hallo allemaal, ik heb een vraagje eigenlijk iets waar ik mee zit. bij ons thuis is het erg gehorig, we hebben geen dubbele beglazing en ook heb ik af en toe het gevoel alsof we met de buren samenwonen. ik hoor ze vechten, naar de wc gaan enz. op zich zou ik thuis willen bevallen, maar door de boven genoemde reden heb ik toch liever het ziekenhuis. waar ik lekker mijn gang kan gaan. Als ik thuis beval, dan heb ik nu al het gevoel dat de buren mee zullen luisteren, wat mij naar gevoel geeft. in feite zou ik niks van de buren moeten aantrekken op dat moment, maar ben zo bang dat dat mijn bevalling zou beïnvloeden. Terwijl als ik in het ziekenhuis zou bevallen, en dan daarna lekker naar huis kan gaan zonder dat de buren ook maar iets horen of weten. het idee zit me zo dwars, wat is jullie idee hierover? gr.
Als je compleet met je bevalling bezig wilt zijn dan zou ik als ik jou was lekker in het zh bevallen! Als je tijdens je bevalling ook nog moet gaan bedenken dat je zachtjes moet doen omdat de buren je anders horen zou ik zeker niet thuis bevallen! Echter, als je dat kunt loslaten dan kun je natuurlijk wel thuisbevallen. Het is denk ik maar net hoe je er tegenaan kijkt. Veel succes met het maken van je keuze!
Ik zou het ook verelend hebben gevonden als de buren me hadden gehoord, dus je bent niet de enige. Toen het bij mij wat heftiger werd, riep ik: "doe het raam dicht, ik wil niet dat Kraai (zo noemen we heel gemeen en kinderachtig de buurvrouw, omdat ze niet aardig is en zo`n schelle stem heeft) me hoort!" Maar ik snap je dus goed en zou als het zo gehorig was in mijn huis ook zeker naar het ziekenhuis gaan. Succes!
Dat is voor mij ook een rede om naar het ziekenhuis te gaan hoor voor de bevalling. Lijkt me echt erg dat iedereen me kan horen.
dank jullie wel voor de reactie, wilde het al met mijn verloskundige over hebben, maar was bang dat ze me voor gek zou verklaren. het hield me echt bezig zou niets liever willen dan in mijn eigen huis bevallen.strax hangen alle buren bij mij voor de deur om te luisteren. mijn buurvrouw die gluurt al door het gaatje zodra mijn man of ik onze stem verheffen.
ik denk dat je tijdens je bevalling daar helemaal niet bij na denkt hoor! Ik tenminste niet........... ik heb uitgebreid lopen gillen, tja, ik was nu eenmaal aan het bevallen, haha
Volgens mij zijn de meeste vrouwen juist in zichzelf gekeerd, zei een kraamverzorgster in ieder tegen me. Of je schreeuwt of niet...dat weet je van tevoren niet. Wil je echt jezelf laten gaan, zou ik in het Ziekenhuis bevallen.
In het ziekenhuis kunnen anderen je ook wel horen, denk ik, of niet? Ik heb me er niet zo druk om gemaakt, maar heb ook niet echt liggen gillen of zo. Wel gegromd!
Kan het me goed voorstellen dat je je zo voelt. Ons huis is ook heel gehorig. Je kan ook heel veel horen wat er bij de buren gebeurt. In het ziekenhuis zou ik me toch veel anoniemer voelen dan thuis. Lijkt me niet leuk als ze bij de buren bijvoorbeeld tegen elkaar zeggen: "Oh, hoor eens, Anna is aan het bevallen... jee wat stelt ze zich aan!" Ik wil dan ook heel graag in het ziekenhuis bevallen.
Ik zou gewoon thuis bevallen. Wij hebben ook best een gehorig huis, maar mijn interesseert het niet zoveel als de buren de bevalling horen. Maar als jij liever wil dat ze je niet kunnen horen dan kun je misschien beter naar t zh gaan. Maar dan laat jij je eigen wegjagen door je buren ... beetje bizar
in het ziekenhuis kunnen ze me ook wel horen dat klopt, maar daar is een afdeling voor. voor mijn gevoel ik zie die mensen toch maar een keer. maar het hangt ook wel van je buren af vind ik,je hebt buren waar de sociale controle niet zo erg is. en die niet zo op zoek zijn naar sensatie. ik heb buren die na bijv. onenigheid met mijn man de volgende dag komen vragen waarom we ruzie hadden. ik wist dat ik hier kwam wonen, als ik zou bevallen, dat ik dat absoluut niet thuis wil doen. het is een gevoel wat ik gewoon heb.
