Ben het zo zat....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wrsh, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 37 weken zwanger. Ik heb aangegeven dat ik niet lekker ben. Toch blijven de tantes van me man me elke dag bellen. Ik weet wel dat mensen interesse in me tonen. Maar ik wil gewoon nu niemand zien en spreken (behalve mijn(schoon)ouders en me man.

Is dit raar???

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nee interesse oke
    maar geen rust krijgen omdat ze je dagelijks bellen, das wel veel hoor!!!

heb je al aangegeven dat je dit niet prettig vind??

als je er echt zat van bent, en ze luisteren niet naar het feit dat je aangeeft dat je t niet wilt.. bel je je schoonouders even om te zeggen dat je de telefoon even uit zet... en drop je desnoods voor een uurtje of wat de telefoon uit
    stekkertje eruit en klaar
    of niet opnemen...

interesse is tot daar toe maar overdrijven kan ook....

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    Nee hoor, ik werd naar het einde toe ook steeds meer aso! ;) Lekker niet opnemen als je geen zin hebt... Als ze bellen als je man thuis is kun je hem misschien laten opnemen en laten zeggen dat jij je niet zo lekker voelt, hebben ze vast wel begrip voor.

4. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi , ik zou gewoon idd stekker eruit of telefoon uit, of gewoon niet opnemen, muziek standje harder hoor je de telefoon ook niet.....

neem gewoon de tijd voor jezelf die je nodig hebt. ik heb er al weken last van dat als iedere avond me huis vol zit ik erg kribbig van wordt dus doe ook rustig de bel eruit savonds, gordijnen dicht of zeg ze gewoon heb nu tijd voor mezelf nodig, dus vanavond geen visite...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad, neem de telefoon even niet op, of zet het ding helemaal uit..

Waarom bellen ze elke dag, puur voor de nieuwsgierigheid? Dan zou ik het op de mail zetten, of 1 iemand laten bellen, en dat diegene dan verder gaat bellen met de andere tantes.

Je wordt toch gek als alle tantes je elke dag bellen.. Zelfs al zou je niet zwanger zijn ;)

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat had ik ook op het eind. Gewoon niet meer opnemen, en dan na een paar dagen weer. De eerste keer was iedereen paraat, want ik ging bevallen...Na een week stopten ze daarmee hoor. Je hebt toch geen sociale controle nodig omdat ze nieuwsgierig zijn wanneer je toch eens gaat bevallen :)

7. Chai

Chai Niet meer actief

Vervelend, ik had dit ook.
    Ik wilde graag helemaal met rust gelaten worden behalve door mijn vriend.
    Gewoon een kwestie van geluid uit zetten was het hier. ;)

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Simpel, telefoon uit. Hier heb ik er gelukkig nog geen last van, maar zodra iedereen hysterisch gaat lopen bellen op het einde vraag ik vriendelijk of ze daarmee willen stoppen. Je kunt beter gewoon meteen eerlijk en duidelijk zijn tegen mensen. Het is al spannend genoeg en ook het wachten tot de baby komt duurt al lang genoeg, daar heb je geen commentaar van anderen bij nodig. Leuke belletjes zijn prima, maar bellen met de vraag of de baby er al is vind ik zo kansloos. Alsof je die mensen dan niet op de hoogte had gesteld...

9. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Ik had met de eerste zwangerschap ook, deed gewoon de stekker uit de telefoon en mijn mobiel was zo ingesteld dat enkel mensen die ik wilde spreken mij wel konden bellen. Was een profiel dat ik zelf kon instellen op mijn nokia. werkte perfect.

10. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Herken het gevoel, heb ook TOTAAAAAAAL geen zin in bezoek, en zit in mijn eigen wereld....

Gewoon heel duidelijk in zijn, daar moeten ze maar begrip voor hebben!

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ik herken het ook zo erg...heb ook geen zin meer in visite enzo bah me hoofd staat er helemaal niet naar en dan heb je ook nog van die mensen die je ineens heel vaak gaan bellen terwijl en 'normaal' stukken minder is...en nu de baby bijna komt hebben ze ineens heel veel interessen pffff

12. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kennelijk is het dus niet raar, maar mijn omgeving is raar....

Fiieuuwww, wat een opluchting.. Ik heb vandaag lekker de gordijnen dichtgehouden en de telefoon uit gezet.. heerlijk kunnen ontspannen...

Ik denk dat ik het maar vaker ga doen ;)

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    HERKENBAAR :D ik voelde me ook zo de laatste 2-3 weken...was het liefst in een hutje op de hei gaan zitten in mn eentje ;)
    stik chagrijnig werd ik van mensen om me heen :)

14. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt me heerlijk, ben nu idd geselecteerde telefoontjes aan het aannemen... en iedereen zo min mogelijk info over mezelf en de baby te geven... Laat es zo een zwangere/pas bevallen vrouw aan het eind/begin met rust. Het is al moeilijk genoeg zonder hun...

15. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Probeer duidelijk tegen ze te zijn meid!
    Je moet de laatste dagen/weken gewoon lekker op jouw manier doorbrengen! Geen zin in telefoon? Huppa, de stekker eruit! ;)

Ik heb hier al tegen vriend gezegt; Als ik op het einde loop, trek ik de stekker uit de telefoon... Ik stuur wel elke dag een standaard sms rond "Nog niks gaande hier!" Misschien komt de hint dan over? ;)

Deel Deze Pagina