tot wanneer rauwe vis en drank??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Zojuist positief getest en volgens de berekeningen ben ik nu 5 weken zwanger!

Maar nu ben ik op 19 december jarig en is kerst en oud en nieuw ook binnenkort!

Nu had ik begrepen dat je tot een bepaald aantal weken gewoon rauwe vis kon eten en kon drinken. Maar tot wanneer is dat? En ook had ik gehoord dat je rauwe vis wel mag eten als het echt goed vers is..

Wie kan mij helpen!

2. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was met rauw vis en vlees echt opletten, ivm de bacterien, ofdat het nu vers is of niet dat maakt niet uit, je kindje kan er heel ziek van worden.

Qua dank betreft 1 a 2 wijntjes kan geen kwaad in de week dan.. Dat zei mijn vk iig bij de vorige zwangerschappen...

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Marianne

3. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dankjewel!

Ik wil natuurlijk geen enkel risico nemen!
    maar toevallig ga ik dus woensdag met familie naar een heel duur en luxe sushirestaurant en hebben we ook al gereserveerd ahah. Daar is alles ook hartstikke vers en zou lekker zijn als ik nog rauwe vis of zalm zou kunnen eten. had namelijk gehoord dat de foetus de eerste anderhalve maand niks mee krijgt van de veoding of drank.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    vanaf nu gewoon geen rauwe vis en wijn drinken, je slaat jezelf voor je kop als je kindje er wel wat aan over houdt!

Tevens marianne ik weet niet uit welk jaar je vk komt maar drank is wel degelijk schadelijk dus zou ik never nooit doen !

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

Gewoon vanaf de positieve test niet meer doen. Want het komt weldegelijk bij de je kind

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Er zijn ook genoeg niet-rauwe-vis-hapjes bij een sushirestaurant te krijgen.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Jij niet, maar er zijn landen (gewoon westerse landen) waar het protocol anders is dan hier. Omdat daar de conclusie is dat niet bewezen is dat kleine hoeveelheden gevaarlijk zijn. Zo simpel als jij stelt ligt het dus niet. En om een verloskundige dan voor achterlijk te verslijten is ook niet echt netjes.

Ik drink zelf niet meer, omdat ik juist kleine hoeveelheden niet echt een bijdrage aan de feestvreugde vind. Heb je een aperitiefje gehad, moet je de wijn bij het hoofdgerecht skippen enzo. Dat vind ik alleen maar frustrerend. En wat vis betreft: kan gewoon mits vers en mits niet afkomstig van roofvissen. Gewoon naar de sushibar dus, als het een goede tent is.

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Je bent zwanger dus drank lijkt me een no go toch?
    Gewoon geen risico nemen. Zit je altijd goed.
    Tis maar wat je belangrijker vind.

9. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog even verder op internet gekeken en er word bijna overal verteld dat het geen kwaad kan mits het echt supervers is en als je het maar incidenteel doet.
    Het is natuurlijk ieder voor zich wat zij doet.
    Maar ik zal de 19e dan zoveel mogelijk gebakken eten, maar zal een paar suhsi's niet laten staan. Kan met zekerheid zeggen dat het echt vers is daar. Anders zou ik natuurlijk geen risico nemen. Verder zal ik gedurende de zwangerschap vermijden.

10. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    En drank zal ik dan gewoon laten staan. :)

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

als het echt een hygiënische plaats is waarvan je denkt dat ze een smaakpolitiesticker;) verdienen is het denk ik wel te vertrouwen, wel voor de zekerheid niet teveel rauwe vis eten maar een beetje kan geen kwaad

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Heel verse sushi mag idd, zou de drank echt laten staan.

13. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind dit zulke overbodige vragen! Gewoon vanaf positiieve test NIET meer doen. Kom op he, wat maken die 35 weken nou uit, sushi restaurant of niet ..............

14. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dankjullie wel meiden! drank zal ik zeker laten staan en zal idd weinig rauwe vis eten. Maar het is een open keuken en je kan daar makkelijk naar binnen kijken. ook is het een restaurant dat bekend is omdat ze goede en verse vis serveren.
    Heb ook sinds 2 weken zulkeee trek in Rauwe zalm!! maja nu begrijp ik waarom hhaa

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Is het dan wel bewezen dat het niet schadelijk is? ;)

brrr.. kon de geur van rauwe vis toen echt niet verdragen, laat staan eten..

16. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Drank gewoon niet doen.
    Maar rauwe vers mits het echt vers is en niet van dat voorverpakte spul is het geen probleem......... haring mag ook gewoon, maar dan bij de visboer weg, waar je zeg maar bij staat als het schoongemaakt wordt.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  18. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik zou het beide gewoonweg niet doen, waarom risico lopen.

Ervan uitgaan dat het vers is vind ik heel eerlijk gezegd een beetje naief. Een (open) keuken kan er nog zo schoon uitzien, bacteriën kun je niet zien.

19. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Bepaalde rauwe vis mag altijd, neem haring en zalm mag ook onder bepaalde voorwaarden. Kijk maar eens op voedingcentrum. Verse tonijn mag niet en voor de rest zou ik dus kijken wat wel mag. Drank zou ik nooit doen

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Sorry maar als het je eerste is en je er nooit in hebt verdiept zijn dit best normale vragen. Ik wist de eerste keer ook heel weinig.

Deel Deze Pagina