Hier zijn de huizen ook vrij gehorig, maar dat heeft mij niet tegen gehouden om thuis te bevallen. Daarbij heb ik heel de bevalling maar amper geluid gemaakt, was helemaal in mezelf en was puur bezig met mijn ademhaling. Ook tijdens het persen niet.... Nu scheelt het wel dat mijn buurvrouw ook 2 kindjes heeft en thuis is bevallen
Tja mijn eerste gedachte is: rustig bevallen in het ziekenhuis?! Denk het niet. Met al die mensen daar om je heen. Soms lig je zelfs met meerdere mensen op 1 kamer als je bijvoorbeeld wordt ingeleid en je mag nog niet naar de verloskamer. Om daar dan weeen te moeten wegpuffen lijkt mij geen pretje. Heb een vriendin die dat heeft meegemaakt en zij werd gek van het gegil van de vrouw die naast haar in de kamer lag. Zat alleen een gordijn tussen. Dus tja, als het gaat om rust en privacy is je eigen huisje toch wel heel lekker denk ik. Maar kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat het geen leuk idee is als je weet dat de buren van elk geluid kunnen meegenieten. Maar goed, grote kans dat je bijvoorbeeld 's nachts bevalt en zij gewoon liggen te slapen. Of dat ze gewoon niet thuis zijn. Succes met kiezen!
Hier is het ook erg gehorig. Ik kan het ook altijd goed horen als mijn buren seks hebben enzo. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je tijdens een bevalling niet veel meer geluid zult maken dan tijdens de seks. Dus met die gedachte zien de buren maar hoe zij die ene nacht doorkomen dat ik toevallig aan het bevallen ben! Mij lijkt het ziekenhuis weer helemaal niks omdat daar zo maar iedereen in en uit kan lopen en om bovengenoemde redenen.
als jij je er nual zo druk om maakt dan is de kans groot dat je straks je weeén dwars gaat bomen door de ( onbewuste opgebouwde ) spanning. als je constand moet opletten voor je gevoel welke geluiden je eventueel zou kunnen maken werkt dat niet echt mee om je over te kunnen geven aan de weeén zodat ze goed hun werk kunnen doen. ik zou dus voor het ziekenhuis gaan waar je je volgens mij prettiger zult voelen zo te lezen aan je verhal.
Hier geen gehorig huis. Maar ik me voorstellen dat je je in gaat houden en dat lijkt me niet bevordelijk. Je moet echt kiezen waar jij denkt dat je het prettigst voelt.
Ik wilde om precies dezelfde reden in het ziekenhuis bevallen. Het werd een medische indicatie, dus het moest sowieso Maar ik snap je gevoel dus heel goed.
Onze huizen zijn ook vrij gehorig, heb dus van te voren ook de buren gewaarschuwd dat ik me niet ga inhouden voor ze. Als ik pijn heb en zin heb om te schreeuwen dan doe ik dat. En geloof me op het moment dat jij daar ligt en je kind er uit wil hebben dan denk je echt niet meer aan je buren hoor En als ze wat horen... wat dan nog.. Ik zou me daar niet te druk om maken. jij moet je ontspannen en veilig voelen op de plek waar je bevalt. als dat thuis is moet je het thuis doen.
Pff, ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar zou het heel naar vinden als ik van die nieuwsgierige buren zou hebben en dan ook nog moet bevallen. Je hebt wel andere dingen aan je hoofd! Proest, ik moest er net aan denken, dan krijg je later een kaartje: Hallo buren, gefeliciteerd met de baby! Het was een heftige bevalling he? Zeker een groot kind. Groeten, de buren Nou, ben je mooi klaar mee!
haaha moet wel lachen om sommige reacties, het is ook zo wie weet maak ik me er idd nu zo druk over en beval ik gewoon thuis. maar ik lees ook dat je niet per sé hoeft te schreewen tijdens de bevalling, een troost en idd mischien beval ik wel s nachts en verloopt alles goed.