu voor je kleintjes en respect hoe jullie dat dragen... en wat je zegt een baby 12 a 14 uur per dag huilen klopt echt niet. Toen gingen er bij mij ook belletjes rinkelen.

@Aloe ik heb idd meerdere artikelen gelezen over wel/niet laten huilen. Zo moeilijk om daardoor een goede richting te kiezen... Bij mij was het op een gegeven moment een soort van 'wat maakt het nog uit modus' of ze nou 10 uur huilend en oververmoeid in mijn armen ligt of dat ik haar een keer laat huilen in bed. Ik was op. De eerste keer huilde ze ruim 20 minuten, waarvan de eerste 10 min. Krijsen. Ik zelf heb jankend met mijn hoofd in mijn armen op de eettafel gelegen. De slaapjes daarna nam het steeds een beetje af....

Ik hoop echt dat je een modus met je kleintje kunt vinden en zelf een beetje rust vindt....

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ben je niet bang dat als je overdag samen met haar gaat slapen, dat ze dit dan 's nachts ook wil? Met het risico dat ze 's nachts ook niet meer alleen wil slapen en dus gaat huilen. Dit is in ieder geval de ervaring met onze zoon.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter sliep dag en nacht op of naast me de eerste tijd (en veel in de draagdoek overdag, dan sliep ze niet, maar ontspande ze wel), het was zwaar (want ook naast/op mij sliep ze niet altijd even goed), maar ik heb er geen seconde spijt van gehad: inmiddels slaapt ze goed in haar eigen bed.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je voorstander bent van samen slapen en dit veilig in praktijk kunt brengen, is dat natuurlijk prima. In ons geval (en dat geldt voor de meeste 'nederlandse' bedden) is het niet op een veilige manier te doen. Dus om die reden hebben wij het absoluut nooit gedaan.

14. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    wat ik onbewust deed is bij elk piepje oppakken en dragen - Ik moest leren om haar niet elke second proberen te vermaken met haar aanspreken of liedjes zingen of knuffelen.

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja dat herken ik wel idd.
    Ook als ze in de box lag ging ik er al voor elke scheet die dwars zat heen. Nu laat ik haar wat meer zelf proberen.

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou Dames,

Ik wil het toch nog even delen.
    Na afgelopen vrijdag dat ik er echt even helemaal doorheen zat in de middag verraste ze ons enorm in de avond. Ze ging slapen zonder ook maar te jammeren. Echt waar. Perplex stond ik.

Zaterdag zijn we naar de Efteling geweest en ik was bang dat ze uit haar ritme zou raken nu en dat de hele week slaaptraining voor niets zou zijn geweest maar niets was minder waar.
    Het ging zo goed in de Efteling. Ze is zo lief geweest. 2x een half uur in de ochtend en 1x 2 uur in de middag geslapen in de wagen. Dooky over de kap en ze sliep. In de avond thuis ging ze gewoon slapen. We hebben zo'n fantastische dag gehad.

Gister overdag super geslapen. In de avond zonder huilen gaan slapen en nu vandaag spant de kroon tot nu toe. Ze ligt voor de derde keer vandaag (wow, echt hoor ik weet niet wat ik meemaak) te slapen. Ze heeft al 2x 1,15 uur geslapen!

Zou mijn slaaptraining geholpen hebben?
    Ik ben tot nu toe zo blij.

Ik heb haar bed ook nog opgehoogd, vuilniszakken voor de ramen, geen liedje meer voor het slapen behalve het korte trekpopje aan haar bed. We zeggen voor en na elk slaapje de schaapjes gedag. In de snoozz, geef haar nu elke keer een doekje. Ik geef haar een kus en ga weg en dan gaat ze gewoon slapen! En ze wordt vrolijk wakker!

Ik ben zo blij! Ik hoop zo dat dit zo blijft. Na 5 maanden mag dat weleens, vinden jullie niet?

17. MamavanL

MamavanL Lid

23 aug 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zeg! Waarschijnlijk heeft ze duidelijkheid nodig. Bij ons staat het bedje ook erg schuin. In het begin zelfs 45 graden op advies van de kinderarts. Succes en geniet van alle tijd die je ineens hebt :)

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel goed! En kan het zijn dat ze wat meer prikkels nodig heeft? Dat daarom het uitstapje naar de Efteling heeft geholpen? Wij waren in het begin ook supervoorzichtig, maar ons meisje sliep haar eerste nacht door op haar eerste vakantie notabene! (toen was ze 3 maanden). Ze had prikkels nodig en verandering van omgeving. Ik leerde toen dat ze dat heel erg goed aankon en dat gebrek aan prikkels haar verveeld en chagrijnig maakte (lees: niet slapen en veel jengelen).

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

#99 Aloe, 14 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2013
    Dat idee heb ik bij haar idd ook ja.
    Dat ze zich soms gewoon verveelt en juist meer prikkels nodig heeft.
    Behalve als ze in bed ligt dan niet. Dan wil ze geen muziekje.

Deel Deze Pagina